Bekijk volle/desktop versie : Vrouw komt áltijd beter uit een break up.



Pagina's : [1] 2 3 4

16-11-2016, 13:13

Citaat:
Zit je huilend in de zetel met een grote pot Ben&Jerry’s terwijl je dit leest? Niet getreurd ladies. Uit onderzoek blijkt namelijk dat een vrouw áltijd beter uit een break-up komt dan haar ex. Because we’re strong enough…

Loopt je ex zonder zorgen rond terwijl jij in zak en as zit? Het is gewoon een kwestie van tijd tot jij terug on top of the world bent. Onderzoekers van de Binghamton University en de University College London hebben een onderzoek afgenomen bij 5.705 personen in 96 landen. Ze vroegen om hun fysieke en emotionele pijn na een break-up een score te geven. Ze ondervonden dat vrouwen zowel fysiek als emotioneel meer last hebben meteen na de break-up, maar dat de rollen omgekeerd zijn na een bepaalde periode.


De studie, die werd gepubliceerd in Evolutionary Behavioral Sciences , heeft ondervonden dat vrouwen uiteindelijk sterker uit een break-up komen dan de man. Eens ze wat tijd gehad hebben om het allemaal een plekje te geven, kunnen ze zich beter over de breuk heen zetten. De basis achter deze theorie ligt bij onze voorouders. Vrouwen hadden, back in the day, meer te verliezen wanneer ze een relatie aangingen met een man. Zo hadden ze aanvankelijk meer verdriet wanneer hun relatie op de klippen liep. Wanneer een man uiteindelijk besefte dat hij terug zou moeten vechten om de aandacht van andere vrouwen, dringt het verlies pas echt door.

Mannen kroppen hun emoties vaak op en doen alsof er niks aan de hand is. Vrouwen zijn nu eenmaal beter in het verwerken van hun emoties. Zo kunnen mannen een break-up vaak niet volledig achter zich laten.
-

16-11-2016, 15:43


5000 man? En jij gelooft het onderzoek?

16-11-2016, 16:22
Nou mijn ex is happy getrouwd en ik ben nog steeds verdwaald:/

16-11-2016, 17:11
ja bij kufars misschien, hun geloven niet in God en dat wat Allah al voorbeschikt heeft, ja dan gaat accepteren wel een heel lastig proces worden, een moslim ervaart pijn maar wij weten hmdl dat Allah ons beloofd heeft in de koran dat met een beproeving ook een gunst komt dus dan kom je er als gelovige man én vrouw beter uit

16-11-2016, 17:28



Citaat door SheilaLove:
ja bij kufars misschien, hun geloven niet in God en dat wat Allah al voorbeschikt heeft, ja dan gaat accepteren wel een heel lastig proces worden, een moslim ervaart pijn maar wij weten hmdl dat Allah ons beloofd heeft in de koran dat met een beproeving ook een gunst komt dus dan kom je er als gelovige man én vrouw beter uit
Klopt wel. Zonder richtlijnen of regels kan de zwakte een persoon zover krijgen om verkeerde afleiding te zoeken. Zonder richtlijnen en regels is dat denk ik makkelijker te vinden/krijgen voor de vrouw dan voor de man. Daar komt bijv vaak ook het "kijk mij wat ik doe" verhaal erbij, om de ander jaloers te maken en daar de voldoening uit te halen. Wel apart eigenlijk. Hiermee zeg ik btw niet dat wij moslims hier niet in vervallen. You shouldn't tho.

Wat betreft de topic zelf; uit anekdote kan ik zeggen dat het niet veel verschilt.

16-11-2016, 17:33
Dit is ook een manier om je scheiding te verwerken.

16-11-2016, 17:34
edge als pijn iemand treft dan is het niet minder pijnlijk omdat je een man bent, wanneer pijn je treft dan zul je die pijn voelen zoals het is want pijn is een gevoel en dan maakt het helemaal niet uit of je nu een man of een vrouw bent, daarom denk ik dat je dan beiden hetzelfde kwetsbaar bent om te vervallen in slechte dingen, maar alhamdoulilah hebben wij de islam als onze wegwijzer om ons te behoeden hiervan en als bron van hoop

16-11-2016, 17:43

Citaat door SheilaLove:
edge als pijn iemand treft dan is het niet minder pijnlijk omdat je een man bent, wanneer pijn je treft dan zul je die pijn voelen zoals het is want pijn is een gevoel en dan maakt het helemaal niet uit of je nu een man of een vrouw bent, daarom denk ik dat je dan beiden hetzelfde kwetsbaar bent om te vervallen in slechte dingen, maar alhamdoulilah hebben wij de islam als onze wegwijzer om ons te behoeden hiervan en als bron van hoop
Meesten zouden zeggen dat de vrouw emotioneler is en dat de man beter is in het uitschakelen daarvan. Ik ben het daar zelf niet helemaal mee eens. Ik denk dat het meer te maken heeft met wat jij zegt ook, als het niet ervaring is. De mentale toestand en overtuigingen bepaald meer over de beleving van de individu. Hoe meer gevormd door zijn/haar deen, hoe nuchterder hi/zijj het zal openemen/waarnemen. Kortom we zijn t denk ik meer eens.

16-11-2016, 19:07
Mannen zijn mietjes. Dit is al te zien op moment een man een griepje heeft opgelopen. Dan gedragen ze zich alsof ze dood gaan. Terwijl vrouwen gewoon door werken en de zorg dragen voor het hele gezin en echt niet onder de dekens gaan zitten huilen omdat ze grieperig zijn.

16-11-2016, 19:26
Dat weet ik niet;wel denk ik dat vrouwen erachter komen dat ze sterker zijn dan ze denken,als hen dit overkomt.

16-11-2016, 19:37
Is omdat bij breakups vrouwen meer redenen hebben om de man af te schrijven als andersom.

16-11-2016, 20:31
romais als je zo doorgaat is de kans groter dat als je ziek word gelijk voor een heel jaar uit het spel zit hhhhhh dus liever een weekje schijt aan heel het huishouden en lekker uitzieken dan baas doen en dan ineens echt flink ziek worden

17-11-2016, 00:56


Een vrouw bouwt een break-up op. Ze ziet het in feite eigenlijk al aankomen en bereidt zich mentaal al voor op die laatste stap. Een man handelt impulsief en besluit ineens om iets te beëindigen. Vaak dus met achteraf spijt dat hij dit te snel heeft gedaan.

17-11-2016, 07:54
Klopt, mannen realiseren dingen later terwijl vrouwen her verwerkt hebben en door zijn gegaan. Vrouwen plannen een break up ook voordat de man het in de gaten heeft.

17-11-2016, 09:35
vrouwen kunnen ook gedumpt worden dan is de verwerking nog steeds niet gemakkelijker dan bij een man, alleen de rollen worden omgedraaid, heeft helemaal niks met man/vrouw te maken wat een raar onderzoek ook weer

Pagina's : [1] 2 3 4