Bekijk volle/desktop versie : Turkije: Een land dat geen weg terug kent



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

14-11-2016, 14:24
Enkel een revolutie kan het tij keren. IK vrees het ergste voor Turkije.

Turkije heeft sinds juli al meer dan 130 nieuwskanalen gesloten.



NU.NL

14-11-2016, 14:26



Citaat:
Sinds de mislukte staatsgreep zijn er meer dan 110.000 rechters, leraren, agenten en ambtenaren geschorst of ontslagen. 36.000 mensen zijn formeel gearresteerd.

Citaat:
Turkije heeft sinds juli al meer dan 130 nieuwskanalen gesloten.


En dit land wil bij de EU? Want anders laat Erdogan geen vluchtelingen meer toe als de voorbesprekingen niet worden gehouden.



IK kan me haast niet voorstellen dat ik blij was dat die coup mislukte. Wat een verraders eerste klas zeg. Erdogan,Turkije en haar aanhangers kunnen wat mij betreft geen hulp meer krijgen.

Laat ze lekker in hun eigen sop gaar koken.


xKOTSx

14-11-2016, 14:32
Eindstand;


Turkije kampt met lerarentekort door zuiveringen




Turkije kampt met een ernstig lerarentekort door de zuiveringen van afgelopen zomer na de mislukte legercoup van 15 juli. Veel Turkse kinderen begonnen het schooljaar hierdoor maandag met een onbekend gezicht voor de klas.

Door: Redactie 19 september 2016, 22:25



Volgens de onderwijsvakbonden zijn er momenteel 50 duizend vacatures in het onderwijs. De bonden waarschuwen voor 'chaos en onzekerheid' voor talloze kinderen.

Na de mislukte coup zijn duizenden docenten ontslagen of op non-actief gesteld omdat ze banden zouden hebben met de geestelijk leider Fethullah Gülen die door de regering wordt gezien als aanstichter. Ook werden leraren ontslagen die verdacht worden van betrokkenheid bij de Koerdische afscheidingsbeweging PKK.

Direct na de coup moesten 21 duizend leerkrachten op privéscholen het veld ruimen wegens mogelijke betrokkenheid of sympathieën voor het gedachtegoed van Gülen. Hun licentie om les te mogen geven werd ingetrokken. Op 1 september zijn per decreet, mogelijk gemaakt door het uitroepen van de noodtoestand, nog eens 28 duizend leraren in overheidsdienst ontslagen en 9.500 geschorst wegens 'banden met terroristen'.

Minuut stilte

Vicepremier Nurettin Canikli maakte deze nieuwste cijfers maandag na een kabinetsberaad bekend. Volgens Canikli zijn 850 duizend mensen werkzaam in het onderwijs. In totaal zijn 100 duizend personen in overheidsdienst ontslagen of geschorst, behalve onderwijzers ook rechters, aanklagers, politieagenten en ambtenaren. Inmiddels zijn 455 leraren die eerder van hun functie waren ontheven, na onderzoek weer aangesteld, zo meldde Canikli.

Het schooljaar in Turkije begon maandag met een minuut stilte en een gebed. De ruim achttien miljoen leerlingen stonden daarmee stil bij de neergeslagen staatsgreep twee maanden geleden.

In de afgelopen weken zijn vooral leerkrachten die werken in het zuidoosten van het land, waar de PKK actief is, het doelwit van de zuiveringsoperatie van president Erdogan. 'Als onderdeel van onze strijd tegen het terrorisme, zijn de nodige maatregelen genomen tegen leerkrachten en andere overheidsmedewerkers die banden hebben met terreurorganisaties', zo lichtte Canikli toe.


Een studente in Diyarbakir wordt gearresteerd na protesten tegen de ontslagen

T-shirt

In de Koerdische stad Diyarbakir protesteerden ruim 100 leerlingen tegen de schorsing van hun docenten. Tenminste een van hen zou zijn gearresteerd omdat ze een T-shirt droeg met de tekst 'Blijf van mijn leraar af'.




Volkskrant

14-11-2016, 14:34
Wat ben ik bang dat Turkije binnen nu en tien jaar ten onder zal gaan.

14-11-2016, 14:36


Chaos alom. Aanslagen,razzia´s,onschuldigen gezinnen die getroffen zijn door de ontslagen,kinderen die niet naar school kunnen.

Een samenleving ontwtrich,verkracht en in vieren gedeeld.


Erdogan-aanhangers vs Gulen-aanhangers vs Seculiere Turken vs Koerden vs gematigde turken.



Excuus het land is in 5´en gedeeld.




