Bekijk volle/desktop versie : Palestijnse diplomaat prijst Mohammed VI's inspanningen voor de Palestijnse zaak



Pagina's : [1] 2

18-02-2017, 21:03
De Palestijnse ambassadeur in Marokko, Zuhair Al-Shun, prees gisteren de inspanningen van Koning Mohammed VI voor de Palestijnse zaak en het belang dat de Koning hecht aan het behoud van de heilige stad Al-Quds.



De steun van het Koninkrijk voor de Palestijnse zaak is "baanbrekend en staat hoog in het vaandel bij de Palestijnse leiders en het volk", meldt Moroccoworldnews.

Hij vertelde in het bijzonder over de banden tussen de Marokkanen en de stad Al-Quds, waar de wijken en huizen altijd getuigen van de diepte en het unieke karakter van deze relatie.

Al-Shun sprak verder over de belangrijkste samenwerkingsovereenkomsten ondertekend tussen de Palestijnse Autoriteit en de Marokkaanse regering, die belangrijke gebieden zoals milieu, water, sport, onderwijs en cultuur beslaan.

De Palestijnse diplomaat feliciteerde ook nog het Koninkrijk met de terugkeer naar de Afrikaanse Unie, zeggende dat hij trots is op het diplomatieke succes dat Marokko heeft bereikt door deze terugkeer.

18-02-2017, 21:08


Plo heeft gefaald, hamas heeft gefaald. M6 heeft gefaald. Dat is gewoon de keiharde waarheid.

Ik zie de bezetting nog steeds en er worden steeds meer nederzettingen gebouwd..

Ik ben pro M6 maar ik zou me schamen op dit vlak.

18-02-2017, 21:10
Palestijnse zaak is een vergeten zaak. Netanyahu en zijn arab klick hebben toegegeven dat ze een gezamelijke vijand hebben namelijk Iran.

Overigens is de eis van de arabische wereld wel duidelijk naar Israel toe: terug naar de grenzen van 67

18-02-2017, 21:49
Israël is een gevaarlijk land. Het land zal steeds meer grond naar zich toe trekken, totdat er geen Palestina meer is en men zal redetwisten over het lot van Al-Quds. Als Israël Al-Quds erkent als haar bezit, dan zal waarschijnlijk de nieuwe Fitna beginnen. De grootste wereldoorlog zal dan worden ontketent tussen diverse religieuze bewegingen.

Moge Allah ons standvastig maken en onze zondes vergeven!

18-02-2017, 21:59


Is er een levensvatbare palestijnse staat nu dan?

19-02-2017, 00:16

Citaat door 918:
Plo heeft gefaald, hamas heeft gefaald. M6 heeft gefaald. Dat is gewoon de keiharde waarheid.

Ik zie de bezetting nog steeds en er worden steeds meer nederzettingen gebouwd..

.
Ik sluit me hierbij aan.

19-02-2017, 00:24

Citaat door 918:
Plo heeft gefaald, hamas heeft gefaald. M6 heeft gefaald. Dat is gewoon de keiharde waarheid.

Ik zie de bezetting nog steeds en er worden steeds meer nederzettingen gebouwd..

Ik ben pro M6 maar ik zou me schamen op dit vlak.
wat is de oplossing volgens jouw ?

19-02-2017, 00:42

Citaat door le7bib:
wat is de oplossing volgens jouw ?
Een gevaarlijke vraag die je stelt aan 918. Wil je em gebanned hebben ofzeuw?

19-02-2017, 08:25
eigen schuld dikke bult!!! moet je maar je eigen land niet verkopen.

19-02-2017, 08:36

Citaat door le7bib:
wat is de oplossing volgens jouw ?
Arabische landen hebben leverage over het westen nu. Ze kunnen druk uitoefenen voordat de boel zwaar uit de hand loopt en er weinig van israel over blijft. Zo heeft ksa alleen zoveel usa bonds in zak. Amerikaanse investeringen in ksa niet gesproken. Maar ja, vraag is of deze leiders wel bereidt zijn om deze harde maatregelen te nemen? En ze bereid zijn om met Rusland en china aan tafel willen zitten betreft verdragen als alternatief voor de usa

In tijden van oorlog is Israel bijna geisoleerd en als Erdogan/Sissi mannenn zijn dan blokkeren ze heel dat stukje middelandse zee.

19-02-2017, 10:25

Citaat door gast2014:
eigen schuld dikke bult!!! moet je maar je eigen land niet verkopen.
Dat klopt het dus wel. Ik hoor mensen daar ook veel over praten. Dat de Palestijnen hun grond zelf aan de Israeliers hebben verkocht.

19-02-2017, 11:02

Citaat door _Exclusief:
Dat klopt het dus wel. Ik hoor mensen daar ook veel over praten. Dat de Palestijnen hun grond zelf aan de Israeliers hebben verkocht.
das straat praatjes , isreal heeft meer dan 1 miljoen palestijnen verbannen en hun grond gebied tot eigen gemaakt,

19-02-2017, 11:04



Citaat door 918:
Arabische landen hebben leverage over het westen nu. Ze kunnen druk uitoefenen voordat de boel zwaar uit de hand loopt en er weinig van israel over blijft. Zo heeft ksa alleen zoveel usa bonds in zak. Amerikaanse investeringen in ksa niet gesproken. Maar ja, vraag is of deze leiders wel bereidt zijn om deze harde maatregelen te nemen? En ze bereid zijn om met Rusland en china aan tafel willen zitten betreft verdragen als alternatief voor de usa

In tijden van oorlog is Israel bijna geisoleerd en als Erdogan/Sissi mannenn zijn dan blokkeren ze heel dat stukje middelandse zee.
ze kunnen pas druk uitoefenen alleen als ze militair machtig zijn of als het westen uit elkaar valt, dat zijn ze op dit moment niet

19-02-2017, 12:44
_Exclusief,

Dat zijn geruchten die in het leven zijn geroepen door Zionisten, om zo de moslims te misleiden en de Palestijnen de schuld te geven van iets dat ze niet hebben gedaan. De meeste Palestijnen kunnen niets anders dan accepteren om gedwongen onderdeel te worden van Israël, doordat Israël alle invoerlijnen van Palestina controleert en veel heeft gesloten. Israël maakt het de Palestijnen moeilijk in economisch opzicht. Zo worden veel Palestijnen getroffen door armoede en kunnen ze niets anders dan hun land verkopen aan de Zionisten.

Israël ontneemt de Palestijnen hun land met geweld. De landeigenaren (Palestijnen) kunnen wel gecompenseerd worden, voor iets waar ze geheel tegen zijn.

Kortom, Israël is een gevaarlijk land, dat uit is op het vergroten van haar land, zonder rekening te houden met andermans gevoelens. Ze maken het de Palestijnen heel moeilijk, doordat ze alle invoerlijnen controleert. Ook ontneemt Israël land van de Palestijnen op een zeer ernstige manier, zoals hierboven staat beschreven.

Bron:
http://https://www.google.nl/amp/nos.nl/googleamp/artikel/2156898-illegale-nederzettingen-israel-nu-per-wet-legaal.html

19-02-2017, 12:54

Citaat door le7bib:
das straat praatjes , isreal heeft meer dan 1 miljoen palestijnen verbannen en hun grond gebied tot eigen gemaakt,
Israel is de agressor,dat staat buiten kijf. Ik kies geen partij voor die schurkenstaat. Palestijnen verkopen hun land. Niet veel maar het gebuerd wel. Kleinschalig of niet. Je verkoopt geen land aan een bezetter.

Pagina's : [1] 2