Bekijk volle/desktop versie : Wat volgde de profeet mohammed vzmh?



15-01-2017, 13:24
Assallamoe alaikum,


1. We moeten volgens vele verzen in de Quran de boodschapper volgen, dit is een duidelijke opdracht voor elke Moslim waar geen speld tussen te krijgen is. De profeet mohammed vzmh leeft niet meer. Hoe kunnen we hem dan toch volgen? De enige manier om hem nog te volgen is door te volgen wat hij volgde.

2. Hoe weten we nou 100% zeker wat hij volgde, zodat wij dat weer kunnen volgen? Wie zou hier ons het beste antwoord op kunnen geven?

3. Allah zou ons hier het beste antwoord op kunnen geven. Maar zegt Allah dan hier iets over in de Quran? SubhanaAllah, jazeker! Lees maar hieronder deze prachtige verzen uit de Quran:

"Say, "I am not different from other messengers. I have no idea what will happen to me or to you. I only follow what is revealed to me (Quran). I am (muhammed) no more than a clear warner." (46:9).

Say, [O Muhammad], I do not tell you that I have the depositories [containing the provision] of Allah or that I know the unseen, nor do I tell you that I am an angel. I only follow what is revealed to me (Quran)." Say, "Is the blind equivalent to the seeing? Then will you not give thought?" 6:50

Hier lees je duidelijk dat hij alleen de Quran volgde, la illah illa Allah, niemand kan hier een speld tussen krijgen, dit zijn de woorden van Allah, niemand kan dit weerleggen. Dit zou een ieder wakker moeten maken die claimt de profeet mohammed vzmh te volgen maar niet volgt wat hij volgt en andere boeken (ahadith boeken) naast de Quran volgt. Allah zegt ook in de Quran:

45:6 Dat zijn Gods tekenen. Wij lezen ze aan jou in waarheid voor. Aan welke hadieth zullen zij dan na God en Zijn tekenen (na de Quran) nog geloven?

"Or do you have some book in which you are studying?" 68:37

"So in which Hadith, other than this (Quran), do they believe" 77:50


Allah verbiedt in deze verzen iets anders dan de Quran te volgen, la illah illa Allah!


Conclusie
We moeten de profeet mohammed vzmh volgen. Omdat hij er niet meer is kunnen we hem volgen door te volgen wat hij volgde. In de Quran zegt Allah dat de profeet mohammed vzmh alleen de Quran volgde. Wil je dus de profeet mohammed vzmh volgen? Dan dien je te volgen wat hij volgde, namelijk de Quran alleen! Daarnaast verbiedt Allah iets anders dan de Quran te volgen, het bewijs is enorm en onweerlegbaar (bewijs is immers woorden van Allah) dat de soennieten, sjiieten en soefi's ver afgedwaald zijn en de hadithboeken van de hadithverzamelaars de grootste innovatie ooit zijn.

15-01-2017, 14:25


Maar nee, bij jouw Heer, zij geloven niet totdat zij jou (O Moh’ammed) laten oordelen over alle onenigheden tussen hen en vervolgens geen weerstand in zichzelf ondervinden tegen wat jij oordeelde, en zij onderwerpen zich met volledige overgave.” [Soerat an-Nisaa-e (4), aayah 65.]

“Wie de boodschapper (Moh’ammed) gehoorzaamt, gehoorzaamt dan werkelijk Allah…” [Soerat an-Nisaa-e (4), aayah 80.]

“En het is niet gepast voor een gelovige man noch een gelovige vrouw, wanneer Allah en Zijn boodschapper (Moh’ammed) een kwestie hebben besloten, dat er voor hen een andere keuze is in hun kwestie. En wie Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt, hij is dan werkelijk afgedwaald naar een duidelijke dwaling.” [Soerat al-Ah’zaab (33), aayah 36.]

