Bekijk volle/desktop versie : Demonstratie bij Trump voor de deur



13-11-2016, 11:05
Enkele duizenden mensen hebben zaterdag in New York voor de ingang van de Trump Tower gedemonstreerd tegen de verkiezing van de Republikein Donald Trump tot nieuwe Amerikaanse president.

De nieuwszender CNN repte van een protestmars, maar het was niet duidelijk waarheen de demonstranten zich zouden begeven. De Trump Tower staat op de beroemde Fifth Avenue, op de hoek met 56th Street in Manhattan.

Ook in andere steden herhaalde zich het toneel van de afgelopen dagen met spontane anti-Trumpbijeenkomsten. Behalve in New York staan er later op de dag grote, georganiseerde demonstraties op het programma in Los Angeles en Chicago. Op Facebook zegden 100.000 mensen hun komst naar een van die steden toe. Overal in de Verenigde Staten weerklinkt wederom de slogan 'not my president!'.

In Portland in de staat Oregon werd in de nacht van vrijdag op zaterdag bij een protest een man neergeschoten. Hij raakte zwaargewond. Het is niet bekend wie daarvoor verantwoordelijk is.

13-11-2016, 11:26


Dat die mother fucker heeft gewonnen zegt echt veel over de meeste klote Racisten Yankees in Amerika. ......toen ik het las kon ik het niet geloven. .....hij kan niet eens fatsoenlijk praten. ......en dan word dat stuk gedrocht de President bijna hilarisch gwn .....wath a Joke echt!!

The world is fuckt up

13-11-2016, 11:36

Citaat door Bloembia:
Dat die mother fucker heeft gewonnen zegt echt veel over de meeste klote Racisten Yankees in Amerika. ......toen ik het las kon ik het niet geloven. .....hij kan niet eens fatsoenlijk praten. ......en dan word dat stuk gedrocht de President bijna hilarisch gwn .....wath a Joke echt!!

The world is fuckt up
Dus de zwarten, latino's en Aziaten die voor Trump hebben gekozen zijn klote racisten?

13-11-2016, 11:37
http://www.volkskrant.nl/buitenland/zo-stemde-amerika~a4411866/

13-11-2016, 11:39


Geef iemand een kans. Donald ga er voor.

13-11-2016, 11:43
"Ik ben een moslima, vrouw en migrante. Ik heb voor Trump gestemd en hier is waarom"

Hier is Asra Nomani: moslima, immigrante en liberaal die zich donderdag als Donald Trump-kiezer heeft geout. "De president-elect is tactloos. Dat ga ik niet ontkennen. Maar hij zegt de dingen die veel mensen denken", gaf ze gisteren in een interview met CNN toe. Sinds haar biecht werd Asra door heel wat twitteraars door het slijk gehaald.

Nomani is een voormalig reporter voor de krant Wall Street Journal, in de krant Washington Post schreef ze een column over waarom ze in het stemhokje voor Donald Trump koos. "Dit is mijn biecht en verklaring waarom ik - een 51-jarige moslima en een 'gekleurde' migrant - een van de stille aanhangers van Donald Trump ben. Ik ben niet onverdraagzaam, racistisch of chauvinistisch zoals veel Trump-kiezers naar hun hoofd geslingerd krijgen", legde Nomani uit in haar column. "Ik sta zeker niet achter de haat/verdeeldheid/onkunde die hij verspreidt. Ik steun de Democratische partij wat de standpunten over abortus, homohuwelijk en klimaatverandering betreft. Maar ik ben een alleenstaande mama die geen ziekteverzekering onder Obamacara kan betalen. Dat is één van de redenen waarom ik toch voor de Republikeinen heb gestemd."

