Bekijk volle/desktop versie : spiraal probleem



Pagina's : [1] 2

24-02-2017, 21:11
Hallo dames,

Ik heb een kort tijdje de pil geslikt maar zoals verwacht zou ik zo nu en dan vergeten om op tijd een pil te nemen. ik ben zowiezo geen fan van extra hormonen in mijn lijf maar zag geen ander keus omdat ik echt nog geen moeder wil worden met m'n leeftijd vooral. Ik heb daarna voor de prikpil gekozen maar dit was letterlijk een hel omdt ik 3 weken heftige bloedingen zou krijgen wanneer ik menstrueerde. ook kreeg ik opeens allemaal bijwerkingen van hoofdpijn, buikpijn /slechte stemming waar ik nooit eerder last van had. Mn lichaam werkte het -teveel aan- hormonen letterlijk tegen.. dus ben ik vorig jaar december voor een koperen spiraaltje gegaan. (Waar mijn huisarts niet helemaal mee eens was omdat mn baarmoeder daar te klein voor was wat naar mijn idee nergens op slaat maargoed. Nu vandaag heb ik echt spijt dat ik het alsnog heb gedaan. M'n lichamelijke gezondheid? Top. Lekker hormoonloos, geen rare bijwerkingen tot nu toe. Behalve dat ik wat langer menstrueer dan normaal. Nu is hetzo dus dat mijn man klaagt dat hij last heeft. hij heeft letterlijk wonden eraan overgehouden.ook ik voel het tijdens de seks en zie het niet zo zitten om de komende 10 jaar 'voorzichtig' aan te doen. Het frustreert ons omdat het ons seksleven sterk beïnvloed, en dan is sterk nog zacht uitgedrukt. Zie het echt niet zitten om weer aan de troep (pil) te gaan vraag me af of iemand ook dit probleem had of kent? Ik heb gegoogeld en gelezen dat sommige ook soortgelijke problemen kregen en dat ze de touwtjes van de spiraal korter hebben laten knippen :s betwijfel alleen of dit gaat helpen bij ons. Voor dit hele gebeuren heeft mn man altijd rekening met me gehouden als hij me penetreerde dus voel me al schuldig daarover. :\

Anyone advies?

Dit maakt me echt depressief gewoon.

24-02-2017, 21:20


Is het niet beter om terug te gaan naar je huisarts en zijn advies op te volgen? Elk persoon reageert er anders op..

24-02-2017, 21:31

Citaat door magrabiaanse:
Is het niet beter om terug te gaan naar je huisarts en zijn advies op te volgen? Elk persoon reageert er anders op..
Ik heb elk advies van mijn huisarts gevolgd en aangezien mijn lichaam zo slecht reageert op hormonen was dit de oplossing naar mijn idee. Heb het erover gehad met mn huisarts maar kreeg alleen te horen dat ik niks anders kan dan weer aan de hormonen te gaan.
Terwijl mn huisarts dondersgoed weet dat mijn lichaam het niet aankan. ik dacht aan een minder sterke pil maar dat is ook weer niet goed want dan is de kans dat ik zwanger raak groter.. angst om zwanger te worden zit er echt diep in pf

24-02-2017, 21:35

Citaat door safrich:
Ik heb elk advies van mijn huisarts gevolgd en aangezien mijn lichaam zo slecht reageert op hormonen was dit de oplossing naar mijn idee. Heb het erover gehad met mn huisarts maar kreeg alleen te horen dat ik niks anders kan dan weer aan de hormonen te gaan.
Terwijl mn huisarts dondersgoed weet dat mijn lichaam het niet aankan. ik dacht aan een minder sterke pil maar dat is ook weer niet goed want dan is de kans dat ik zwanger raak groter.. angst om zwanger te worden zit er echt diep in pf
Anders gebruik je voorlopig geen pillen en al die hormoon troep...
Je kan dan alsnog bescherming gebruiken..

24-02-2017, 21:38


Zijn condooms geen optie? Zaaddodend pasta ( niet 100% beschermend) of het niet "doen" in je vruchtbare dagen( of dan wel met condoom)

24-02-2017, 21:38

Citaat door magrabiaanse:
Anders gebruik je voorlopig geen pillen en al die hormoon troep...
Je kan dan alsnog bescherming gebruiken..
....

Geen condooms.


Wat blijft er nog over?

24-02-2017, 21:40

Citaat door laatmijok:
Zijn condooms geen optie? Zaaddodend pasta ( niet 100% beschermend) of het niet "doen" in je vruchtbare dagen( of dan wel met condoom)
Zaaddodende pasta? Hoor ik ook voor het eerst. Hoeveel % bescherming?

24-02-2017, 21:47

Citaat door safrich:
Zaaddodende pasta? Hoor ik ook voor het eerst. Hoeveel % bescherming?
70 a 80%

Verder blijft er niks over. Het is kiezen tussen die dingen die al in de topic staan.

24-02-2017, 22:06

Citaat door laatmijok:
70 a 80%

Verder blijft er niks over. Het is kiezen tussen die dingen die al in de topic staan.
Bedankt ga zo even research doen naar de voor en nadelen. Heb je dr zelf ervaring mee?

24-02-2017, 22:18
Nadelen zijn Irritaties zoals jeuk en brandend orgasme jakkes, niet iets waar iemand op te wachten staat.

Word alleen depressief van dit onderwerp dus ty allemaal voor het advies. X
Ga desnoods een ander arts me hierover laten informeren..

24-02-2017, 22:26

Citaat door safrich:
Nadelen zijn Irritaties zoals jeuk en brandend orgasme jakkes, niet iets waar iemand op te wachten staat.

Word alleen depressief van dit onderwerp dus ty allemaal voor het advies. X
Ga desnoods een ander arts me hierover laten informeren..
Denk dat dat het beste is. Nadelen gelden niet voor iedereen en nee ik het er geen ervaring mee.
Good Luck x

25-02-2017, 00:35
Ja gewoon de touwtjes korter laten knippe , is zo gedaan. Ik had net hetzelfde probleem, nadien opgelost.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

25-02-2017, 07:36


Ga je schamen man dat je dit hier op internet plaatst.
Walou schaamte

26-02-2017, 14:13

Citaat door pindanootje:
Ja gewoon de touwtjes korter laten knippe , is zo gedaan. Ik had net hetzelfde probleem, nadien opgelost.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Hey, ja daar heb ik ook aan gedacht maar heb te horen gekregen dat de kans bestaat dat hij er toch last van kan krijgen en de touwtjes worden alleen harder daardoor. Gelukkig een hele goede tip gekregen van een lieve dame. mn spiraal gaat er toch zeker uit.

26-02-2017, 18:11
Ik heb er ook een maar er zij soorten goede is duur

En de slechte is goedkoop. Ik heb het in belgie gedaan mijn prive gynceloog
Bij haar heb ik het laten zetten.
2weken had ik last van de " touw" tis geen touw meer ijzer touw als het niet kort geknipt is prikt het tussen je benen daarna terug gegaan heeft ze bij geknipt maar dat je man last heeft dat betekend dat het spriraal is gezakt
Man zou dat nooit voelen en pijn hebben

Pagina's : [1] 2