Bekijk volle/desktop versie : Neurologie...



Pagina's : [1] 2

24-01-2017, 23:29
Geneeskunde studenten die neurologie studeren of andere mensen die dit interessant vinden. Deel jullie kennis met mij/ons. Alles is welkom; interessante artikelen, boeken, youtube lezingen,etc.

Vind het een zeer boeiende wetenschap en ik weet gewoon zeker dat er hier ook mensen zijn die dit (be)studeren. Laat ons kennis maken met jullie vakgebied.

25-01-2017, 09:41


Zit in een andere richting maar observerende klinische wetenschappen zijn zwaar.
Weet niet als je dit in Belgie wil doen of in Nederland.

26-01-2017, 22:01
Ik heb zelf een andere studie gedaan, geen geneeskunde, maar ik vind onder andere neurologie zeer interessant. Vind het leuk om me er (als leek) in te verdiepen.

Als je iets interessants hebt vanuit jouw studierichting waar we als leken iets van kunnen leren en wat we in ons leven zouden kunnen toepassen dan hoor ik het graag.

26-01-2017, 22:12
Als je de studies OKW niet hebt gedaan kan je beter orienteren op boeken want aan de wetenschapelijke rapporten ga je niet aan uit kunnen.
Ik zie morgen een collega en zal je dan wat doorsturen, mag ook Engels talig zijn?

26-01-2017, 22:23


Haha daar ben ik me van bewust, daarom benadrukte ik ook het woord leek.

Ja tuurlijk. Ben benieuwd.

26-01-2017, 22:35

Citaat door Gewone_Broeder:
Haha daar ben ik me van bewust, daarom benadrukte ik ook het woord leek.

Ja tuurlijk, Ben benieuwd.
Morgen ten laatste zaterdag heb je pb.

27-01-2017, 16:04
Betreffende literatuur verstuurd, lees je ook in betreffende schaal van Glasgow en over trauma anamnese, ook van toepassing in de neuro- klinische begeleiding.

05-09-2017, 02:03
Een zeer interessant boek over hoe ons eigen brein vaak onze grootste vijand is; hoe ons brein ons tegenwerkt, onszelf laat saboteren en zo (persoonlijke) groei in de weg staat.

w w w. s c r i b d. c o m (zonder spaties)

en dan

/doc/100326835/Positive-Intelligence-Why-Only-20-of-Teams-and-Individuals-Achieve-Their-True-Potential

erachter plakken.

Dit boek is echt een aanrader voor mensen die bijvoorbeeld altijd een gevoel van stress hebben, aan zichzelf twijfelen, het gevoel hebben nooit goed genoeg te zijn, nooit ergens tevreden mee zijn, altijd opgeven, altijd teleurgesteld zijn met jezelf en/of anderen, etc..

Elk mens heeft in meer of mindere mate te maken met de door de auteur benoemde saboteurs. De functie van het brein is om ons te beschermen, zij zal dan ook tegenstribbelen en blokkades opwerpen als wij dingen gaan ondernemen die afwijken van ons ‘normale patroon’, afwijking van dit patroon staat gelijk aan pijn en het brein probeert ons hier dus op haar manier vanaf te houden. Er is altijd wel wat mis, dit geeft je een goede uitweg (excuus) niet buiten je comfortzone te gaan en je dromen en wensen na te leven.

Dit boek is echt een aanrader en geeft handvaten over hoe je de verschillende saboteurs in je brein kunt herkennen en hoe je deze om kunt zetten in positieve gedachten en het na kunnen leven van wensen en idealen.

De saboteurs die door de auteur worden benoemd;

De rechter; Dit is de hoofd saboteur van ons brein. Deze ‘stem’ in het brein is degene die altijd fouten vindt in jezelf en/of anderen en in je omstandigheden. Het is de ‘stem’ die jou constant bekritiseerd.

De perfectionist; Deze ‘stem’ vergt veel energie en zorgt er voor dat je altijd gespannen en nooit tevreden bent. Je bent nooit tevreden en zoekt altijd door naar perfectie.

