Bekijk volle/desktop versie : Denk stemmers...



22-02-2017, 01:55
Zelf ben ik van mening dat stemmen (in een seculiere, liberale, democratie), en het een schepsel een volmacht geven om wetgeving te maken in plaats van Allah (azza wa djal), shirk is, maar ik heb twee vragen voor de 'gewone' Moslims die zichzelf wijsmaken dat zij, tegen de Islamitische leerstellingen in, toch op Denk gaan stemmen om een groter kwaad (Wilders) af te weren en de Islam en Moslim te beschermen.

1) Waarom willen mensen op een nietszeggende en kleine partij als Denk stemmen in plaats van hun stem uit te brengen op de VVD?

Anders dan Denk is de VVD namelijk de enige concurrent van de PVV van Wilders en alleen de VVD zou de PVV van de winst af kunnen houden en er voor kunnen zorgen dat zij niet de grootste partij worden (met de meeste zetels). Waarom stemmen mensen op Denk in plaats van op de VVD, een partij die ook anti-Islam is maar beduidend milder is van de PVV. Een stem op Denk is een weggooide stem en geldt in geen enkel scenario als het kiezen voor de minste van twee kwaden aangezien als zelfs alle (!) Moslims (dus niet alleen Turken en Marokkanen) op Denk zouden stemmen zij rond een magere 10 zetels uit zouden komen. Veel te weinig om maar iets van betekenis te kunnen spelen, laat staan dat men hiermee Wilders van de winst af zou kunnen houden.

2) Waarom willen Denk stemmers opeens ideële motieven als 'we beschermen de Islam en Moslims' naar voren halen terwijl zij over het algemeen zelfs geen poging tot da'wah verrichten en er een schandalig laag niveau aan da'wah is in Nederland?

Er is een schandalig laag niveau betreft het oproepen naar de Islam en het beschermen van de Islam en Moslims en nu opeens gaan mensen roepen dat het een plicht is om te stemmen om de Islam en Moslims te beschermen? Dit terwijl de overgrote meerderheid van deze mensen nooit da'wah doet en zich hier van afkeren? Is dit niet de omgekeerde wereld?

Er bestaat geen twijfel dat als wij werkelijk de Islam zouden uitdragen en werkelijk zelf een poging zouden doen om onze Islam en broeders en zusters te beschermen, en dit niet middels een volmacht zouden overlaten aan een paar seculiere liberalen in het parlement, wij niet eens in de problemen zouden zitten waar we mee te maken hebben. Zouden wij werkelijk om de Islam en om elkaar geven dan zouden wij zelf voor elkaar opkomen, dan zouden wij lobbyen, iets dat veel sterker en meer invloed heeft dan stemmen (zoals te zien is ten aanzien van de joden en (andere) actiegroepen).

Een vraag waar ik echt benieuwd naar ben is, als je niet van mening bent dat stemmen in een seculiere liberale democratie shirk inhoudt, vanwaar opeens die drang komt om op Denk te moeten stemmen?

Is dit werkelijk om de Islam en Moslims te beschermen (zo ja, kies je dan iemand die echt het verschil kan maken (de VVD) (tegen het grootste kwaad: Wilders) en trek je er dan zelf op uit om da'wah en te lobbyen bij zowel Moslims als kuffaar?) of is dit een middel om op een 'gemakkelijke' manier je geweten te sussen en je verantwoordelijkheden op anderen af te schuiven? Of wellicht iets anders?

Ik ben benieuwd...

22-02-2017, 02:30


Weet je wat het probleem is met moslims zoals jou , elke goeie verandering die iemand doet wil je gelijk de kop indrukken.

Liever een partij die een poging doet om de islam te verkondigen, ookal is dit niet zuivere koek dan een heel partij te kiezen die kufar zijn en helemaal niks doen voor de moslims als VVD, die tevens rechts is. Notabene Wilders komt daar vandaan!

