Bekijk volle/desktop versie : Studie Zijn er broeders aanwezig die werken in de elektro of een opleiding hebben gevolgd?



26-11-2016, 09:22
Kan ik alleen met de NEN 3140 VOP certificaat werken als elektromonteur?


26-11-2016, 09:57


Bij bedrijven waar ik heb gewerkt haalden mensen dit certificaat zodat ze bijvoorbeeld bevoegd waren om zelf de schakelkast te openen om een zekering te resetten, zonder dat de monteur hoefde te komen. Om simpele handelingen uit te voeren dus en niet om als monteur te werken. De cursus kun je al in een dag afronden. Een monteur heeft meer kennis en praktisch oefening nodig. Of het moet een hele simpele functie zijn.

Op een site waar deze cursus wordt aangeboden staat ook:

"Bestemd voor

Personen die niet elektrotechnisch zijn opgeleid en vanuit hun functie eenvoudige elektrotechnische werkzaamheden uitvoeren en/of toegang hebben tot schakelruimten."

26-11-2016, 10:29

Citaat door Zoutkorrel:
Bij bedrijven waar ik heb gewerkt haalden mensen dit certificaat zodat ze bijvoorbeeld bevoegd waren om zelf de schakelkast te openen om een zekering te resetten, zonder dat de monteur hoefde te komen. Om simpele handelingen uit te voeren dus en niet om als monteur te werken. De cursus kun je al in een dag afronden. Een monteur heeft meer kennis en praktisch oefening nodig. Of het moet een hele simpele functie zijn.

Op een site waar deze cursus wordt aangeboden staat ook:

"Bestemd voor

Personen die niet elektrotechnisch zijn opgeleid en vanuit hun functie eenvoudige elektrotechnische werkzaamheden uitvoeren en/of toegang hebben tot schakelruimten."
Oh oké,dus als ik alleen dit papiertje zou halen dan zou ik in principe niet in aanmerking komen voor een functie?
Weet jij een snelle manier om aan deze papieren te komen voor elektromonteur?
snelle avond opleiding, thuis studie of iets. Ik wil er niet heel lang over doen.

Baarak Allaahoek fiek

15-12-2016, 23:27
3afwan broeder voor de late reactie. Dat papiertje is idd niet voldoende.

Je kunt kijken op de site van opleidingsinstituten als NCOI. Ze sturen ook gratis een studiegids op. Dan kun je verschillende deeltijdopleidingen vergelijken en kijken wat voor jou haalbaar en voldoende is voor je gewenste baan. Besef ook dat een stage normaal is bij dit soort opleidingen omdat alleen theoretische kennis niet voldoende is.