Bekijk volle/desktop versie : Please help me ik moet een keuze maken !! Dringend



02-12-2016, 00:57
Reacties
281
08-05-2009

Please help me ik moet een keuze maken !! Dringend
Enkele maanden geleden ontmoette ik via me werk een jongeman tijdens een opdracht. We wisselde enkele woorden uit en ik ging verder met mijn ding.

Ik zou daar niet meer komen want me werk zat erop.
3 dagen later door enkele omstandigheden moest ik daar weer iets ophalen en tref die jongen daar weer.

Hij was erg verast en blij mij weer te zien en vroeg me of hij even met me mocht praten. Ik zei dat is goed ik nam plaats en hij begon al meteen. Ik vond je vanaf die dag leuk en ben erg blij dat je er weer bent etc en vroeg of ik vrijgezel was. Ik gaf aan dat ik na een moeilijke periode ben gescheiden en leg mijn verhaal uit. Hij gaf aan ook te zijn gescheiden. Zijn reden was een beetje vaag vond ik maar dat terzijde. Vond hem ook aantrekkelijk. Hij vroeg me nummer en na even twijfelen dacht ik okee. We wisselde nummers uit en we hadden meteen contact. Het klikte erg goed tussen ons aangezien ons vak hetzelfde was. Hij hielp me veel met me werk en gaf me veel tips. Hij behandelde me werkelijk als een prinses. Dat gevoel had ik nooit eerder gehad. Hij was erg grappig en ook heel lied tegen mij.
Hij is best vrij vergeleken met me ex man totaal geen jaloezie naar andere toe en voel me heel kalm en vrij bij hem . Zijn vrienden zijn ook echt gehecht aan me en zeggen tegen hem dat hij me niet moet laten gaan.

Na enkele maanden contact en elkaar zien paar keer per week vroeg ik aan hem ewa wanneer is t tijd voor de volgende stap.
Hij was bezig met een eigen zaak en was daar erg druk mee

Hij zei; ik ben gek op en ik hou heel veel van je en ik wil zeker niemand anders maar nu direct trouwen wil ik nog niet. Wil eerst al mijn zaken oplossen ook ivm een voogdij zaak die liep nog tegen zijn ex vrouw.
Het maakte me een beetje down. Direct trouwen wilde ik ook niet echt maar maakte me zorgen dat ik dacht wil hij me wel serieus of is het alleen maar tijdverspilling??

Echter 2 weken geleden raakte ik in gesprek met een gozer op Facebook. Hij had me profiel foto gezien en zei dat hij me erg mooi vond. Na wat woorden te hebben uitgewisseld kwamen we erachter dat we uit dezelfde streek kwamen uit marokko en onze families elkaar kennen

Hij is van België en ik van Nederland.
Hij belde me en we raakte aan de praat. Hij gaf aan dat hij serieuze intenties heeft en me graag wilde zien want hij vond me leuk

Daarna was hij een keer gekomen we hebben wat gedronken samen we kletsten en het was erg gezellig. Hij gaf opnieuw aan serieus contact te willen met trouwen als doel. Hij had hier geen familie of dergelijke en voelde zich ook erg eenzaam.
Wel merkte ik meteen aan hem dat hij wel erg jaloers was en paranoïde wilde me telefoon graag zien etc. Dit baarde me zorgen aangezien we elkaar maar 2 x hadden gezien.
Na de 3e keer zei hij dat hij me hand wilde komen vragen want hij wilde me graag bij me hebben en op een halal manier.

Ik gaf aan dat hij me broer moest bellen eerst om het te vragen

Ik legde mijn situatie thuis uit aan me zus en moeder.
Over dat ik niet wist voor wie ik moest gaan.
Mijn moeder zei meteen kies voor diegene die met je wilt trouwen die is tenminste serieus.
Me zus vond het maar raar dat ik t überhaupt overweeg om te trouwen met iemand die ik net 10 dagen ken.
Die andere jonge kende ze en vond hem erg leuk en aardig voor me. Hij kon ook goed opschieten met me zus.

Die jongen van België is heel erg aanhankelijk en wil me uren per dag spreken en dat dan 8 x per dag. Voel me er onprettig bij omdat als ik lekker met me familie wil zitten en dus aangeef dat ik 'm later bel hij meteen zielig doet en zegt je wilt mij niet he? Ik mis je bla bla bel me etc.
Verder merkte ik zijn jaloezie heel erg was ook ongeduldig vooral als hij iets wilde uitleggen zat die alleen maar te zuchten. Dat irriteerde mij heel erg.

Ik dacht dat zijn gewoon irritaties waar ik mee moet leven.
Ik heb aangegeven dat ik niet prettig vind dat hij zo jaloers en paranoïde doet om niets. Ik liet hem me telefoon checken om het te bewijzen. Hij zei zodra je mijn vrouw bent zal ik niet meer jaloers zijj want dan ben je van mij.

Met veel twijfels in me achterhoofd heb ik de nummer van me broer gegeven hij kwam uit een gerespecteerde familie en mijn familie vertelde me dat ik ja moest zeggen en dat het een leuke jongen was ik vertelde ze niets over zijn achterdochtig gedachtes.

De eerste jongen belde me weer en wilde met me praten over alles. Ik kreeg hem niet uit me hoofd en wilde het hem gewoon zeggen dat er iemand was die wel met me wilde trouwen en dat ik daarvoor zou gaan.

Hij keek me aan en zei je zit met iets in je hoofd wat is er vertel het me. Voelde me direct erg schuldig omdat we gek waren op elkaar. En het idee dat ik 'm kwijt zou raken deed me erg pijn.
Maar waarom wilde hij dan niet met me trouwen??

Ik verdraaide het verhaal een beetje en dit is wat ik vertelde:

Ali luister er iemand bij me broer geweest hij wil met me trouwen. Hij schrok en vroeg me wat ik had gezegd erover. Ik zei dat ik hem niet wilde maar hem wilde maar je nam me niet serieus. Hij zei we komen beide net uit een scheiding kunnen we t niet eerst rustig aan doen. Ik zal met je trouwen maar niet nu. Weer zonk dat gevoel in mij. En zijn woorden duwde me alleen maar meer in de armen van die andere die me wel wilde als zijn vrouw

Ik voel me een stuiterbal en me hoofd draait volle toeren en nu staat er morgen een afspraak tussen die tweede jongen en me broer.

Ik ben nu zooo erg aan t twijfelen. Mijn hart ligt bij de eerste maar zal hij wel met me trouwen.???

Ik weet ook niet of ik wel nu nu kan trouwen meteen en maak me erge zorgen over zijn jaloerse gedrag en dat het alleen maar zal escaleren.

Het is nu 01.00 uur en ik weeet gewoon echt niet meer wat ik moet doen !!! Word misselijk van t idee dat ik iemand zijn hart zal breken.


Ik vraag oprecht advies aan jullie.
Help me please !

02-12-2016, 10:49


Doe salat istighara meid! dat zal je echt een stap verder helpen, of je broer die aangeeft dat die jongen niet geschikt is.. evt een teken of juist heel erg geschikt

02-12-2016, 13:38
Niemand kan jou hier raad geven lieve meid, alleen Allah kan jou het bestè helpen en dan moet je salaat istighara doen.. Als je die gebed vericht dan zal je merken als die van België dichter bij komt is dit een goede teken maar als hij van jou pad wegvalt dan weet je dat Allah hem van je weg haalt. En je moet het jou moeder beter wel vertellen dat hij erg jaloers is, dit kan erge gevolgen hebben in het huwelijk.. Ghair in shaa Allah en succes .