Ben je blij met het huidige kabinet? Nou ik niet! En als Denk een verandering kan brengen hoe minuscule het ook is dan ben ik er voor.

22-02-2017, 03:12

Citaat door Gewone_Broeder:
Zelf ben ik van mening dat stemmen (in een seculiere, liberale, democratie), en het een schepsel een volmacht geven om wetgeving te maken in plaats van Allah (azza wa djal), shirk is, maar ik heb twee vragen voor de 'gewone' Moslims die zichzelf wijsmaken dat zij, tegen de Islamitische leerstellingen in, toch op Denk gaan stemmen om een groter kwaad (Wilders) af te weren en de Islam en Moslim te beschermen.

1) Waarom willen mensen op een nietszeggende en kleine partij als Denk stemmen in plaats van hun stem uit te brengen op de VVD?

Anders dan Denk is de VVD namelijk de enige concurrent van de PVV van Wilders en alleen de VVD zou de PVV van de winst af kunnen houden en er voor kunnen zorgen dat zij niet de grootste partij worden (met de meeste zetels). Waarom stemmen mensen op Denk in plaats van op de VVD, een partij die ook anti-Islam is maar beduidend milder is van de PVV. Een stem op Denk is een weggooide stem en geldt in geen enkel scenario als het kiezen voor de minste van twee kwaden aangezien als zelfs alle (!) Moslims (dus niet alleen Turken en Marokkanen) op Denk zouden stemmen zij rond een magere 10 zetels uit zouden komen. Veel te weinig om maar iets van betekenis te kunnen spelen, laat staan dat men hiermee Wilders van de winst af zou kunnen houden.

2) Waarom willen Denk stemmers opeens ideële motieven als 'we beschermen de Islam en Moslims' naar voren halen terwijl zij over het algemeen zelfs geen poging tot da'wah verrichten en er een schandalig laag niveau aan da'wah is in Nederland?

Er is een schandalig laag niveau betreft het oproepen naar de Islam en het beschermen van de Islam en Moslims en nu opeens gaan mensen roepen dat het een plicht is om te stemmen om de Islam en Moslims te beschermen? Dit terwijl de overgrote meerderheid van deze mensen nooit da'wah doet en zich hier van afkeren? Is dit niet de omgekeerde wereld?

Er bestaat geen twijfel dat als wij werkelijk de Islam zouden uitdragen en werkelijk zelf een poging zouden doen om onze Islam en broeders en zusters te beschermen, en dit niet middels een volmacht zouden overlaten aan een paar seculiere liberalen in het parlement, wij niet eens in de problemen zouden zitten waar we mee te maken hebben. Zouden wij werkelijk om de Islam en om elkaar geven dan zouden wij zelf voor elkaar opkomen, dan zouden wij lobbyen, iets dat veel sterker en meer invloed heeft dan stemmen (zoals te zien is ten aanzien van de joden en (andere) actiegroepen).

Een vraag waar ik echt benieuwd naar ben is, als je niet van mening bent dat stemmen in een seculiere liberale democratie shirk inhoudt, vanwaar opeens die drang komt om op Denk te moeten stemmen?

Is dit werkelijk om de Islam en Moslims te beschermen (zo ja, kies je dan iemand die echt het verschil kan maken (de VVD) (tegen het grootste kwaad: Wilders) en trek je er dan zelf op uit om da'wah en te lobbyen bij zowel Moslims als kuffaar?) of is dit een middel om op een 'gemakkelijke' manier je geweten te sussen en je verantwoordelijkheden op anderen af te schuiven? Of wellicht iets anders?

Ik ben benieuwd...