De plezierder; Deze ‘stem’ zorgt er voor dat je mensen helpt, bijstaat en complimenteert om liefde en acceptatie van anderen te verkrijgen. Je gaat hier zo in op dat je vergeet je eigen leven (en wensen na) te leven.

De bereiker; Deze ‘stemt’ linkt zelfwaardering met het behalen van successen. Om tevreden te zijn met zichzelf dwingt deze persoon zich constant tot het behalen van (externe) successen zonder hierbij te kijken naar emotionele (interne) tevredenheid. Een voorbeeld hiervan is de workaholic.

Het slachtoffer; Deze ‘stem’ wil je altijd als een slachtoffer laten voelen om zo aandacht, liefde en affectie van anderen te verkrijgen.

De rationeel; Deze ‘stem’ geeft het gevoel dat we altijd rationeel moeten zijn. Rationaliteit staat in deze gelijk aan intelligentie en kijkt neer op emoties. De personen die dit sterk hebben worden vaak als koud, arrogant en afstandelijk gezien.

De voorzichtige; Deze ‘stem’ laat je altijd bewust zijn van mogelijk gevaar en risico’s. De persoon die dit sterk heeft heeft altijd stress en ziet altijd gevaar in plaats van mogelijkheden.

De rusteloze; Deze ‘stem’ geeft een gevoel van rusteloosheid en is altijd opzoek naar nieuwe impulsen. De personen die dit sterk hebben zijn nooit tevreden met de staat waar zij in verkeren. Deze persoon is altijd gestrest en kan zich niet focussen op zaken die belangrijk zijn.

De controleur; Deze ‘stem’ wil dat je altijd in controle bent. Je laat mensen niet makkelijk toe wat relaties onder druk kan zetten.

De ontwijker; Deze ‘stem’ laat je altijd de makkelijke weg kiezen en moeilijkheden ontwijken. De personen die dit sterk hebben ontwijken problemen en moeilijkheden, zij schuiven zaken vaak op de lange baan.

05-09-2017, 02:05
Een lezing van de auteur waarin hij een introductie geeft tot het in de vorige post besproken boek.

[video=youtube;ta5IkSsc8qk]https://www.youtube.com/watch?v=ta5IkSsc8qk&t[/video]

http://https://www.youtube.com/watch?v=ta5IkSsc8qk&t

06-09-2017, 22:48
'The most important lesson from 83,000 brain scans'

[video=youtube;esPRsT-lmw8]https://www.youtube.com/watch?v=esPRsT-lmw8[/video]

http://https://www.youtube.com/watch?v=esPRsT-lmw8

'Change Your Brain, Change Your Life'

[video=youtube;MLKj1puoWCg]https://www.youtube.com/watch?v=MLKj1puoWCg[/video]

http://https://www.youtube.com/watch?v=MLKj1puoWCg

#Interesting
#SoMuchToLearn

07-09-2017, 13:25

Citaat door Gewone_Broeder:
Een zeer interessant boek over hoe ons eigen brein vaak onze grootste vijand is; hoe ons brein ons tegenwerkt, onszelf laat saboteren en zo (persoonlijke) groei in de weg staat.

https://wwwxxxxxibd.com/doc/100326835/Positive-Intelligence-Why-Only-20-of-Teams-and-Individuals-Achieve-Their-True-Potential

Dit boek is echt een aanrader voor mensen die bijvoorbeeld altijd een gevoel van stress hebben, aan zichzelf twijfelen, het gevoel hebben nooit goed genoeg te zijn, nooit ergens tevreden mee zijn, altijd opgeven, altijd teleurgesteld zijn met jezelf en/of anderen, etc..

Elk mens heeft in meer of mindere mate te maken met de door de auteur benoemde saboteurs. De functie van het brein is om ons te beschermen, zij zal dan ook tegenstribbelen en blokkades opwerpen als wij dingen gaan ondernemen die afwijken van ons ‘normale patroon’, afwijking van dit patroon staat gelijk aan pijn en het brein probeert ons hier dus op haar manier vanaf te houden. Er is altijd wel wat mis, dit geeft je een goede uitweg (excuus) niet buiten je comfortzone te gaan en je dromen en wensen na te leven.

