Bekijk volle/desktop versie : HELP Asmae aan een sportrolstoel!



06-12-2016, 13:44
Asmae heeft een droom en JIJ kunt haar daarbij helpen.



Asmae is 18 jaar en zit in een elektrische rolstoel. Zij heeft een zeldzame spierziekte (LGMD2D). Ondanks haar spierziekte kan zij nog wel hockeyen, maar daar heeft zij wel een elektrische sportrolstoel voor nodig. Via de pagina 'Dream or Donate' wil zij proberen om genoeg geld in te zamelen om een sportrolstoel te kunnen kopen.

Asmae vertelt:

"Toen ik 8 jaar oud was werd ik gediagnostiseerd met de spierziekte, Limb Girlde Musculaire Dystrophy Type 2D. Dit is een hele zeldzame vorm van een spierdystrofie. Veel mensen kennen dit ook niet. De symptomen lijken erg veel op die van de ziekte van Duchenne.

LGMD2D zorgt ervoor dat je spieren afbreken en dus zwakker worden. Het gaat met name om je schouderspieren, heupen en bovenbeenspieren. Deze spieren zijn nodig om je armen op te kunnen tillen en om te kunnen lopen. Bij mij zijn deze spieren al aangetast en ik kan niet meer lopen of mijn armen optillen. LGMD2D is een progressieve spierziekte, dus uiteindelijk zullen alle spieren worden aangetast.

MAAR…

Ik kan nog wel hockeyen en dit doe ik met veel plezier. De artsen vinden het erg belangrijk dat ik blijf bewegen en merken duidelijk verschil in mijn spierkracht. Sinds kort hockey ik bij SV Kampong in Utrecht. Elke woensdagavond heb ik daar training en vaak heb ik ook wedstrijden. De rolstoel die ik nu heb is onveilig om mee te sporten. Om veilig mee te kunnen doen met hockey heb ik een sportrolstoel nodig. Een sportrolstoel is speciaal gemaakt om mee te sporten. Zo wordt de motor niet te warm, rijdt de rolstoel sneller, draait de rolstoel makkelijker en je benen zitten beschermt door middel van een beugel. Zo een sportrolstoel moet je helaas grotendeels zelf aanschaffen. Door mijn spierziekte kan ik niet werken en heb ik niet genoeg energie om te studeren op school. Helaas kan ik dit dus niet zelf betalen. Daarom probeer ik het via deze weg…

Een paar maanden geleden heb ik een sportrolstoel uitgeprobeerd en daar heb ik ook een offerte van ontvangen. Het gaat om de Quantum Q6 Ultra Sport. Deze rolstoel, inclusief de nodige aanpassingen, kost ruim €15.000. Verder moet je denken aan regelmatig onderhoud en evt. reparaties. Al deze dingen moet je zelf betalen. De gemeente geeft €5.000 voor de rolstoel. Daarom wil ik nog €12.000 bij elkaar inzamelen voor de sportrolstoel en onderhoud voor het eerste jaar.

Via Dream or Donate wil ik mijn grote droom laten uitkomen, een sportrolstoel!

Wil jij mij daarmee helpen?"

De Dream or Donate pagina van Asmae is hier te vinden:http://www.dreamordonate.nl/8823-sportrolstoel



N.B. Wij ondersteunen alleen dergelijke initiatieven via marokko.nl als wij deze eerst uitvoerig hebben gescreend op betrouwbaarheid.

06-12-2016, 14:55


als ik er op klik gebeurt er niks

06-12-2016, 15:29

Citaat door Khalid030:
als ik er op klik gebeurt er niks
Ik heb er even een hyperlink van gemaakt, nu kun je er wel op klikken als het goed is

10-12-2016, 07:41
Herhaal dit nieuws steeds want niemand zit dit nu meer