Ben het helemaal met je eens maar geen vvd. Die heeft de laatse jaren Nederland in armoede gewerkt ect.... Ik vertouw rotkop rutte niet die met alle winden meedraait.
Ik vertrouw jou veel meer. We hebben een gebrek aan een leider die voor eenheid zorgt. Misschien dat jij die functie kan vervullen nobele broeder geef ik je gelijk bay3a en beginnen we morgen bij wijze van.
Lobbyen is niet voor moslims weggelegd, zit niet in onze natuur want daarvoor moet je met dit systeem een glibberige aal zijn.
Zionisten zijn daar goed in. Door hun gelobby hebben ze de hele wereld in hun handen.

22-02-2017, 10:39

Citaat door Gewone_Broeder:
Waarom willen mensen op een nietszeggende en kleine partij als Denk stemmen in plaats van hun stem uit te brengen op de VVD?



VVD wil een totaal boerkaverbod
http://www.ad.nl/nieuws/vvd-wil-een-totaal-boerkaverbod~a4f7eab0/

22-02-2017, 14:34


Volgens jouw toch ook?

22-02-2017, 14:35

Citaat door ibtilah-al:
weet je wat het probleem is met moslims zoals jou , elke goeie verandering die iemand doet wil je gelijk de kop indrukken.

Liever een partij die een poging doet om de islam te verkondigen, ookal is dit niet zuivere koek dan een heel partij te kiezen die kufar zijn en helemaal niks doen voor de moslims als vvd, die tevens rechts is. Notabene wilders komt daar vandaan!

Ben je blij met het huidige kabinet? Nou ik niet! En als denk een verandering kan brengen hoe minuscule het ook is dan ben ik er voor.
hahahahaahhaaahahahah

22-02-2017, 14:47

Citaat door Celtic.:
hahahahaahhaaahahahah
Did I tickle your fancy?

22-02-2017, 14:51

Citaat door Espirite:
Ben het helemaal met je eens maar geen vvd. Die heeft de laatse jaren Nederland in armoede gewerkt ect.... Ik vertouw rotkop rutte niet die met alle winden meedraait.

Citaat door Umm-Suhayla:
VVD wil een totaal boerkaverbod

http://www.ad.nl/nieuws/vvd-wil-een-totaal-boerkaverbod~a4f7eab0/
Dat is precies het punt wat ik wilde maken aangezien het argument van het kiezen voor het minste van de twee kwaden een hellend vlak is waar men niet uit komt.

Als mensen consequent zijn en het alleenrecht van Wetgeving van Allah (azza wa djal) opzij willen schuiven en aan anderen toe willen kennen omwille van het willen kiezen voor het minste van de twee kwaden dan komen zij uit bij de VVD. Een partij die, wellicht iets minder dan de PVV, zwaar anti-Islam is. Zoals je zegt; een totaal boerkaverbod, een verbod op salafisme, etc..

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/pvda-en-vvd-verbied-organisaties-die-salafisme-promoten

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/vvd-kabinet-gaat-niet-ver-genoeg-aanpak-salafisme

Willen mensen die stemmen omwille van het kiezen van het minste van twee kwaden dan moeten zij dus consequent zijn en kiezen voor deze vijanden van de Islam en Moslims. Moet je toch van goede huizen komen wil je op Yawm al-Qiyamah uit kunnen leggen dat je Allah (azza wa djal) opzij hebt geschoven ten behoeve van mensen die de Islam bestrijden om zo de Islam en Moslim te willen beschermen. De grootste maslaHa (TawHeed) verlaten ten behoeven van de grootste mafsada (shirk) om de Islam en Moslims te beschermen. Ergens wringt hier volgens mij de schoen.

Wat je nu ziet is echter dat dit argument de prullenbak in gaat en dat mensen beseffen dat zij niet op Denk kunnen stemmen onder de noemer van de noodzaak van het kiezen voor het minste van de twee kwaden, iets wat sommigen met Islamitische bronnen proberen te onderbouwen ten aanzien van het stemmen in een seculiere en liberale democratie, maar dat de mensen nu nog een stapje verder gaan en dat stemmen op Denk, die trouw zweert aan de seculiere en liberale democratie, moeten worden gezien als tegengeluid. Eerst was het stemmen een uitzondering om een groter kwaad (Wilders etc.) tegen te gaan, en nu dat niet meer werkt, wordt stemmen opeens als tegengeluid beschouwd en wordt stemmen zonder begrenzing genormaliseerd totaal geen rekening meer houdende met de leerstellingen van Islam waar we ons overgeven aan Allah (azza wa djal) ongeacht de consequenties.

