Bekijk volle/desktop versie : Hadith.



20-01-2017, 22:38

Citaat door Mademoissele:
Hadith: Beproefd in verhouding tot de religieuze toewijding
Sa’d ibn abi Waqqas (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft overgeleverd dat hij zei:
“O, Boodschapper van Allah, wie van de mensen worden het meest beproefd?”

De Profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) zei:

“De Profeten, daarna de volgende beste en daarna de volgende beste. Een man zal beproefd worden in verhouding tot zijn niveau van religieuze toewijding. Als zijn religieuze toewijding sterk is, zal hij sterker worden beproefd, en als zijn religieuze toewijding zwak is, zal hij beproefd worden in verhouding tot zijn religieuze toewijding. Beproevingen zullen een persoon blijven overkomen, totdat hij op aarde loopt zonder enige zonde op hem.”

Deze hadith is overgeleverd door Ibn Maadjah, in Sunan ibn Maadjah (4023) en is hasan.
.

20-01-2017, 23:21


Waarom grijpen jullie naar de hadithboeken en niet naar de Quran? Voor velen is de Quran slechts een tekstboek geworden om het gebed mee door te komen en zijn de ahadithboeken de wetgevende boeken geworden.

20-01-2017, 23:25

Citaat door karimononline:
Waarom grijpen jullie naar de hadithboeken en niet naar de Quran? Voor velen is de Quran slechts een tekstboek geworden om het gebed mee door te komen en zijn de ahadithboeken de wetgevende boeken geworden.


Waarschuwing: Dit is een Koranist neem geen kennis van hem aan.

20-01-2017, 23:27

Citaat door TheDudeMaster:
Waarschuwing: Dit is een Koranist neem geen kennis van hem aan.
Waarschuwing: Dit is een afvallige die de Quran negeert en alleen de hadithboeken volgt, neem geen kennis van hem aan.

20-01-2017, 23:33



Citaat door karimononline:
Waarschuwing: Dit is een afvallige die de Quran negeert en alleen de hadithboeken volgt, neem geen kennis van hem aan.


Ja dan kun je beter vragen wat ik volg slimmerd. Ik ben Moslim die de weg van Islam wil bewandelen. Een Moslim die zich houdt aan de Koran en authentieke hadeeth.
Al Hamdoulilah.

20-01-2017, 23:36

Citaat door TheDudeMaster:
Ja dan kun je beter vragen wat ik volg slimmerd. Ik ben Moslim die de weg van Islam wil behandelen. Een Moslim die zich houdt aan de Koran en authentieke hadeeth.
Al Hamdoulilah.
Waarschuwing: Dit is een afvallige die de Quran negeert en alleen de hadithboeken volgt, neem geen kennis van hem aan.

Leugenaar, je ontkent de Quran, je stelt je hadithboekje voor de Quran en je kan niet eens bewijzen wat je volgt, namelijk de door jullie verzonnen sunnah van de profeet mohammed vzmh. Ik heb je bewezen dat die niet bestaat, Allah zegt het zelf in de Quran. Maar jou hadithboekjes stellen iets anders dan de Quran. Juist ja, wat negeert de Quran en volgt je hadithboekjes. Knap werk, hoe blind, doof en stom kan je zijn? Nou precies zoals je nu bent.


Ik wacht je bewijs van jullie verzonnen sunnah met smart af


Bedtijd, wie weet of Allah morgen weer een dag voor ons heeft bestemd

Gir insa Allah.

20-01-2017, 23:38

Citaat door karimononline:
Waarschuwing: Dit is een afvallige die de Quran negeert en alleen de hadithboeken volgt, neem geen kennis van hem aan.

Leugenaar, je ontkent de Quran, je stelt je hadithboekje voor de Quran en je kan niet eens bewijzen wat je volgt, namelijk de door jullie verzonnen sunnah van de profeet mohammed vzmh. Ik heb je bewezen dat die niet bestaat, Allah zegt het zelf in de Quran. Maar jou hadithboekjes stellen iets anders dan de Quran. Juist ja, wat negeert de Quran en volgt je hadithboekjes. Knap werk, hoe blind, doof en stom kan je zijn? Nou precies zoals je nu bent.

Of Allah jou als Moslim accepteert weet ik niet, wat ik wel weet is dat jij zwaar dwalende bent en Allah negeert.

Ik wacht je bewijs van jullie verzonnen sunnah met smart af


Gir insa Allah.
Meskien, Allah ishafik.

20-01-2017, 23:41
Mensen neem deze kerel als voorbeeld voor hoe het niet moet.
We moeten dit niet onderschatten dit kan ons allemaal overkomen. Moge Allah ons behoeden voor dit soort dwalingen en sektes. Moge Allah ons laten behoren bij degene die slagen en niet bij degene die zich tegen Hem keren.

Laa hawla wa laa quwwata illa Billaah.

20-01-2017, 23:56

Citaat door karimononline:
Waarom grijpen jullie naar de hadithboeken en niet naar de Quran? Voor velen is de Quran slechts een tekstboek geworden om het gebed mee door te komen en zijn de ahadithboeken de wetgevende boeken geworden.



Anti-islam propaganda.

21-01-2017, 00:15
Ameen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

21-01-2017, 00:30
zowiezo zou men 1hizb in de ochtend moeten oplezen en 1hizb in de avond .60 hizb p.maand. na een jaar zal het veel sneller gaan en zul je de inhoud ook beter begrijpen.
ahadith zijn ook belangrijk. daarnaast ook stighfar,takbir,sala 3ala nnabi etv etc...100x 100x 100x of 33 33 34.