Bekijk volle/desktop versie : Erdogan: NAVO laat Turkije in de steek



Pagina's : 1 2 [3]

30-12-2016, 20:07

Citaat door Mathijs:
Ja we waren weerloos zonder de steun van de vs.

Die steun die steeds verder afzwakt en zonder die steun en eenheid binnen de EU lopen de Russen zo Berlijn weer in.
De Navo waar wij lid van zijn, is niet het grootste militaire verbond ter wereld?
Met een gigantische slagkracht?

30-12-2016, 20:11



Citaat door Joosje:
De Navo waar wij lid van zijn, is niet het grootste militaire verbond ter wereld?
Met een gigantische slagkracht?
En vs die zegt dat ze zich meer terugtrekken uit de Navo is een militair verbond waar we niet echt op kunnen rekenen.

Neem daar het huidige gedrag van navo partner Turkije bij en aspirant lid Israël en je kan niet anders concluderen dat dit verbond geen zekerheid meer is...geen garantie.

Dingen veranderen...Dit is zo een ding...niet leuk maar je kop in het zand steken en er niet op anticiperen is gewoon dom.

30-12-2016, 20:12

Citaat door Mathijs:
Precies en daarmee de rode loper uitleggend voor de expansiedrift vsn deze potentaten.

Ik reken je dat dan ook aan.
Mathijs,

"Ik reken je dat dan ook aan".

Oepsss! Dat zal hem leren!


Noord

30-12-2016, 20:17

Citaat door Noord55:
Mathijs,

"Ik reken je dat dan ook aan".

Oepsss! Dat zal hem leren!


Noord
Dat denk ik niet...hij veranderd maar moeizaam van standpunt (veilig achter moedertje navo's rok)

Een paar Russische kistjes die over zijn hoofd heen lopen misschien wel.

30-12-2016, 20:20



Citaat door Joosje:
De Navo waar wij lid van zijn, is niet het grootste militaire verbond ter wereld?
Met een gigantische slagkracht?
Joosje,

Volgens mij moeten we het niet van de NAVO hebben, hoe belangrijk die ook is.
We moeten het echt van de EU hebben.

Ik ben niet zo blij met de EU zoals het nu werkt. Dat kan beter. Maar de NAVO is en blijft enkel een militair bondgenootschap. En na een oorlog dient zich altijd weer een vrede aan.


De EU is het beste wat Europa na WW2 is overkomen!


Noord

30-12-2016, 22:29

Citaat door Noord55:
Joosje,

Volgens mij moeten we het niet van de NAVO hebben, hoe belangrijk die ook is.
We moeten het echt van de EU hebben.

Ik ben niet zo blij met de EU zoals het nu werkt. Dat kan beter. Maar de NAVO is en blijft enkel een militair bondgenootschap. En na een oorlog dient zich altijd weer een vrede aan.


De EU is het beste wat Europa na WW2 is overkomen!


Noord
Er werd gesproken over het gevaar van de Russen.
Denk niet dat het zo'n vaart zal lopen, maar er is altijd nog de verzekering van de Navo.

De EGKS overgaande in de EEG was inderdaad een hele goede zaak na de oorlog.
Wat mij betreft had het daarbij moeten blijven.

Het is een illusie om te denken dat je al die heel verschillende Europese culturen, die o.a. culmineert in het grote verschil in economische kracht op één hoop kunt gooien.
Dat streven naar een VS van Europa is een etiket dat de lading niet dekt en nooit zal dekken.
Is ook niet nodig. Het Europarlement is ook grotendeels een wassen neus. Er werd gesteld dat de tijden over waren dat die paar grote landen voor iedereen besliste.
Gewoon op basis van militaire, economische macht. Nee, nu zouden alle landen een aantal zetels in het parlemen krijgen.
Een hoop kleinere landen konden zo de grote jongens wegstemmen!
Welnee. Voor de regeringsleiders bij elkaar komen om de echte beslissingen te nemen, gaan de president van Frankrijk en de bondskanselier van Duitsland even onderling de buit verdelen.
Beslissen wat het moet worden. Ander groot land als GB kreeg nog een kluifje en dat was dan geregeld.
En al die andere landen, die met elkaar meer zetels hebben stemmen gedwee mee. Dat is al vele jaren de realiteit.

Op fundamentele, harde beslissingen wordt men het zelden eens en dan wordt er weggekeken, of komt men met lapmiddelen, pappen en nathouden.

31-12-2016, 07:36

Citaat door Joosje:
Er werd gesproken over het gevaar van de Russen.
Denk niet dat het zo'n vaart zal lopen, maar er is altijd nog de verzekering van de Navo.

De EGKS overgaande in de EEG was inderdaad een hele goede zaak na de oorlog.
Wat mij betreft had het daarbij moeten blijven.

Het is een illusie om te denken dat je al die heel verschillende Europese culturen, die o.a. culmineert in het grote verschil in economische kracht op één hoop kunt gooien.
Dat streven naar een VS van Europa is een etiket dat de lading niet dekt en nooit zal dekken.
Is ook niet nodig. Het Europarlement is ook grotendeels een wassen neus. Er werd gesteld dat de tijden over waren dat die paar grote landen voor iedereen besliste.
Gewoon op basis van militaire, economische macht. Nee, nu zouden alle landen een aantal zetels in het parlemen krijgen.
Een hoop kleinere landen konden zo de grote jongens wegstemmen!
Welnee. Voor de regeringsleiders bij elkaar komen om de echte beslissingen te nemen, gaan de president van Frankrijk en de bondskanselier van Duitsland even onderling de buit verdelen.
Beslissen wat het moet worden. Ander groot land als GB kreeg nog een kluifje en dat was dan geregeld.
En al die andere landen, die met elkaar meer zetels hebben stemmen gedwee mee. Dat is al vele jaren de realiteit.

Op fundamentele, harde beslissingen wordt men het zelden eens en dan wordt er weggekeken, of komt men met lapmiddelen, pappen en nathouden.
Dat men het zelfde eens wordt ovet fundamentele harde beslissingen komt doordat die beslissingen juist niey doir meerderheid in het Europese parlement genomen worden maar door unanieme instemming door individuele lidstaten en hun parlementen ....het probleem is dus dat de EU juist meer bevoegdheid en beslissingen in meerderheid zou moeten afdwingen

Doordat unaniem akkoord en niet een meerderheid in stemmen beslissend is maakt dat de EU kwetsbaar is voor nationalisten gesteund door Rusland.

Die verzekering van de Navo waar jij het ovet hebt is een verzekering waar de vs zich al jaren aan stoort en Trump heeft zelfs al gezegd zich voor etn groot deel te willen terugtrekken uit die verzekering..daarmee is Europa feitelijk opzichzelf aangewezen en zou dus versterkt moeten worden voor dreiging van buiten af zoals van Rusland of Turkije en niet verzwakt zoals de nationalistische rechtse partijen die betaald worden door Rusland z graag willen.

Nogmaals dingen veranderen...daar niet op anticiperen is gewoon dom.

Pagina's : 1 2 [3]