Dat Allah (azza wa djal) ons moge vergeven.

22-02-2017, 14:52

Citaat door Gta6:
Volgens jou zijn Moslims die stemmen kuffaar?
Ik spreek in mijn openingspost over Moslims die willen stemmen, dus nee ik maak geen takfeer op (de ‘normale’ ‘onwetende’ en goedwillende) Moslims die stemmen. Ik volg de mening dat stemmen shirk is, maar dat niet iedereen die stemt een mushrik is.

Van wat ik heb gezien weet de overgrote meerderheid van de mensen niet eens wat een seculiere en liberale democratie inhoudt, zoals je overal kunt lezen kun je zien dat Moslims bijvoorbeeld willen stemmen om Islam en Moslims te beschermen. Daarbij komt nog eens dat deze goedwillende Moslims hierbij vaak ook gestuurd worden door hun lokale imams die het hun als een plicht voor houden om te gaan stemmen om zo de Islam en Moslims te beschermen. Hoe verkeerd die insteek ook is, deze mensen hebben vaak geen idee en proberen vanuit hun kunnen, gesteund door imams die zij vertrouwen, te doen wat goed is voor Islam en Moslims. Ik volg de mening dat zij geëxcuseerd worden totdat hun de werkelijkheid van hetgeen zij doen is uitgelegd.

24-02-2017, 21:52
Laat iedereen handelen naar wat hij denkt dat goed is voor de Ummah, en als we toch gaan kijken is DENK de meest gunstige partij voor de rechten en vrijheden van de moslims, als zij in de kamer komen, mogen zij wetsvoorstellen indienen en kunnen partijen die steun nodig hebben voor hun eigen wetsvoorstel bij hen aankloppen in ruil daarvoor kan DENK weer eisen stellen. Zo heb je toch macht en invloed ten voordele (maslaha) van de moslimgemeenschap.

25-02-2017, 01:22
Inderdaad, als je wilt dat de PVV niet de grootste partij wordt dan zou je eigenlijk op de VVD moeten stemmen en dit is dan volgens jullie eigen masla7a palesigeleerden logica

Want alleen de VVD is een concurrent van de PVV.

Stemmen op DENK levert dus niets op. DENK is een 2 a 3 mans oppositie partijtje en ze kunnen slechts blaffen en meer ook niet.

En alle wetsvoorstellen c.q. moties die worden ingediend door DENK worden allemaal tegengewekt door andere partijen.

Jullie zorgen er alleen voor dat 2 seculiere Turken en 1 seculiere subsidie Marokkaan 4 jaar lang een salaris kunnen opstrijken van 8000 euro per maand.

Inruil voor die 8000 euro per maand blaffen ze af en toe richting de PVDA, VVD en de PVV.

Zij (DENK) verdienen tenminste bakken met geld, maar wat verdienen jullie eraan?

Zijn jullie echt bereid om jullie religie op het spel te zetten terwijl je weet dat stemmen helemaal niets gaat opleveren.

Het heeft de mensheid niets opgeleverd in het verleden en zal de mensheid ook niet opleveren in de toekomst.

De enige mensen die baat hebben bij politiek en politieke partijen zijn grote bedrijven en multinationals. Jullie zijn geen onderdeel van dat clubje.

25-02-2017, 01:50

Citaat door Ibtilah-al:
Weet je wat het probleem is met moslims zoals jou , elke goeie verandering die iemand doet wil je gelijk de kop indrukken.