“Jullie metgezel [de profeet Mohammed] dwaalt niet, noch is hij misleid; noch spreekt hij vanuit zijn eigen verlangens. Niet anders is het dan een openbaring, die [aan hem] is geopenbaard; die hem werd onderwezen door een machtige [en krachtige], volmaakt geschapene.” (al-Najm, 53: 3-4)

24-01-2017, 03:12

Citaat door Mystiical:
Maar nee, bij jouw Heer, zij geloven niet totdat zij jou (O Moh’ammed) laten oordelen over alle onenigheden tussen hen en vervolgens geen weerstand in zichzelf ondervinden tegen wat jij oordeelde, en zij onderwerpen zich met volledige overgave.” [Soerat an-Nisaa-e (4), aayah 65.]

“Wie de boodschapper (Moh’ammed) gehoorzaamt, gehoorzaamt dan werkelijk Allah…” [Soerat an-Nisaa-e (4), aayah 80.]

“En het is niet gepast voor een gelovige man noch een gelovige vrouw, wanneer Allah en Zijn boodschapper (Moh’ammed) een kwestie hebben besloten, dat er voor hen een andere keuze is in hun kwestie. En wie Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt, hij is dan werkelijk afgedwaald naar een duidelijke dwaling.” [Soerat al-Ah’zaab (33), aayah 36.]

“Jullie metgezel [de profeet Mohammed] dwaalt niet, noch is hij misleid; noch spreekt hij vanuit zijn eigen verlangens. Niet anders is het dan een openbaring, die [aan hem] is geopenbaard; die hem werd onderwezen door een machtige [en krachtige], volmaakt geschapene.” (al-Najm, 53: 3-4)
Dit ondersteunt mijn stuk alleen maar, we pakken even een vers erbij dat je hebt geciteerd:


Citaat door Mystiical:

“Wie de boodschapper (Moh’ammed) gehoorzaamt, gehoorzaamt dan werkelijk Allah…” [Soerat an-Nisaa-e (4), aayah 80.]
Wie dus de boodschapper gehoorzaamt, gehoorzaamt automatisch Allah. Er is hier geen sprake van 2 entiteiten, maar van 1! Hoe kan het dat je Allah gehoorzaamt als je de profeet vzmh gehoorzaamt? Omdat de Quran leiding is, en de profeet vzmh enkel en alleen de Quran volgt (zie oa. 46:9 & 6;50 hierboven), gehoorzaam je dus met het volgen van de profeet vzmh automatisch Allah. Even schematisch:

Quran is de leiding van Allah (oa. 12:111) ---> profeet vzmh volgt alleen Quran (oa. 46:9) ---> profeet vzmh gehoorzaamt hiermee Allah

wij gehoorzamen profeet vzmh = wij gehoorzamen Quran = wij gehoorzamen Allah.

Wie de profeet vzmh wil volgen dient te volgen wat hij volgde. Allah zegt in de Quran dat de profeet vzmh enkel en alleen de Quran volgde (46:9), dan dien je als Moslim enkel en alleen de Quran te volgen.


Very simple, very clear. De hadithboeken van de hadithverzamelaars heeft Allah overigens duidelijk verboden in de Quran (zie oa. 45:6, 68:37,77:50).

24-01-2017, 18:40
Waar blijven de hadithvolgers die mij bewijs leveren dat in de Quran staat dat Allah ons vertelt dat we de hadithboeken moeten volgen van bukhari, dawoed etc...

24-01-2017, 18:44



Citaat door karimononline:
Waar blijven de hadithvolgers die mij bewijs leveren dat in de Quran staat dat Allah ons vertelt dat we de hadithboeken moeten volgen van bukhari, dawoed etc...
Niet lachen as een boer met kiespijn, want dit is jouw oveelste topic die jij aanmaakt om weer met nep/vals bewijs te komen. Als jij echt zo zeker van jouw zaak was, had jij na 1 discussie geen ander meer aangegaan en zeker niet zoveel topics over het zelfde onderwerp aangemaakt. Je weet dat jij fout zit en jouw info voor geen meter klopt en elke keer word de keiharde feiten in je gezicht gepleurd en dan ben je weer een tijdje weg en dan kom je weeeeer terug. Jij zit fout en dat weet je zelf ook, toon berouw nu het nog kan en hou op met proberen te overtuigen, niemand hier die wat voor een ander kan betekenen behalve Allah swt.

