Bekijk volle/desktop versie : Overleden Corona-baas maakt iedereen in geboortedorp miljonair



Pagina's : [1] 2

25-11-2016, 10:01
Hij gold als één van de vaders van het succes van wereldberoemde Corona-biertje. Antonio Fernández Rodríguez overleed in augustus en heeft zijn geboortedorp postuum getrakteerd op een hele dikke laatste ronde.

Rodríguezxgroeide op in Cerezales del Condado, een dorpje in het noorden van Spanje. Na zijn emigratie naar Mexico in 1949 ging hij aan de slag bij de plaatselijke bierbrouwer Grupo Modelo. Met Rodriguezxaan het roer groeide het bedrijf mede door het succes van Corona uit tot een waar imperium.x

Hij verdiende dan wel een fortuin maar verloochende zijn armoedige afkomst nooit. Hij ontving diverse onderscheidingen in zowel Spanje als Mexico voor zijn liefdadigheidswerk. Maar de grootste gift bewaarde hij voor na zijn dood.x

Ruim twee miljoen per persoon

In augustus overleed Rodríguezxop 99-jarige leeftijd in Mexico. Zijn laatste wens was, zo blijkt nu, dat zijn fortuin van 200 miljoen euro werd verdeeld onder de inwoners vanxCerezalesxdelxCondado. En aangezien dat er slechts tachtig zijn, is nu iedereen in het gehucht miljonair.

"We hebben nooit veel geld gehad", zegt een geëmotioneerde cafebaasxtegen de lokale krant. x"Ik zou niet weten wat we zonder Antonioxhadden moeten doen."

http://www.msn.com/nl-be/nieuws/opvallend/overleden-corona-baas-maakt-iedereen-in-geboortedorp-miljonair/ar-AAkJDo5?li=AAaA6D3&ocid=spartandhp

25-11-2016, 11:12


Beter een goede (rijke) buur dan een verre vriend .

25-11-2016, 11:21
Had ie beter kunnen geven aan al die kinderen met aan zijn bier verslaafde ouders. Zullen duizenden gezinnen onder al die drank hebben geleden al die jaren lang.

25-11-2016, 11:46

Citaat door pleistertje:
Had ie beter kunnen geven aan al die kinderen met aan zijn bier verslaafde ouders. Zullen duizenden gezinnen onder al die drank hebben geleden al die jaren lang.
Er zullen best mensen verslaafd zijn aan bier... maar das dan eerder het goedkope spulletje denk ik, denk jij ook niet?
Beetje het idee van "dat geld wat die moskee uitgeeft hadden ze beter naar de nabestaanden van de slachtoffers van 9/11 kunnen sturen"... slaat ook nergens op.

25-11-2016, 13:26



Citaat door Dutchman98:
Beter een goede (rijke) buur dan een verre vriend .
Nou ja in dit geval was het een verre buur, want hij woonde in Mexico......

25-11-2016, 13:31

Citaat door Gitane:
Nou ja in dit geval was het een verre buur, want hij woonde in Mexico......
Ik had niet goed gelezen... je hebt idd gelijk .

25-11-2016, 14:00

Citaat door Dutchman98:
Er zullen best mensen verslaafd zijn aan bier... maar das dan eerder het goedkope spulletje denk ik, denk jij ook niet?
Beetje het idee van "dat geld wat die moskee uitgeeft hadden ze beter naar de nabestaanden van de slachtoffers van 9/11 kunnen sturen"... slaat ook nergens op.
Als je niet kunt lezen hoor je niet op een forum te reageren.

http://www.mo.be/es/node/10371

25-11-2016, 16:15

Citaat door pleistertje:
Als je niet kunt lezen hoor je niet op een forum te reageren.
http://www.mo.be/es/node/10371
Dat niet goed lezen sloeg op het goede buur / verre vriend... maar dat had je dan waarschijnlijk niet goed gelezen ...

25-11-2016, 17:49

Citaat door Dutchman98:
Dat niet goed lezen sloeg op het goede buur / verre vriend... maar dat had je dan waarschijnlijk niet goed gelezen ...
Je doet niet alleen dom maar bent het ook!

25-11-2016, 17:51
Wel een goeie daad van de man nadat hij jarenlang gif heeft verkocht aan de mensen .

25-11-2016, 18:20
Het klonk haast te mooi om waar te zijn..
En het is dus ook niet waar.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/corona-baas-laat-arm-dorp-200-miljoen-na-toch-te-mooi-om-waar-te-zijn~a4422435/

25-11-2016, 18:27
goeie
Citaat door pleistertje:
Had ie beter kunnen geven aan al die kinderen met aan zijn bier verslaafde ouders. Zullen duizenden gezinnen onder al die drank hebben geleden al die jaren lang.

25-11-2016, 19:30



Citaat door Wouldcha3b:
Wel een goeie daad van de man nadat hij jarenlang gif heeft verkocht aan de mensen .
Ach, SA verspreid geestelijk gif, dat is nog erger.

25-11-2016, 19:45
waarom?
vertel me waarom je zo een opmerking maakt?
wat wil je ermee bereiken?wat is je intentie?
wat is je doel?

why?
Citaat door fritskaptijn:
Ach, SA verspreid geestelijk gif, dat is nog erger.

26-11-2016, 10:44
Tja eigenlijk niet goed te praten.
Maar was en reactie op een domme reactie over gif.
Ik geef het toe, een domme reactie op een domme reactie.

Pagina's : [1] 2