Bekijk volle/desktop versie : Het geduld van de mens



Pagina's : [1] 2

05-02-2017, 13:14
Tegenwoordig lijken mensen steeds minder geduld te hebben met elkaar
Als wij kijken naar onze ouders en hun ouders dan zie je hoe geduldig ze zijn met elkaar en met hun kinderen. Met name de vrouwen die heel tolerant waren en daarvoor de respect van de man terugkregen
Is me opgevallen dat dat tegenwoordig heel zeldzaam is. Het lijkt wel alsof geduld tegenwoordig geen deel uitmaakt.

Waar heeft dit mee te maken? Vind jij jezelf geduldig??

05-02-2017, 13:31


Vroeger was alles beter.

05-02-2017, 13:43

Citaat door mevr.koffie:
Vroeger was alles beter.
Daarom is het een must om te genieten van wat je hebt en niet te wachten op wat komen zal.

05-02-2017, 13:46

Citaat door Perseus:
Daarom is het een must om te genieten van wat je hebt en niet te wachten op wat komen zal.
Volgens mij is dat een broodje aap.

Het vergt geduld om om te gaan te gaan met de situatie waar in je je nu verkeert. Om daaruit je zegeningen te halen en tevredenheid te vinden.
Dat is precies wat ts aanhaalt. Dus om die must te realiseren, moet je eerst geduldig zijn. Volg je mij nog?

Volgens mij kan je prima genieten van wat je hebt en tegelijkertijd wensen voor iets wat komen gaat...

05-02-2017, 14:00


Volgens mij kan je prima genieten van wat je hebt en tegelijkertijd wensen voor iets wat komen gaat...

05-02-2017, 14:16

Citaat door tazie_man:
Volgens mij kan je prima genieten van wat je hebt en tegelijkertijd wensen voor iets wat komen gaat...
Wauw mijn eigen virtuele papegaai

05-02-2017, 14:22

Citaat door mevr.koffie:
Wauw mijn eigen virtuele papegaai
Oww ik wilde je alleen citeren, ik kan me daarin vinden!

05-02-2017, 14:29
Soms loont geduld niet. I have been there.

05-02-2017, 14:38

Citaat door mevr.koffie:
Vroeger was alles beter.


Klopt idd


Citaat door mevr.koffie:
Volgens mij is dat een broodje aap.

Het vergt geduld om om te gaan te gaan met de situatie waar in je je nu verkeert. Om daaruit je zegeningen te halen en tevredenheid te vinden.
Dat is precies wat ts aanhaalt. Dus om die must te realiseren, moet je eerst geduldig zijn. Volg je mij nog?

Volgens mij kan je prima genieten van wat je hebt en tegelijkertijd wensen voor iets wat komen gaat...


Jij snapt het, . Dat lijkt echt te ontbreken merk je dat ook?
Mensen laat het tegenwoordig al snel voor gezien terwijl er niets mooier is dan een persoon die geduld kent.


Citaat door Conscience:
Soms loont geduld niet. I have been there.
Geduld brengt je sws wel verder dan ongeduld maar het ligt natuurlijk ook aan het verhaal erachter.
Kun je er meer over kwijt?

05-02-2017, 14:38
Geduld is verloren tijd en het is deel van onderdrukking voor de middelmaat.

05-02-2017, 15:21
Waarom is iedereen zo depri op zondag!

05-02-2017, 15:28

Citaat door Grotesque:
Klopt idd

Jij snapt het, . Dat lijkt echt te ontbreken merk je dat ook?
Mensen laat het tegenwoordig al snel voor gezien terwijl er niets mooier is dan een persoon die geduld kent.
Ik kan het niet over anderen hebben, omdat ik niet in hun hoofd of leven kan kijken. Wij zijn geneigd snel over anderen te oordelen.
Oh iemand is binnen 2 maanden al gescheiden... oh die heeft geen geduld blabla. Maar jij hebt geen idee hoe zwaar die 2 maanden voor diegene waren. (bij wijze van).
Ik kan en wil mij nooit mengen in het oordelen van 'kwaliteiten of tekortkomingen van een ander'. Want wij hebben daar gewoon niks over te zeggen.
Het is onze eigen ego willen strelen door anderen te beoordelen. I don't like that.

Weet je wat mijn probleem is, ik ben een drukte maker. Dus in mijn hoofd heb ik al duizend en één scenario's. Ik ben in mijn hoofd
vervolgens zo moe van die scenario's, dat ik het geduld (energie) niet meer heb voor de realiteit. In onze volksmond ook wel "weswes"
genoemd.

Het is denk ik situatie afhankelijk. Ik ben altijd oplossingsgericht en heb een groot verantwoordelijkheidsgevoel.
Ik ben vervolgens niet geduldig als ergens geen oplossing voor is. Ik vind het dan lastig om het los te laten en het op zijn beloop te laten.

Het geduld kan je alleen in de context van de persoon in kwestie plaatsen, met zijn/haar referentie kader, normen en waarden.

Stel je neemt het onderwerp mishandeling. Gewoon ter voorbeeld.

Meisje uit een 'net' gezin die nooit met geweld in aanraking is gekomen, zal geweld van een partner niet accepteren.
Meisje dat uit een gezin komt waar dat 'normaal' was en de norm was, zal geweld van een partner wellicht door de vingers zien.

Vervolgens

mensen uit gezinnen waar geweld word gemeden, zullen dit meisje en haar grenzen dapper vinden.
mensen uit gezinnen waar geweld normaal is, zullen dit meisje zwak en ongeduldig vinden.

Volg je me nog?

Alles is dus relatief I rest my case.

