Bekijk volle/desktop versie : Voor de wet trouwen..



Pagina's : [1] 2

30-01-2017, 19:52
Assalaamoe alaykoem dames! Ik ga binnenkort verloven in shaa Allah en wil daarna het liefst voor de Nederlandse wet en daarna Marokkaanse trouwen. Wij gaan ongeveer een jaar later een bruiloft geven/ samen wonen of eerder dat is nog onduidelijk. Welke dames hebben dit ook gedaan? En weet iemand of dit financieel gezien nadelen heeft voor thuis? Je bent dan toch fiscaal partners.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

30-01-2017, 19:55


Zou trouwen op papier echt uitstellen tot t allerlaatste moment voor de bruiloft.

Wel alvast die afspraak met de gemeente maken ofcourse, maar niet al een jaar van te voren tekenen. Naast dat jullie indd fiscale partners worden, weet je helemaal niet wat er in dat jaartje gebeurt.

Genoeg stellen die de boel alsnog afblazen.

30-01-2017, 20:22
Salaam Dailaah! Dankjewel voor je reactie. Allaahoe A3lem dat klopt, je weet het maar nooit. Je hoopt het niet natuurlijk.

30-01-2017, 20:25
Gewoon een maand of twee voor de bruiloft doen.
Islamitisch trouwen doe je nu al neem ik aan.

30-01-2017, 20:29



Citaat door Shopverslaafde:
Gewoon een maand of twee voor de bruiloft doen.
Islamitisch trouwen doe je nu al neem ik aan.


Hoebedoel je Islamitisch trouwen?

30-01-2017, 20:30
Islamitisch trouwen dus bij het consulaat kan niet voordat je voor de Nederlandse wet getrouwd bent voor zover ik weet in Nederland dan zou je in Marokko moeten trouwen (tekenen)

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

30-01-2017, 20:45
Islamitisch trouwen kan gewoon bij de imam met je familieleden als getuigen.

30-01-2017, 20:47

Citaat door Pyjama:
Salaam Dailaah! Dankjewel voor je reactie. Allaahoe A3lem dat klopt, je weet het maar nooit. Je hoopt het niet natuurlijk.
Alaikoum salaam, natuurlijk hoop je het niet en ga je er niet van uit, maar fitna is overal. Wees gewoon slim.

Allahi kemel bighair [emoji173]

30-01-2017, 20:52

Citaat door Dalilaah:
Alaikoum salaam, natuurlijk hoop je het niet en ga je er niet van uit, maar fitna is overal. Wees gewoon slim.

Allahi kemel bighair [emoji173]


Ameen! Dankje. Wees slim?

30-01-2017, 20:58

Citaat door Pyjama:
Ameen! Dankje. Wees slim?
Alsje.
Ja door t tekenen zo lang mogelijk uit te stellen.

Maar mohiem zelf weten ofcourse.

30-01-2017, 21:38

Citaat door Dalilaah:
Alsje.
Ja door t tekenen zo lang mogelijk uit te stellen.

Maar mohiem zelf weten ofcourse.
Aah oké! Nogmaals bedankt.

30-01-2017, 21:45
je gaat pas over een jaar trouwen. Misschien kom je er over een paar weken achter dat ie wel paar ton aan schulden heeft. of een verslaving. dan heb je daar toch effe mooi voor getekend en kunnen ze bij jouw komen halen. terwijl je niet eens samenwoont.

30-01-2017, 21:59



Citaat door Pyjama:
Hoebedoel je Islamitisch trouwen?


Citaat door landlady:
Islamitisch trouwen dus bij het consulaat kan niet voordat je voor de Nederlandse wet getrouwd bent voor zover ik weet in Nederland dan zou je in Marokko moeten trouwen (tekenen)

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Islamitisch trouwen is niet het trouwen voor de consulaat maar gewoon door je bruidsschat te ontvangen, goedkeuring van je vader (of andere wali) te krijgen en in diens aanwezigheid ook Surat al Fatiha te reciteren en een klein etentje zodat bekend is dat je "bezet" bent.

Je moet het verder zelf weten maar dit is het meest praktische lijkt me.

Vind een jaar verloofd blijven wel erg lang trouwen. Bij ons in de familie is dat niet gebruikelijk, hooguit een paar maanden en vind dat persoonlijk ook veel beter.

31-01-2017, 08:50
Wa 'alaykoum ou salaam,

Je kunt er ook voor kiezen om eerst de Islamitische Nikaah te doen; dan ben je ook al Halaal voor elkaar en nadien pas voor de NL'se wet.

31-01-2017, 12:27

Citaat door Niyaah.:
Wa 'alaykoum ou salaam,

Je kunt er ook voor kiezen om eerst de Islamitische Nikaah te doen; dan ben je ook al Halaal voor elkaar en nadien pas voor de NL'se wet.
Of helemaal niet voor de nederlandse wet trouwen. Ken iemand die gescheiden is geweest en is hertrouwd. Ze is islamitisch getrouwd en werkt . Redenen waarom ? als hierboven genoemd is.

Pagina's : [1] 2