Bekijk volle/desktop versie : Arrestant overleden op politiebureau



Pagina's : [1] 2 3 4 5

24-11-2016, 11:42
In een cel van het politiebureau aan het Doelwater in Rotterdam is woensdag een arrestant overleden.





Dat heeft het Openbaar Ministerie in Rotterdam donderdag gemeld.
De man, een 58-jarige Rotterdammer, was 's middags aangehouden in Rotterdam-Noord. Omdat hij zich verzette, zette de politie een politiehond in, die de man heeft gebeten. Aangekomen op het politiebureau werd de arrestant direct onwel. Ondanks reanimatiepogingen van agenten en ambulancemedewerkers is de man kort daarna overleden.

De Rijksrecherche onderzoekt onder leiding van het OM wat er is gebeurd.

24-11-2016, 12:09


Walgelijke agenten weer, zo een oude man laten toetakelen door een hond.

24-11-2016, 12:24
Wow dit is wel heel erg.. denk dat als je gebeten word door een hond je eerst naar het ziekenhuis moet.

Sterkte aan de nabestaande van deze man.

24-11-2016, 12:28
Een 58-jarige man is gisteren in een politiecel in Rotterdam overleden.

Hij was eerder op de dag aangehouden omdat hij op straat mensen aanviel.

De man verzette zich bij zijn aanhouding en werd gebeten door een politiehond.
Op het bureau werd hij onwel en overleed.
De doodsoorzaak is nog niet bekend.

24-11-2016, 12:36



Citaat door Dupla-Nevolja:
Essentieel stukje dat dik gedrukte wat weer mist.
Stemmingmakerij redactie?
Kan zijn dat Redactie deze bron heeft gebruikt of het nieuws van ANP
http://www.telegraaf.nl/binnenland/27097935/__Arrestant_overleden_op_politiebureau__.html
Daar staat de reden van aanhouding inderdaad niet bij.
Nb: het zou handiger zijn als Redactie de bron geeft van het artikel.
Ik heb het van deze:
http://nos.nl/teletekst#121
Zie ook deze:
http://www.rijnmond.nl/nieuws/148944/Rotterdammer-58-overleden-in-politiecel

24-11-2016, 12:50

Citaat door Dupla-Nevolja:
Essentieel stukje dat dik gedrukte wat weer mist.
Stemmingmakerij redactie?
De hetze tegen de politie gaat gewoon door. Waarschijnlijk zijn er mensen die er belang bij hebben om het gezag van de politie te ondermijnen.

24-11-2016, 13:01
Een politiehond wordt alleen ingezet om een verdachte op vlucht te achterhalen via zijn sporen of om verdachten die zich bij aanhouding verweren, agressief worden.

24-11-2016, 13:14
Die man is denk ik gwn totoloss geslagen politie bureau

24-11-2016, 13:14

Citaat door -Al-Maroc:
Walgelijke agenten weer, zo een oude man laten toetakelen door een hond.
Oude man? De man was kennelijk nog jong genoeg om mensen op straat aan te vallen en om zich hevig te verzetten tegen zijn arrestatie.

Als hij zich niet verzet had tegen zijn arrestatie had men die hond niet gebruikt. Het inzetten van een wapen als de politiehond is meestal het laatste wat de politie doet.

Heel erg dat de man overleden is. Maar niet meteen de politie de schuld geven.

24-11-2016, 13:14

Citaat door KLaNTeN:
Die man is denk ik gwn totoloss geslagen politie bureau
Nee hoor, de man in jouw avatar werkt daar niet.

24-11-2016, 14:00

Citaat door Peej:
Oude man? De man was kennelijk nog jong genoeg om mensen op straat aan te vallen en om zich hevig te verzetten tegen zijn arrestatie.

Als hij zich niet verzet had tegen zijn arrestatie had men die hond niet gebruikt. Het inzetten van een wapen als de politiehond is meestal het laatste wat de politie doet.

Heel erg dat de man overleden is. Maar niet meteen de politie de schuld geven.
Het is een teken van onmacht om een dier in te zetten, dat zegt al dat je er totaal niks van bakt als agent als een hond het werk voor je moet doen. ik vraag me af waar is de partij voor de dieren maar das een andere discussie, iedereen merkt gewoon dat agenten in Nederland ´haast´ niks kunnen. Ze worden vaak of in elkaar geslagen als ze alleen zijn omdat ze niet kunnen vechten of ze slaan met 10 agenten 1 burger dood omdat ze niet weten hoe ze moeten slaan.
Neem jij er maar genoegen mee dat hier iemand is overleden, naar mijn mening had dit niet gehoeven als je normale functionerende sterke agenten zou hebben zoals overal op de wereld.

24-11-2016, 14:03
Ik had deze 58 jarige man kunnen uitschakelen met 1 tackle bij wijze van en daarna in de handboeien geslagen en klaar is kees maar nee, deze dombo´s zetten dieren in alsof het de middeleeuwen is. Met alle technologie die we hebben anno 2016 zou je dit niet moeten accepteren.

24-11-2016, 14:03



Citaat door -Al-Maroc:
Het is een teken van onmacht om een dier in te zetten, dat zegt al dat je er totaal niks van bakt als agent als een hond het werk voor je moet doen. ik vraag me af waar is de partij voor de dieren maar das een andere discussie, iedereen merkt gewoon dat agenten in Nederland ´haast´ niks kunnen. Ze worden vaak of in elkaar geslagen als ze alleen zijn omdat ze niet kunnen vechten of ze slaan met 10 agenten 1 burger dood omdat ze niet weten hoe ze moeten slaan.
Neem jij er maar genoegen mee dat hier iemand is overleden, naar mijn mening had dit niet gehoeven als je normale functionerende sterke agenten zou hebben zoals overal op de wereld.
Wat is de doodsoorzaak precies van deze verdachte?

24-11-2016, 14:04

Citaat door -Al-Maroc:
Ik had deze 58 jarige man kunnen uitschakelen met 1 tackle bij wijze van en daarna in de handboeien geslagen en klaar is kees maar nee, deze dombo´s zetten dieren in alsof het de middeleeuwen is. Met alle technologie die we hebben anno 2016 zou je dit niet moeten accepteren.
Dat krijg je als de politiek moeilijk doet over een taser.

24-11-2016, 14:07

Citaat door .808.:
Wat is de doodsoorzaak precies van deze verdachte?
Ik denk zelf door de beet.

Pagina's : [1] 2 3 4 5