Bekijk volle/desktop versie : De bewering over het verbod van de niqab in Marokko is vals!



Pagina's : [1] 2 3 4

10-01-2017, 19:55
Salaamoe alaikoem ikhwan wa akhawat, er gaan allerlei berichten rond over Marokko dat ze het maken en verkopen van de niqab hebben verboden en dit is VALS.

Hetgeen dat is verboden te maken of te verkopen is de Afgaanse boerka en niet de niqab. De niqab is toegestaan en verbieden ze absoluut niet. Een broeder die behoord tot degenen die een winkel heeft en is verboden om de Afgaanse boerka te verkopen heeft een spraak opname bekend gemaakt onder de moslims om deze incorrecte verspreidde informatie uit de lucht te halen.

Nogmaals, Marokko verbied de niqab NIET en zal het niet verbieden en het verbod is enkel op de Afgaanse boerka die niet hoort tot de cultuur van Marokko. Deze boodschap zal vast pijn doen aan de harten van de fitna zaaiers achter de schermen vanonder de takfiriyyeen, moenafiqeen en kuffaar maar alhamdoelilah is de boodschap dat de niqab bestreden wordt door Marokko VALS!

Moge Allaah Marokko beschermen tegen de giftige typ vingers en tongen die ook dit land willen kapot maken.

10-01-2017, 20:05


Lijkt me ook heel stug dat in Marokko hier een verbod op komt. M6 is de enige Arabische leider die weet hoe hij het volk redelijk tevreden moet houden. Maarom dat verbod op de boerka topicstarter? Nog nooit iemand in Marokko dergelijk zien dragen..

10-01-2017, 20:06
Goed nieuws, alhamdoellilah.

10-01-2017, 20:12
Maak je maar geen zorgen, er zal nooit een verbod komen op niqab in de islamitische landen.

10-01-2017, 20:13



Citaat door Nemla:
Lijkt me ook heel stug dat in Marokko hier een verbod op komt. M6 is de enige Arabische leider die weet hoe hij het volk redelijk tevreden moet houden. Maarom dat verbod op de boerka topicstarter? Nog nooit iemand in Marokko dergelijk zien dragen..
Ik heb ze ook nooit gezien maar blijken enkele te zijn geweest in die dingen om problemen te veroorzaken in Marokko wallahu a3lam.

Kijk hoe snel sommige broeders en zusters de kuffaar geloven en op basis van deze leugen de koning beledigen en zelfs oproepen tot het in opstandelingen tegen hem wallahul musta3an

10-01-2017, 20:14

Citaat door AsalRifiyyah:
Maak je maar geen zorgen, er zal nooit een verbod komen op niqab in de islamitische landen.
Voor zover ik weet was het wel in Tunesië wallahu a3lam.

10-01-2017, 20:14

Citaat door Nemla:
Lijkt me ook heel stug dat in Marokko hier een verbod op komt. M6 is de enige Arabische leider die weet hoe hij het volk redelijk tevreden moet houden. Maarom dat verbod op de boerka topicstarter? Nog nooit iemand in Marokko dergelijk zien dragen..
Ik zie alleen maar niqab en baard in Marokko
mijn nichten dragen het allemaal in Marokko en Kenitra is de meeste waar er praktiserende mensen wonen

10-01-2017, 20:17

Citaat door A_bdars:
Voor zover ik weet was het wel in Tunesië wallahu a3lam.
Op 1 universiteit geloof ik en ook een ander school in Egypte
Herinner mij zo een protest in die tijd maar buiten dan de school dragen ze het gewoon
Ze kunnen niet de niqab verbieden want dat druist tegen de normen en waarden in van de Arabieren
Laat staan van de islam

De meeste vrouwen dragen niqab in het midden oosten dus verbieden heeft geen nut

10-01-2017, 20:20
Sowieso zie dat afghaans ding er verschrikkelijk lelijk uit tjonge toch... niqaab in tegenstelling is een mooie gewaad

10-01-2017, 20:28

Citaat door RightAndProud:
Sowieso zie dat afghaans ding er verschrikkelijk lelijk uit tjonge toch... niqaab in tegenstelling is een mooie gewaad
Die kleur is verschrikkelijk en zal vast niet lekker lopen.

10-01-2017, 20:31

Citaat door A_bdars:
Salaamoe alaikoem ikhwan wa akhawat, er gaan allerlei berichten rond over Marokko dat ze het maken en verkopen van de niqab hebben verboden en dit is VALS.

Hetgeen dat is verboden te maken of te verkopen is de Afgaanse boerka en niet de niqab. De niqab is toegestaan en verbieden ze absoluut niet. Een broeder die behoord tot degenen die een winkel heeft en is verboden om de Afgaanse boerka te verkopen heeft een spraak opname bekend gemaakt onder de moslims om deze incorrecte verspreidde informatie uit de lucht te halen.

Nogmaals, Marokko verbied de niqab NIET en zal het niet verbieden en het verbod is enkel op de Afgaanse boerka die niet hoort tot de cultuur van Marokko. Deze boodschap zal vast pijn doen aan de harten van de fitna zaaiers achter de schermen vanonder de takfiriyyeen, moenafiqeen en kuffaar maar alhamdoelilah is de boodschap dat de niqab bestreden wordt door Marokko VALS!