05-02-2017, 16:56



Citaat door Grotesque:

Geduld brengt je sws wel verder dan ongeduld maar het ligt natuurlijk ook aan het verhaal erachter.
Kun je er meer over kwijt?
Ik zeg ook niet dat ongeduld de oplossing is wanneer geduld niet loont.
Geduld is zeer zeker een schone zaak, maar bij sommigen loont het niet om geduldig met ze te zijn. Lost case.

05-02-2017, 18:07

Citaat door MocroBlood:
Waarom is iedereen zo depri op zondag!
Dit heeft niet met depri te maken bro, .


Citaat door mevr.koffie:
Ik kan het niet over anderen hebben, omdat ik niet in hun hoofd of leven kan kijken. Wij zijn geneigd snel over anderen te oordelen.
Oh iemand is binnen 2 maanden al gescheiden... oh die heeft geen geduld blabla. Maar jij hebt geen idee hoe zwaar die 2 maanden voor diegene waren. (bij wijze van).
Ik kan en wil mij nooit mengen in het oordelen van 'kwaliteiten of tekortkomingen van een ander'. Want wij hebben daar gewoon niks over te zeggen.
Het is onze eigen ego willen strelen door anderen te beoordelen. I don't like that.

Weet je wat mijn probleem is, ik ben een drukte maker. Dus in mijn hoofd heb ik al duizend en één scenario's. Ik ben in mijn hoofd
vervolgens zo moe van die scenario's, dat ik het geduld (energie) niet meer heb voor de realiteit. In onze volksmond ook wel "weswes"
genoemd.

Het is denk ik situatie afhankelijk. Ik ben altijd oplossingsgericht en heb een groot verantwoordelijkheidsgevoel.
Ik ben vervolgens niet geduldig als ergens geen oplossing voor is. Ik vind het dan lastig om het los te laten en het op zijn beloop te laten.

Het geduld kan je alleen in de context van de persoon in kwestie plaatsen, met zijn/haar referentie kader, normen en waarden.

Stel je neemt het onderwerp mishandeling. Gewoon ter voorbeeld.

Meisje uit een 'net' gezin die nooit met geweld in aanraking is gekomen, zal geweld van een partner niet accepteren.
Meisje dat uit een gezin komt waar dat 'normaal' was en de norm was, zal geweld van een partner wellicht door de vingers zien.

Vervolgens

mensen uit gezinnen waar geweld word gemeden, zullen dit meisje en haar grenzen dapper vinden.
mensen uit gezinnen waar geweld normaal is, zullen dit meisje zwak en ongeduldig vinden.

Volg je me nog?

Alles is dus relatief I rest my case.


Dat zeg je heel mooi en dat is ook zeker zo
Geduld is een breed begrip en iedereen geeft daar een ander invul aan en het is niet aan ons om daar wat over te zeggen.
Maar het is wel zo dat tegenwoordig het geduld in het algemeen achteruit is gegaan. De voorbeelden die je noemt kloppen en natuurlijk hangt het van de persoon en situatie af
Maar ik heb het meer over algemeen. Mensen lijken dingen op te willen bouwen maar lijken er niet voor te willen werken
Alsof er keus genoeg is. De tijd dat mensen alles samen wilde overwinnen is verleden tijd
Is wel jammer.


Citaat door Conscience:
Ik zeg ook niet dat ongeduld de oplossing is wanneer geduld niet loont.
Geduld is zeer zeker een schone zaak, maar bij sommigen loont het niet om geduldig met ze te zijn. Lost case.
Die mensen waarderen geduld niet dat is ook weer zoiets.
Je geduld kun je dan beter ergens anders in stoppen maar dat is nou net het punt van alles
Tegenwoordig is het zeldzaam dat 2 kanten geduld elkaar kruisen.

05-02-2017, 18:16

Citaat door Grotesque:
Dit heeft niet met depri te maken bro, .



Dat zeg je heel mooi en dat is ook zeker zo
Geduld is een breed begrip en iedereen geeft daar een ander invul aan en het is niet aan ons om daar wat over te zeggen.
Maar het is wel zo dat tegenwoordig het geduld in het algemeen achteruit is gegaan. De voorbeelden die je noemt kloppen en natuurlijk hangt het van de persoon en situatie af
Maar ik heb het meer over algemeen. Mensen lijken dingen op te willen bouwen maar lijken er niet voor te willen werken
Alsof er keus genoeg is. De tijd dat mensen alles samen wilde overwinnen is verleden tijd
Is wel jammer.
Doet me denken aan een topic van een paar jaar geleden hier. Een meisje dat op straat was aangesproken door een jongeman.
Zij wist niet hoe ze daarmee moest om gaan en had haar email adres gegeven ipv telefoonnummer.
Waarop die jongen tegen haar zei 'luister als je moeilijk doet, nog 10 andere meiden na jou die niet zo moeilijk als jij doen'
Iets in die trant.
En een jongen reageerde toen; 'Dat zijn jongens die niet weten hoe ze mannelijk moeten zijn'.
Ze kiezen eerder voor een vieze hap buiten de deur, dan de moeite te steken in een gezond gerecht home made'
Soms is mijn broer echt wijs man, maa sha Allah.

Oke grapje, dat was geen topic. Dat was mij overkomen en ik ging klagen bij mijn broer en mijn broer ging mij toen ze3ma geruststellen.

Een boom is ook niet in 1 dag een boom geworden. Groeien is een proces, je wortels stevig in de grond zetten en groeien. Soms waait er een tak om, maar die groeit wel weer aan.
Soms raak je iets kwijt, maar als je de basis hebt, dan komt er iets nieuws voor terug.
En soms is er zoveel kapot, dat jouw wortels niet zijn gemaakt voor de sterkste stormen en wordt je uit de grond gerukt en mag je helemaal opnieuw beginnen.

Pagina's : [1] 2