Dit boek is echt een aanrader en geeft handvaten over hoe je de verschillende saboteurs in je brein kunt herkennen en hoe je deze om kunt zetten in positieve gedachten en het na kunnen leven van wensen en idealen.

De saboteurs die door de auteur worden benoemd;

De rechter; Dit is de hoofd saboteur van ons brein. Deze ‘stem’ in het brein is degene die altijd fouten vindt in jezelf en/of anderen en in je omstandigheden. Het is de ‘stem’ die jou constant bekritiseerd.

De perfectionist; Deze ‘stem’ vergt veel energie en zorgt er voor dat je altijd gespannen en nooit tevreden bent. Je bent nooit tevreden en zoekt altijd door naar perfectie.

De plezierder; Deze ‘stem’ zorgt er voor dat je mensen helpt, bijstaat en complimenteert om liefde en acceptatie van anderen te verkrijgen. Je gaat hier zo in op dat je vergeet je eigen leven (en wensen na) te leven.

De bereiker; Deze ‘stemt’ linkt zelfwaardering met het behalen van successen. Om tevreden te zijn met zichzelf dwingt deze persoon zich constant tot het behalen van (externe) successen zonder hierbij te kijken naar emotionele (interne) tevredenheid. Een voorbeeld hiervan is de workaholic.

Het slachtoffer; Deze ‘stem’ wil je altijd als een slachtoffer laten voelen om zo aandacht, liefde en affectie van anderen te verkrijgen.

De rationeel; Deze ‘stem’ geeft het gevoel dat we altijd rationeel moeten zijn. Rationaliteit staat in deze gelijk aan intelligentie en kijkt neer op emoties. De personen die dit sterk hebben worden vaak als koud, arrogant en afstandelijk gezien.

De voorzichtige; Deze ‘stem’ laat je altijd bewust zijn van mogelijk gevaar en risico’s. De persoon die dit sterk heeft heeft altijd stress en ziet altijd gevaar in plaats van mogelijkheden.

De rusteloze; Deze ‘stem’ geeft een gevoel van rusteloosheid en is altijd opzoek naar nieuwe impulsen. De personen die dit sterk hebben zijn nooit tevreden met de staat waar zij in verkeren. Deze persoon is altijd gestrest en kan zich niet focussen op zaken die belangrijk zijn.

De controleur; Deze ‘stem’ wil dat je altijd in controle bent. Je laat mensen niet makkelijk toe wat relaties onder druk kan zetten.

De ontwijker; Deze ‘stem’ laat je altijd de makkelijke weg kiezen en moeilijkheden ontwijken. De personen die dit sterk hebben ontwijken problemen en moeilijkheden, zij schuiven zaken vaak op de lange baan.
Hoe heet het boek?
Want die link werkt niet.

07-09-2017, 13:34
schei uit met dit soort onzin

mensen met een echte opleiding hangen hier niet rond

07-09-2017, 22:14



Citaat door Marocaine001:
Hoe heet het boek?
Want die link werkt niet.
w w w. s c r i b d. c o m (zonder spaties)

en dan

/doc/100326835/Positive-Intelligence-Why-Only-20-of-Teams-and-Individuals-Achieve-Their-True-Potential

erachter plakken. Als het goed is krijg je em dan wel gelijk te zien.

Anders kun je het terugvinden op google onder de titel:

‘Positive Intelligence

Why only 20% of Teams and Individuals Achieve Their True Potential And How You Can Achieve Yours’

Bij mij wordt het als 7e resultaat aangegeven.

Als je het gelezen hebt ben ik wel benieuwd naar je mening en of je er iets aan hebt gehad.

10-09-2017, 20:12
Ik ben op dit moment bezig met '50 inzichten: het menselijke brein onmisbare basiskennis' door Moheb Constandi. Is een fijn en overzichtelijk opgebouwd boek. Ook voor leken goed doorheen te komen.

10-09-2017, 20:28

Citaat door Gewone_Broeder:
Een zeer interessant boek over hoe ons eigen brein vaak onze grootste vijand is; hoe ons brein ons tegenwerkt, onszelf laat saboteren en zo (persoonlijke) groei in de weg staat.

w w w. s c r i b d. c o m (zonder spaties)

en dan

/doc/100326835/Positive-Intelligence-Why-Only-20-of-Teams-and-Individuals-Achieve-Their-True-Potential

erachter plakken.