Liever een partij die een poging doet om de islam te verkondigen, ookal is dit niet zuivere koek dan een heel partij te kiezen die kufar zijn en helemaal niks doen voor de moslims als VVD, die tevens rechts is. Notabene Wilders komt daar vandaan!

Ben je blij met het huidige kabinet? Nou ik niet! En als Denk een verandering kan brengen hoe minuscule het ook is dan ben ik er voor.
Denk zijn ook kuffar

25-02-2017, 10:09



Citaat door Gewone_Broeder:
Zelf ben ik van mening dat stemmen (in een seculiere, liberale, democratie), en het een schepsel een volmacht geven om wetgeving te maken in plaats van Allah (azza wa djal), shirk is, maar ik heb twee vragen voor de 'gewone' Moslims die zichzelf wijsmaken dat zij, tegen de Islamitische leerstellingen in, toch op Denk gaan stemmen om een groter kwaad (Wilders) af te weren en de Islam en Moslim te beschermen.

1) Waarom willen mensen op een nietszeggende en kleine partij als Denk stemmen in plaats van hun stem uit te brengen op de VVD?

Anders dan Denk is de VVD namelijk de enige concurrent van de PVV van Wilders en alleen de VVD zou de PVV van de winst af kunnen houden en er voor kunnen zorgen dat zij niet de grootste partij worden (met de meeste zetels). Waarom stemmen mensen op Denk in plaats van op de VVD, een partij die ook anti-Islam is maar beduidend milder is van de PVV. Een stem op Denk is een weggooide stem en geldt in geen enkel scenario als het kiezen voor de minste van twee kwaden aangezien als zelfs alle (!) Moslims (dus niet alleen Turken en Marokkanen) op Denk zouden stemmen zij rond een magere 10 zetels uit zouden komen. Veel te weinig om maar iets van betekenis te kunnen spelen, laat staan dat men hiermee Wilders van de winst af zou kunnen houden.

2) Waarom willen Denk stemmers opeens ideële motieven als 'we beschermen de Islam en Moslims' naar voren halen terwijl zij over het algemeen zelfs geen poging tot da'wah verrichten en er een schandalig laag niveau aan da'wah is in Nederland?

Er is een schandalig laag niveau betreft het oproepen naar de Islam en het beschermen van de Islam en Moslims en nu opeens gaan mensen roepen dat het een plicht is om te stemmen om de Islam en Moslims te beschermen? Dit terwijl de overgrote meerderheid van deze mensen nooit da'wah doet en zich hier van afkeren? Is dit niet de omgekeerde wereld?

Er bestaat geen twijfel dat als wij werkelijk de Islam zouden uitdragen en werkelijk zelf een poging zouden doen om onze Islam en broeders en zusters te beschermen, en dit niet middels een volmacht zouden overlaten aan een paar seculiere liberalen in het parlement, wij niet eens in de problemen zouden zitten waar we mee te maken hebben. Zouden wij werkelijk om de Islam en om elkaar geven dan zouden wij zelf voor elkaar opkomen, dan zouden wij lobbyen, iets dat veel sterker en meer invloed heeft dan stemmen (zoals te zien is ten aanzien van de joden en (andere) actiegroepen).

Een vraag waar ik echt benieuwd naar ben is, als je niet van mening bent dat stemmen in een seculiere liberale democratie shirk inhoudt, vanwaar opeens die drang komt om op Denk te moeten stemmen?

Is dit werkelijk om de Islam en Moslims te beschermen (zo ja, kies je dan iemand die echt het verschil kan maken (de VVD) (tegen het grootste kwaad: Wilders) en trek je er dan zelf op uit om da'wah en te lobbyen bij zowel Moslims als kuffaar?) of is dit een middel om op een 'gemakkelijke' manier je geweten te sussen en je verantwoordelijkheden op anderen af te schuiven? Of wellicht iets anders?

Ik ben benieuwd...
game,set,match