Bekijk volle/desktop versie : Moslimvriendelijk alternatief voor kinderserie Peppa Pig



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

08-12-2016, 12:26

Citaat door IbnBattuta.:
Australische imams maken zich hard voor de nieuwe kinderserie Barakah Hills. De geestelijk leiders willen volgens Australische media met de nieuwe serie een alternatief bieden voor de ook in Nederland razend populaire kinderserie Peppa Pig. Deze tekenfilm zou niet geschikt zijn voor moslimkinderen omdat vier varkentjes de hoofdrol spelen.



Barakah Hills draait om een vader, moeder, twee kinderen, een imam en een poes en speelt zich af in een dorpje waar voornamelijk moslims wonen. De makers van de serie, One4Kids, zeggen zelf niet expliciet een alternatief te willen bieden voor Peppa Pig. Sheikh Shady Alsuleiman, die de oproep plaatste waarin ouders werd gevraagd geld te doneren, heeft op Facebook boos gereageerd op alle ophef. Hij zegt zelf nog nooit te hebben gehoord van de serie Peppa Pig en vindt de ontstane ophef een storm in een glas water.

De Australische krant The Australian is er wél van overtuigd dat Barakah Hills als alternatief moet gelden voor Peppa Pig. Ze baseren zich onder meer op reacties van One4Kids zelf en op berichten op het forum van de organisatie. 'Peppa Pig is heel plat. Alsjeblieft, maak een tekenfilm die kinderen waarden en normen bijbrengt. Waar ruimte is voor het gebed, vijf keer per dag, en geen ruimte voor liegen, schreeuwen en uiterlijk vertoon', schrijft iemand op de site.

Subhi Alshaik, een producent van One4Kids, vertelde de krant dat de show een alternatief moet bieden voor het belabberde aanbod dat kinderen nu te zien krijgen. 'Programma's die kinderen niet leren wat ze moeten leren.'


Speelse manier

In de nieuwe kinderfilmpjes wil One4Kids proberen om kijkertjes op een leuke en educatieve manier bij te brengen hoe ze een goede moslim en een goed mens kunnen zijn. 'We willen ze niet de wet voorschrijven, maar de kinderen op een speelse manier laten zien hoe je een goed moslim bent en hoe ze actief onderdeel kunnen zijn van de islamitische gemeenschap'.

De imans die proberen geld in te zamelen voor de serie zijn allen lid van de Australian National Imams Council, een organisatie die veel in het nieuws is geweest. De huidige leider heeft onder meer nadrukkelijk zijn afkeer tegen homo's en zijn voorkeur voor het stenigen van mensen die overspel hebben gepleegd uitgesproken.

http://www.ad.nl/buitenland/moslimvriendelijk-alternatief-voor-kinderserie-peppa-pig~a0ceda8b/
.

08-12-2016, 12:54


Steeds weer moet iets worden aangepast in westerse landen aan bepaalde groepen moslims.

Een paar losjes getekende biggetjes is al een enorm struikelblok......

08-12-2016, 13:00
Ik weet dat moslims geen varkens mogen eten dus waarom er een alternatief moet komen voor een kinderserie is mij niet duidelijk. Los daarvan mag men uiteraard een serie maken die gericht is op moslimkinderen.

08-12-2016, 13:01

Citaat door Joosje:
Steeds weer moet iets worden aangepast in westerse landen aan bepaalde groepen moslims.

Een paar losjes getekende biggetjes is al een enorm struikelblok......
Wat ik van het artikel heb begrepen is dat het puur bedoeld is voor Islamitische kinderen. Dus de originele tekenfilm blijft gewoon bestaan.

08-12-2016, 13:03



Citaat door .808.:
Ik weet dat moslims geen varkens mogen eten dus waarom er een alternatief moet komen voor een kinderserie is mij niet duidelijk. Los daarvan mag men uiteraard een serie maken die gericht is op moslimkinderen.
Inderdaad ik vind het ook sterk, want ik neem aan dat de tekenfilm niet gaat over het opeten van die varkentjes.

08-12-2016, 13:08

Citaat door IbnBattuta.:
Tuurlijk. Jullie piggies zijn jullie normen en waarden kwijt geraakt.

Kijk maar naar jullie ongelovigen en jullie pedofielen.

9/11


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

08-12-2016, 13:14

Citaat door Dutchman98:
9/11


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


[video=youtube;Uq2g6UhLbb0]https://www.youtube.com/watch?v=Uq2g6UhLbb0[/video]

08-12-2016, 13:14

Citaat door IbnBattuta.:
Tuurlijk. Jullie piggies zijn jullie normen en waarden kwijt geraakt.

Kijk maar naar jullie ongelovigen en jullie pedofielen.
Het mooie is dat ongelovigen hier gewoon mensen heten. Het kan zo simpel zijn.

Pedo's is een ander verhaal, maar blijf vooral in de overtuiging dat alleen in Nederland kinderen worden misbruikt. De rest van de pedo's zijn je dankbaar daarvoor.

08-12-2016, 13:17

Citaat door Baxi:
Het mooie is dat ongelovigen hier gewoon mensen heten. Het kan zo simpel zijn.

Pedo's is een ander verhaal, maar blijf vooral in de overtuiging dat alleen in Nederland kinderen worden misbruikt. De rest van de pedo's zijn je dankbaar daarvoor.
Een wereldwijd probleem inderdaad.

08-12-2016, 13:17

Citaat door IbnBattuta.:
Tuurlijk. Jullie piggies zijn jullie normen en waarden kwijt geraakt.




Kijk maar naar jullie ongelovigen en jullie pedofielen.
Je bent een wijze man, er heerst inderdaad een aidsproblematiek in Nederland

08-12-2016, 13:21
Maar goed, hoe meer islamitische tekenfilms, hoe beter zou ik zeggen. Niet klagen over het huidige aanbod, maar zelf beter aanbod creëren. Dat zouden veel meer mensen moeten doen.

08-12-2016, 13:38

Citaat door popopo:
televisie is sowieso haram. doe wat nuttigs met je tijd
Vraag me af hoe de Australische imams hierover denken... Het is een kwestie van vraag en aanbod he... Het zou eventueel wel weer extra werk kunnen betekenen voor de (Islamitische) animators...

08-12-2016, 13:41



Citaat door IbnBattuta.:
Tuurlijk. Jullie piggies zijn jullie normen en waarden kwijt geraakt.

Kijk maar naar jullie ongelovigen en jullie pedofielen.


Citaat door 918:
Je bent een wijze man, er heerst inderdaad een aidsproblematiek in Nederland
LOL,

The blind leading the blind...

08-12-2016, 13:44
Laat eenkind lekker kind zijn en val het nog niet lastig met een geloof. Kunnun ze op latere leeftijd prima zelf kiezen.

08-12-2016, 13:49

Citaat door Ranonkel:
Laat eenkind lekker kind zijn en val het nog niet lastig met een geloof. Kunnun ze op latere leeftijd prima zelf kiezen.
Ja maar kijk dat is het 'm juist... Indoctrinatie begint op een zeer jonge leeftijd. Een kind is veel meer beinvloedbaar dan een volwassene.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7