Dit boek is echt een aanrader voor mensen die bijvoorbeeld altijd een gevoel van stress hebben, aan zichzelf twijfelen, het gevoel hebben nooit goed genoeg te zijn, nooit ergens tevreden mee zijn, altijd opgeven, altijd teleurgesteld zijn met jezelf en/of anderen, etc..

Elk mens heeft in meer of mindere mate te maken met de door de auteur benoemde saboteurs. De functie van het brein is om ons te beschermen, zij zal dan ook tegenstribbelen en blokkades opwerpen als wij dingen gaan ondernemen die afwijken van ons ‘normale patroon’, afwijking van dit patroon staat gelijk aan pijn en het brein probeert ons hier dus op haar manier vanaf te houden. Er is altijd wel wat mis, dit geeft je een goede uitweg (excuus) niet buiten je comfortzone te gaan en je dromen en wensen na te leven.

Dit boek is echt een aanrader en geeft handvaten over hoe je de verschillende saboteurs in je brein kunt herkennen en hoe je deze om kunt zetten in positieve gedachten en het na kunnen leven van wensen en idealen.

De saboteurs die door de auteur worden benoemd;

De rechter; Dit is de hoofd saboteur van ons brein. Deze ‘stem’ in het brein is degene die altijd fouten vindt in jezelf en/of anderen en in je omstandigheden. Het is de ‘stem’ die jou constant bekritiseerd.

De perfectionist; Deze ‘stem’ vergt veel energie en zorgt er voor dat je altijd gespannen en nooit tevreden bent. Je bent nooit tevreden en zoekt altijd door naar perfectie.

De plezierder; Deze ‘stem’ zorgt er voor dat je mensen helpt, bijstaat en complimenteert om liefde en acceptatie van anderen te verkrijgen. Je gaat hier zo in op dat je vergeet je eigen leven (en wensen na) te leven.

De bereiker; Deze ‘stemt’ linkt zelfwaardering met het behalen van successen. Om tevreden te zijn met zichzelf dwingt deze persoon zich constant tot het behalen van (externe) successen zonder hierbij te kijken naar emotionele (interne) tevredenheid. Een voorbeeld hiervan is de workaholic.

Het slachtoffer; Deze ‘stem’ wil je altijd als een slachtoffer laten voelen om zo aandacht, liefde en affectie van anderen te verkrijgen.

De rationeel; Deze ‘stem’ geeft het gevoel dat we altijd rationeel moeten zijn. Rationaliteit staat in deze gelijk aan intelligentie en kijkt neer op emoties. De personen die dit sterk hebben worden vaak als koud, arrogant en afstandelijk gezien.

De voorzichtige; Deze ‘stem’ laat je altijd bewust zijn van mogelijk gevaar en risico’s. De persoon die dit sterk heeft heeft altijd stress en ziet altijd gevaar in plaats van mogelijkheden.

De rusteloze; Deze ‘stem’ geeft een gevoel van rusteloosheid en is altijd opzoek naar nieuwe impulsen. De personen die dit sterk hebben zijn nooit tevreden met de staat waar zij in verkeren. Deze persoon is altijd gestrest en kan zich niet focussen op zaken die belangrijk zijn.

De controleur; Deze ‘stem’ wil dat je altijd in controle bent. Je laat mensen niet makkelijk toe wat relaties onder druk kan zetten.

De ontwijker; Deze ‘stem’ laat je altijd de makkelijke weg kiezen en moeilijkheden ontwijken. De personen die dit sterk hebben ontwijken problemen en moeilijkheden, zij schuiven zaken vaak op de lange baan.



Dit lijkt me echt interessant leesvoer, ik ga er vandaag een beginnetje in maken. Ik denk wel dat we met dit boek meer tegen het psychologische domein aan zitten. Mocht je nog meer van dit soort titels/aanraders hebben deel ze hier

Pagina's : [1] 2