14-11-2016, 14:38

Citaat door A_J:
Wat ben ik bang dat Turkije binnen nu en tien jaar ten onder zal gaan.
De kans daarop is zéér groot. Want hoe anders kan Erdogan zijn puinhopen die hij zelf heeft veroorzaakt,op gaan ruimen en er voor zorgen dat er eenheid is?


Aanslagen zijn de antwoorden die hij momenteel krijgt. Aanslagen en ondergronds verzet.

Een democratisch gekozen Koerdische partij weigert zelfs plaats te nemen in het Parlement!!!!!!

Politiek uitgehold.


Diep en diep triest wat daar nu gebeurd.

14-11-2016, 15:29

Citaat door Ikweetniks:
Enkel een revolutie kan het tij keren. IK vrees het ergste voor Turkije.

Turkije heeft sinds juli al meer dan 130 nieuwskanalen gesloten.



NU.NL
110.000 op een totale bevolking van 80,274,604..
de effecten zullen minimaal zijn,het Turkse volk denkt beter nu een grote schoonmaak dan later een nog grotere schoonmaak onder erdogan aanhangers..

14-11-2016, 15:34
Schitterend om te zien die grote zion-schoonmaak , zouden meer Islamistische landen een voorbeeld aan moeten nemen.

14-11-2016, 15:37

Citaat door DEMO:
110.000 op een totale bevolking van 80,274,604..
de effecten zullen minimaal zijn,het Turkse volk denkt beter nu een grote schoonmaak dan later een nog grotere schoonmaak onder erdogan aanhangers..
110.000 rechters, leraren, agenten en ambtenaren. Dat is veel ongeacht de grootte van de bevolking, genoeg om wat problemen te veroorzaken hier en daar.

14-11-2016, 15:42

Citaat door DEMO:
110.000 op een totale bevolking van 80,274,604..
de effecten zullen minimaal zijn,het Turkse volk denkt beter nu een grote schoonmaak dan later een nog grotere schoonmaak onder erdogan aanhangers..
Als die cijfers afweegt tegen het aantal mensen dat werkzaam is in de branche ,kom je tot een hele andere conclusie.



Vele ontslagen zijn terug gedraaid. Veel mensen worden met argus ogen bekeken,want ¨ hij is een keer aangehouden door de politie¨,het is een Gulen-aanhanger.


Alsof het Aliens zijn. Nee,Turkije zet zich te schande en maakt haar zelf kapot en onmogelijk om mee samen te werken.

14-11-2016, 15:53

Citaat door DEMO:
110.000 op een totale bevolking van 80,274,604..
de effecten zullen minimaal zijn,het Turkse volk denkt beter nu een grote schoonmaak dan later een nog grotere schoonmaak onder erdogan aanhangers..
110.000 mensen die enkel en alleen zijn gearresteerd, uit hun baan geschopt omdat zij geen aanhangers van Erdogan zijn.
Erdogan iedereen die hem niet op het schild hijst als vijand zien.
Zoals al die radio/tv stations die kritiek op hem uitoefenen zijn gesloten, kranten idem, veel meer dan 100.
Ik vind dat enorm veel mensen.

Opmerkelijk dat je deze dictatoriale aanpak goedpraat.

14-11-2016, 15:56

Citaat door Baxi:
110.000 rechters, leraren, agenten en ambtenaren. Dat is veel ongeacht de grootte van de bevolking, genoeg om wat problemen te veroorzaken hier en daar.
ik heb ook niet gezegd dat het niets is..
als er niets word gedaan dan zal de volgende coup zeker gaan slagen en dan zal de schoonmaak onder erdogan aanhangers veel groter zijn dan nu..
daarom denkt erdogan voorkomen is beter dan genezen..

14-11-2016, 15:57



Citaat door DEMO:
ik heb ook niet gezegd dat het niets is..
als er niets word gedaan dan zal de volgende coup zeker gaan slagen en dan zal de schoonmaak onder erdogan aanhangers veel groter zijn dan nu..
daarom denkt erdogan voorkomen is beter dan genezen..
Conclusie?

14-11-2016, 15:58

Citaat door Joosje:

Opmerkelijk dat je deze dictatoriale aanpak goedpraat.
Er is niks mis met een dictator zolang deze doet wat jij wil. Het wordt pas vervelend als je een eigen mening hebt.

14-11-2016, 16:01

Citaat door Baxi:
Er is niks mis met een dictator zolang deze doet wat jij wil. Het wordt pas vervelend als je een eigen mening hebt.
Je leest vaker over de bewondering voor keiharde dictaturen. Moet vervelend zijn in een democratisch-rechtsstaat voor deze figuren.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7