24-01-2017, 18:59

Citaat door karimononline:
Waar blijven de hadithvolgers die mij bewijs leveren dat in de Quran staat dat Allah ons vertelt dat we de hadithboeken moeten volgen van bukhari, dawoed etc...
Ze willen je dom houden omdat overtuigen geen nut heeft bij jou hebben we gemerkt.

Je komt er wel achter wie fout zat en wie niet fout zat

24-01-2017, 23:16

Citaat door Born-confused:
Niet lachen as een boer met kiespijn, want dit is jouw oveelste topic die jij aanmaakt om weer met nep/vals bewijs te komen. Als jij echt zo zeker van jouw zaak was, had jij na 1 discussie geen ander meer aangegaan en zeker niet zoveel topics over het zelfde onderwerp aangemaakt. Je weet dat jij fout zit en jouw info voor geen meter klopt en elke keer word de keiharde feiten in je gezicht gepleurd en dan ben je weer een tijdje weg en dan kom je weeeeer terug. Jij zit fout en dat weet je zelf ook, toon berouw nu het nog kan en hou op met proberen te overtuigen, niemand hier die wat voor een ander kan betekenen behalve Allah swt.
Als mijn topic bovenaan zou blijven staan zou ik niet telkens mijn boodschap herhalen. Niemand heeft enig bewijs kunnen leveren, niemand. Geef mij bijvoorbeeld 1 vers uit de Quran waarin staat dat we de hadithboeken moeten volgen, de hadithboeken van bukhari, dawoed etc...


Geef me slechts 1 vers. Ik heb vele bewijzen geleverd waarin Allah duidelijk stelt dat we enkel en alleen de Quran dienen te volgen en de hadithboeken links moeten leggen.


En trouwens, het is maar goed ook dat de profeet vzmh anderen bleef oproepen met telkens dezelfde boodschap, de boodschap van de Quran.

25-01-2017, 05:33

Citaat door karimononline:
Als mijn topic bovenaan zou blijven staan zou ik niet telkens mijn boodschap herhalen. Niemand heeft enig bewijs kunnen leveren, niemand. Geef mij bijvoorbeeld 1 vers uit de Quran waarin staat dat we de hadithboeken moeten volgen, de hadithboeken van bukhari, dawoed etc...


Geef me slechts 1 vers. Ik heb vele bewijzen geleverd waarin Allah duidelijk stelt dat we enkel en alleen de Quran dienen te volgen en de hadithboeken links moeten leggen.


En trouwens, het is maar goed ook dat de profeet vzmh anderen bleef oproepen met telkens dezelfde boodschap, de boodschap van de Quran.
Het feit dat juw topic niet bovenaan blijft staan betekent dat men je links laat liggen en je gebrabbel negeert. omdat men weet dat het nergens over gaat. Jouw punt hoef je niet te maken en zoals jij ziet, het boeit ook niemand. Dus blijf geloven wat jij wil geloven, maar ga niet als een Jehovah getuige iedere keer een voet tussen die deur zetten als men de deur wil dicht gooien omdat ze jouw onzin niet willen aanhoren.

27-01-2017, 11:00

Citaat door Born-confused:
Het feit dat juw topic niet bovenaan blijft staan betekent dat men je links laat liggen en je gebrabbel negeert. omdat men weet dat het nergens over gaat. Jouw punt hoef je niet te maken en zoals jij ziet, het boeit ook niemand. Dus blijf geloven wat jij wil geloven, maar ga niet als een Jehovah getuige iedere keer een voet tussen die deur zetten als men de deur wil dicht gooien omdat ze jouw onzin niet willen aanhoren.
Dat is jouw versie, het is een natuurlijk verschijnsel dat men na het lezen van een topic niet gaat blijven reageren om hem hoog te houden.

Dit is de waarheid en de waarheid dient gehoord te worden. Als het gebrabbel is, waar blijft je weerlegging ipv. dom te roepen?