Bekijk volle/desktop versie : Waarom heeft Allaah de sterren geschapen?



31-01-2017, 01:16
{En voorzeker, Wij hebben de laagste hemel met lampen versierd en Wij hebben deze gemaakt om er de satans mee te stenigen. En Wij hebben voor hen de straf van het laaiende Vuur bereid.}
Soerah al-Mulk, vers 5 | 67:5

"En 'Masaabieh' (lampen) zijn de sterren. Allah (de Verhevene) maakt Zijn dienaren bewust van de grootsheid van hetgeen Hij aan Zijn dienaren heeft geschonken aan gunsten in de sterren. Hij heeft ons daar op vele manieren mee begunstigd waaronder de volgende drie:

1. Een sier voor de kijkers

Eén ervan is dat Hij ze als sier voor de kijkers heeft gemaakt, zoals Hij openbaart: {En Wij hebben de hemelen versierd voor de kijkers}. En deze versiering verschijnt pas wanneer de versiering van de aarde verdwijnt voor de kijkers, en dat is in de duisternis van de nachten. Allah (de Verhevene) heeft voor Zijn dienaren de sier waarmee Hij de aarde heeft gesierd gecompenseerd door sier in de hemel.

2. Een leidraad in de duisternissen

En de tweede gunst is wat Allah (de Verhevene) heeft genoemd in Zijn openbaring: {En Hij is het, Die de sterren voor u heeft gemaakt, opdat gij u daardoor zoudt laten leiden in de duisternissen van het land en de zee}. Hij heeft ze dus als leidraad gemaakt in duisternissen, waardoor men veilig blijft voor het terechtkomen in plaatsen van vernietiging.

3. Een steniging voor de satans

De derde gunst is wat Allah (de Verhevene) heeft genoemd in Zijn openbaring: {en Wij hebben deze gemaakt om er de satans mede te bewerpen}. En in het feit dat Hij deze als steniging voor de satans heeft gemaakt, is er een opheffing van verwarring van Zijn dienaren en een geleide van hen uit de duisternissen der handelingen naar het Licht. Dit, omdat de satans plachten op te klimmen naar de hemel om dan te luisteren naar de berichten die de Engelen met elkaar bespraken over het decreet dat (door Allah de Verhevene) uitgevaardigd was voor de aardbewoners.
De satans luisterden er stiekem naar en brachten deze berichten vervolgens naar de aardbewoners. Ze droegen deze berichten over aan de aardbewoners na ze eerst met eigen leugens te hebben vermengd. Zo zorgden ze ervoor dat de schepselen in verwarring verkeerden, en hiermee deden zij hen afdwalen van Allah's pad. Allah (de Verhevene) heeft de hemel vol gezet met bewakers en vuurvlammen/meteoren, zodat zij de satans afhouden van het stiekem luisteren; zodat de berichten die worden overgebracht naar de aardbewoners via iemand die vrij is van leugenachtigheid, namelijk de Heilige Boodschapper (vrede en zegeningen zij met hem), vrij blijven van vermenging en verwarring, waardoor de mensheid veilig blijft voor het afdwalen in duisternissen.

31-01-2017, 01:33


Djazaka Allah ghairan, ben altijd gefascineerd geweest door de sterren die Allah heeft geschapen. Een prachtige en complexe kunstwerk subhana Allah.

Het laat zien dat wij helemaal niets voorstellen in vergelijking met onze schepper.

31-01-2017, 02:07
Ik heb pas geleden vallende ster gezien
Was mijn eerste keer en heel mooi
In de namiddag ook nog

31-01-2017, 02:17

Citaat door Ibtilah-al:
Ik heb pas geleden vallende ster gezien
Was mijn eerste keer en heel mooi
In de namiddag ook nog
Mooi he, als je een keer op een plek bent waar weinig wereldse licht is.
Dan moet je kijken naar de hemelen, je zult ervan versteld staan.

Mijn eerste keer toen ik schrok was toen ik op reis was in Marokko.
Zat achterin de auto en we reden door de bergen in de nacht.

Ik lag op de achterbank naar boven te kijken terwijl we reden en besefte me opeens wat ik zag.
Een sterrenhemel die gevuld was zonder grenzen. Daarin zelfs een witte lijn, Allah weet het beste wat dat moest voorstellen.

Toen we stopten om te luchten ging ik liggen op de voorkap. Ik zag om de paar minuten wel een ster vallen.
Heb er gewoon geen woorden voor hoe prachtig het was, dit zijn zaken die je zelf moet meemaken om te begrijpen.

31-01-2017, 02:23