Bekijk volle/desktop versie : Istiqlal partij in tegenaanval; 2M is een 'riool tv-kanaal'



Pagina's : [1] 2 3

20-02-2017, 10:33
De Istiqlal partij (IP) is in de tegenaanval gegaan tegen het Marokkaanse tv-kanaal 2M en beschuldigt hen van het gericht aanvallen van de partij tijdens het dagelijkse bulletin op vrijdag 10 februari.



In een redactioneel stuk, afgelopen woensdag gepubliceerd, beschuldigde IP's mondstuk Al Alam de medewerkers van 2M van een gebrek aan neutraliteit en het uitnodigen van bevooroordeelde analisten om uit te halen naar de IP.

2M labelend als een "riool tv-kanaal", zei de krant "dat het niet vreemd was dat het kanaal zijn analisten mobiliseerde en 'geld verkwisten om op hun wenken bediend te worden'" en beschuldigde het kanaal van het wijden van het gehele bulletin om de partij te bediscussiëren.

Al Alam meldt dat tijdens 2M's Franse bulletin, het kanaal het woord gaf aan een analist die behoort tot het tijdperk van de overleden Driss Basri, voormalig minister van Binnenlandse Zaken van Marokko [1979-1999], om uit te halen naar de partij.

Het kanaal wijdde "meer dan 30 minuten" aan de IP, "de schokkende cijfers van de Hoge Planning Commissie (HCP) negerend die betrekking hebben op de status van de werkgelegenheid in Marokko", zegt Al Alam.

De krant voegde daaraan toe dat de bulletins de agenda toonde van het publieke kanaal door zich te richten op politieke partijen, vakbonden en het maatschappelijke middenveld.

20-02-2017, 10:41


Waarom verbaasd mij dit niet. ¨istiqlal´ De Marokkaanse variant van de pvv. Ipv de moslims zijn het de Berbers die het moeten ontgelden. En alle kritiek is.......(vul zelf maar in).

20-02-2017, 11:27
Dus hij Hier boven verdedigd 2m... oke

20-02-2017, 11:34

Citaat door Maghrabi10:
Dus hij Hier boven verdedigd 2m... oke
Je mag me ook citeren hoor. Ik bijt niet.

Ik verdedig niemand. Ben het gewoon eens met wat ze zeggen. Het begint allemaal bij kritiek op de media.

20-02-2017, 11:44


dacht 2M commercieel zender was

20-02-2017, 11:51

Citaat door _Exclusief:
Waarom verbaasd mij dit niet. ¨istiqlal´ De Marokkaanse variant van de pvv. Ipv de moslims zijn het de Berbers die het moeten ontgelden. En alle kritiek is.......(vul zelf maar in).
voorzitter van istiqlal chabat is zelf ook berber , hoezo tegen berbers ??

20-02-2017, 11:53

Citaat door le7bib:
dacht 2M commercieel zender was
Is een publieke kanaal. Een onafhankelijke zender. Laten we het aub zo houden. ¨riool-partij Istiqlal´ moet zich schamen.

In plaats van in te gaan op de inhoud,2M heeft kritische noten geplaatst bij een rapportage over werkgelegenheid,vallen ze de ´klokkenluider´ aan. Marokko is geen bananenrepubliek.

20-02-2017, 11:59

Citaat door le7bib:
voorzitter van istiqlal chabat is zelf ook berber , hoezo tegen berbers ??
Dat was de commandant die de opstand in Alhoceima afsloeg ook. Zegt niks. Kijk naar die Marokkanen en Turken die PVV stemmen. Nou niet doen alsof die partij zo pro-berbers was. En al helemaal tijdens het bewind van die overleden gast,die ik niet bij naam noem.


De aanval op Gaza in 2014 werd geleid door een Marokkaanse Jood. Wat zegt dat? Marokkanen zijn oorlogsmisdadigers?

Je vergelijkt appels met peren.


Ps...Istiqlal wordt terecht op de pijnbank gelegd en dan is het nog niet goed volgens de leiders van die Partij. Er is een clown en een racisten-partij in Nederland die dat ook doet.

20-02-2017, 12:01

Citaat door _Exclusief:
Is een publieke kanaal. Een onafhankelijke zender. Laten we het aub zo houden. ¨riool-partij Istiqlal´ moet zich schamen.

In plaats van in te gaan op de inhoud,2M heeft kritische noten geplaatst bij een rapportage over werkgelegenheid,vallen ze de ´klokkenluider´ aan. Marokko is geen bananenrepubliek.
2M is geen publieke zender maar commercieel

20-02-2017, 12:02

Citaat door _Exclusief:
Dat was de commandant die de opstand in Alhoceima afsloeg ook. Zegt niks. Kijk naar die Marokkanen en Turken die PVV stemmen. Nou niet doen alsof die partij zo pro-berbers was. En al helemaal tijdens het bewind van die overleden gast,die ik niet bij naam noem.


De aanval op Gaza in 2014 werd geleid door een Marokkaanse Jood. Wat zegt dat? Marokkanen zijn oorlogsmisdadigers?

Je vergelijkt appels met peren.


Ps...Istiqlal wordt terecht op de pijnbank gelegd en dan is het nog niet goed volgens de leiders van die Partij. Er is een clown en een racisten-partij in Nederland die dat ook doet.
hoe heet die marokkaanse jood ??

20-02-2017, 12:03

Citaat door le7bib:
2M is geen publieke zender maar commercieel
Ik heb mijn reactie aangevuld. Oke,commercieel. Jij je zin. Ik ben de beroerdste niet.

Wat vind jij van de kritiek van Istiqlal op de kritiek die ze krijgen van onafhankelijke journalisten?

20-02-2017, 12:04

Citaat door le7bib:
hoe heet die marokkaanse jood ??
Moment. Ik ga het even opzoeken voor je. Ik heb ooit een keer voorbij zien komen.

20-02-2017, 12:04


En jij een riool politicus van een shitpartij

20-02-2017, 12:07
_Exclusief ik wil jou niet citeren... je snapte dat ik jou bedoelde.. was ook geen geheim.. en dat jij bijt is het laatste waar ik me druk om maak... aan je eerste reactie zag ik al dat je niet eens weeet hoe en wie je zou moeten bijten... je reactie was een beetje gebrabbel zonder inhoud... 2m verdedigen valt onder, niet weten waar je het over hebt

20-02-2017, 12:07

Citaat door _Exclusief:
Ik heb mijn reactie aangevuld. Oke,commercieel. Jij je zin. Ik ben de beroerdste niet.

Wat vind jij van de kritiek van Istiqlal op de kritiek die ze krijgen van onafhankelijke journalisten?
kritiek moet kunnen, als ke democratie wilt bevorderen

Pagina's : [1] 2 3