Moge Allaah Marokko beschermen tegen de giftige typ vingers en tongen die ook dit land willen kapot maken.
Heb je ook een betrouwbare bron. Overal wordt gezegd dat niqab ook verboden is.

10-01-2017, 20:35
Je hebt gelijk; het gaat alleen om een verbod op de boerka:

Marokko verbiedt boerka om terrorisme te bestrijden
Boerkaverbod Zonder het officieel bekend te maken heeft Marokko de boerka verboden. Verkopers moeten boerka’s binnen twee dagen uit winkels verwijderen.
Koen Greven

10 januari 2017 om 19:51

AFP Photo / Aref Karimi




Marokko maakt een einde aan de productie en verkoop van boerka’s. Vertegenwoordigers van het centrale gezag, zogenoemde kaïds, hebben op verschillende plekken in het land mondeling of schriftelijk aan winkeliers laten weten dat het kledingstuk niet meer verkocht zal mogen worden. Verkopers kregen 48 uur de tijd om de boerka’s te verwerken tot andere kledingstukken. Anders wordt de handel door de overheid in beslag genomen.
Het zou gaan om een veiligheidsmaatregel. De vrees bestaat dat de boerka gebruikt zou kunnen worden bij een aanslag. Recent zijn er overvallen in Marokko gepleegd door mensen die wapens onder een boerka droegen.
De maatregel is niet officieel bekendgemaakt door de Marokkaanse overheid. Het ministerie van Communicatie reageert niet op vragen. Het komt in Marokko vaker voor dat maatregelen niet worden toegelicht. Het nieuws kwam via verschillende Marokkaanse media naar buiten. De site le360.ma voert een anonieme hooggeplaatste ambtenaar van het Ministerie van Binnenlandse Zaken op die het verbod bevestigt: „We hebben de maatregel genomen om de import, vervaardiging en verkoop van boerka’s te verbieden in alle steden en dorpen van het koninkrijk.”
Boodschap aan winkeliers
Winkeliers in verschillende andere steden kregen dezelfde boodschap te horen. Op le360.ma vertelt een verkoper uit de wijk Habous van Casablanca dat hij bezoek kreeg van een kaïd. Deze door de gouveneur benoemde functionaris bracht hem van het verbod op de hoogte. Een handelaar uit Salé stelde op de site van Al Yaoum24 dat hij en zijn collega’s werd verteld dat „extremisten de boerka zouden kunnen gebruiken om terroristische aanslagen te plegen”.
De verkopers moesten een verklaring tekenen waarin stond dat ze de boerka niet meer zullen verkopen. Dit offer zouden ze moeten brengen voor de veiligheid van hun land. Op Twitter circuleert een door plaatselijke autoriteiten getekend document met een stempel uit de stad Taroudant. Daarin wordt de winkelier opgedragen binnen 48 uur de boerka’s uit zijn magazijn te verwijderen. Het is onduidelijk wat de juridische waarde ervan is.
De meeste Marokkaanse vrouwen die hun lichaam bedekken, dragen een hoofddoek. De overwegend salafistische minderheid die wel een bedekkend gewaad draagt, woont vooral in het conservatieve noorden van het Noord-Afrikaanse land. Deze vrouwen kiezen meestal voor de niqaab. Die laat alleen de ogen onbedekt. De boerka schermt het volledige gezicht van de draagster af.
Het dragen van de boerka en de niqaab is vooralsnog in Marokko niet verboden. Frankrijk en België kennen al wel een boerkaverbod. In Nederland is wetgeving daartoe in de maak.

10-01-2017, 20:49



Citaat door RightAndProud:
Sowieso zie dat afghaans ding er verschrikkelijk lelijk uit tjonge toch... niqaab in tegenstelling is een mooie gewaad
wist je dat in afhanistan vrouwen geen niqaab mogen dragen.. daar wordt de niqaab gezien als een gewaad voor een prostituee.

10-01-2017, 20:53

Citaat door romais:
wist je dat in afhanistan vrouwen geen niqaab mogen dragen.. daar wordt de niqaab gezien als een gewaad voor een prostituee.
het heeft eigenlijk best wel wat sensueels als men eerlijk moet zijn zeker als vrouwen hun ogen wel sterk schminken dan verliest de niqaab zijn eigenlijke doel. Ah sowieso ginder in afghanistan hebbe ze een verkeerd beeld over vrouwen gewoon eikez

10-01-2017, 21:05

Citaat door A_bdars:
Ik heb ze ook nooit gezien maar blijken enkele te zijn geweest in die dingen om problemen te veroorzaken in Marokko wallahu a3lam.

Kijk hoe snel sommige broeders en zusters de kuffaar geloven en op basis van deze leugen de koning beledigen en zelfs oproepen tot het in opstandelingen tegen hem wallahul musta3an
Wel heel onduidelijk alle berichtgevingen. Als ik lees dat er bijvoorbeeld in Taroudant een verbod op verkoop en productie van dit kledingstuk is vervaardigd, dan moet ik denken aan het traditionele kledingstuk wat de (oudere) vrouwen daar dragen. Dit is een grote 'laken'/doek die ze om zich heen slaan het verhuld het hele lichaam, maar het lijkt op zn geheel niet op een afghaanse gezichtsluier met gaas. Alleen de kleur is hetzelfde. Waar ik vandaan kom dragen de vrouwen precies hetzelfde, alleen dan geheel in het wit.

Pagina's : [1] 2 3 4