Bekijk volle/desktop versie : Denk: 'Onderzoek etnisch profileren Belastingdienst'



13-11-2016, 13:41
Denk wil een onderzoek naar etnisch profileren door de Belastingdienst, de fiscale opsporingsdienst FIOD en de arbeidsinspectie.

Het is een van de punten in het verkiezingsprogramma van de politieke beweging dat maandag wordt gepresenteerd. Volgens Denk vindt etnisch profileren niet alleen plaats bij de politie, maar krijgt de beweging signalen van ondernemers dat dit dus ook door andere organisaties gebeurt.


Onderste steen boven
"Ik hoor van te veel ondernemers dat zij bang zijn om discriminatie en onterechte verdachtmaking door de autoriteiten te melden. Ik roep ondernemers die hierdoor benadeeld worden op om dit toch te doen en stel voor om een grondig onderzoek in te stellen, zodat de onderste steen boven komt en de struisvogelpolitiek kan stoppen,'' aldus Selçuk Öztürk van Denk.

De beweging van de Tweede Kamerleden Öztürk en Tunahan Kuzu en de kandidaten Sylvana Simons en Farid Azarkan verzet zich ertegen dat mensen worden onderworpen aan controles, vanwege hun afkomst.

http://www.parool.nl/binnenland/denk-onderzoek-etnisch-profileren-belastingdienst~a4414319/

13-11-2016, 14:05


DENK wil een onderzoek naar etnisch profileren door de Belastingdienst, de fiscale opsporingsdienst FIOD en de arbeidsinspectie.

Het is een van de punten in het verkiezingsprogramma van de politieke beweging dat maandag wordt gepresenteerd.

Volgens DENK vindt etnisch profileren niet alleen plaats bij de politie, maar krijgt de beweging signalen van ondernemers dat dit dus ook door andere organisaties gebeurt.

"Ik hoor van te veel ondernemers dat zij bang zijn om discriminatie en onterechte verdachtmaking door de autoriteiten te melden. Ik roep ondernemers die hierdoor benadeeld worden op om dit toch te doen en stel voor om een grondig onderzoek in te stellen, zodat de onderste steen boven komt en de struisvogelpolitiek kan stoppen", aldus Selçuk Öztürk van DENK.

De beweging van de Tweede Kamerleden Öztürk en Tunahan Kuzu en de kandidaten Sylvana Simons en Farid Azarkan verzet zich ertegen dat mensen worden onderworpen aan controles, vanwege hun afkomst.

13-11-2016, 15:34
Goed zo, ook bij de AOW SVB MOET HET OOK, want mijn ouwe buurman van Marokkaans komaf +-70 jaar heeft gisteren een brief VAN gehad,
Dat hij de afgelopen 5 jaar langdurige in het buiten land is geweest en moest aangeven waar welk adres enz en helemaal op het laats staat er op IS DIT ADRES JOUW Eigenhuis
En hij zweert bij alles dat hij netjes optijd terug is en gemeld heeft

Dus ze willen nu omdat Marokko niet mee werk op een slimme manier zo je gegevens om zo bij de Marokkaanse overheid te vragen met jou toestemming omdat jij je gegevens en handtekening hebt gegeven
Ik hoop dat iemand hiervan een topic maakt om zo mensen te waarschuwen wat ze doen niet mag due oudjes hebben alles gegeven bloed zweet en tranen en op hun laatste dagen lastig valen hoe durven ze

13-11-2016, 15:43

Citaat door Piraten:
Goed zo, ook bij de AOW SVB MOET HET OOK, want mijn ouwe buurman van Marokkaans komaf +-70 jaar heeft gisteren een brief VAN gehad,
Dat hij de afgelopen 5 jaar langdurige in het buiten land is geweest en moest aangeven waar welk adres enz en helemaal op het laats staat er op IS DIT ADRES JOUW Eigenhuis
En hij zweert bij alles dat hij netjes optijd terug is en gemeld heeft

Dus ze willen nu omdat Marokko niet mee werk op een slimme manier zo je gegevens om zo bij de Marokkaanse overheid te vragen met jou toestemming omdat jij je gegevens en handtekening hebt gegeven
Ik hoop dat iemand hiervan een topic maakt om zo mensen te waarschuwen wat ze doen niet mag due oudjes hebben alles gegeven bloed zweet en tranen en op hun laatste dagen lastig valen hoe durven ze
Nederlandse regels volgen voor zoiets moois als een Nederlandse uitkering.
Niet moeilijk toch?
Waarom uitzondering maken voor Marokkanen?

13-11-2016, 18:45



Citaat door Vakidioot:
Nederlandse regels volgen voor zoiets moois als een Nederlandse uitkering.
Niet moeilijk toch?
Waarom uitzondering maken voor Marokkanen?
Zolang het maar geen joden zijn die in een bezet land wonen he hypocriet biggenjong?
http://nos.nl/artikel/2112593-asscher-maakte-uitzondering-voor-elf-aow-ers-in-bezet-gebied.html

13-11-2016, 19:05

Citaat door SidiAbid:
Zolang het maar geen joden zijn die in een bezet land wonen he hypocriet biggenjong?
http://nos.nl/artikel/2112593-asscher-maakte-uitzondering-voor-elf-aow-ers-in-bezet-gebied.html
Pardon, hoe noem je mij?

Heb je weer een ban op je andere account of zo, probleemgeval?