IS en islam
"Als een liberale moslim die zelf al in aanraking kwam met moslimextremisme sta ik niet achter de beslissing van de Democratische president Obama en zijn partij om te 'tapdansen' rond de kwestie van IS en de band met islam. Ik geef toe dat Trumps speeches aan tact missen en dat niet iedereen het eens moet zijn met zijn standpunten. Maar zijn uitspraken werden uitvergroot en gedemoniseerd door de overheden en de mediakanalen in Qatar en Saoedi-Arabië. Wat me nog het meest verontrust als mens op deze aarde is dat jihadisten over de hele wereld levens hebben geëist. Van de gangen in het Taj Mahal hotel in Mumbai tot de dansvloer van de nachtclub Pulse in Orlando. We moeten met veel moed vechten, niet alleen tegen de haat tegen moslims, maar ook tegen haat door moslims. Zo kan iedereen met gemoedsrust leven."

http://www.hln.be/hln/nl/10496/Verkiezingen-VS/article/detail/2976714/2016/11/12/Ik-ben-een-moslima-vrouw-en-migrante-Ik-heb-voor-Trump-gestemd-en-hier-is-waarom.dhtml

13-11-2016, 11:44

Citaat door sam20:
Geef iemand een kans. Donald ga er voor.
Deze mensen zijn zogenaamd voor de democratie, behalve als hun gedoodverfde winnaar de verkiezingen verliest.

13-11-2016, 12:10
Stelletje kinderachtige idioten hij heeft gewonnen en klaar daar mee word tijd dat deze mensen volwassen worden en hopelijk dat alochtonnen hier ook niet gaan janken als wilders wint.De probleem is dat de linkse theedrinkers de alochtonnen jarenlang je als een aapje in kooi hebben behandeld .En niet met de realiteit zijn omgegaan dat wij hier te gast zijn meer niet. Het word tijd dat wij alochtonnen wakker worden en je hebt iemand als trump wilders le pen nodig om ons wakker te maken anders blijven alochtonnen slapen .

13-11-2016, 12:18

Citaat door .808.:
"Ik ben een moslima, vrouw en migrante. Ik heb voor Trump gestemd en hier is waarom"

Hier is Asra Nomani: moslima, immigrante en liberaal die zich donderdag als Donald Trump-kiezer heeft geout. "De president-elect is tactloos. Dat ga ik niet ontkennen. Maar hij zegt de dingen die veel mensen denken", gaf ze gisteren in een interview met CNN toe. Sinds haar biecht werd Asra door heel wat twitteraars door het slijk gehaald.

Nomani is een voormalig reporter voor de krant Wall Street Journal, in de krant Washington Post schreef ze een column over waarom ze in het stemhokje voor Donald Trump koos. "Dit is mijn biecht en verklaring waarom ik - een 51-jarige moslima en een 'gekleurde' migrant - een van de stille aanhangers van Donald Trump ben. Ik ben niet onverdraagzaam, racistisch of chauvinistisch zoals veel Trump-kiezers naar hun hoofd geslingerd krijgen", legde Nomani uit in haar column. "Ik sta zeker niet achter de haat/verdeeldheid/onkunde die hij verspreidt. Ik steun de Democratische partij wat de standpunten over abortus, homohuwelijk en klimaatverandering betreft. Maar ik ben een alleenstaande mama die geen ziekteverzekering onder Obamacara kan betalen. Dat is één van de redenen waarom ik toch voor de Republikeinen heb gestemd."

IS en islam
"Als een liberale moslim die zelf al in aanraking kwam met moslimextremisme sta ik niet achter de beslissing van de Democratische president Obama en zijn partij om te 'tapdansen' rond de kwestie van IS en de band met islam. Ik geef toe dat Trumps speeches aan tact missen en dat niet iedereen het eens moet zijn met zijn standpunten. Maar zijn uitspraken werden uitvergroot en gedemoniseerd door de overheden en de mediakanalen in Qatar en Saoedi-Arabië. Wat me nog het meest verontrust als mens op deze aarde is dat jihadisten over de hele wereld levens hebben geëist. Van de gangen in het Taj Mahal hotel in Mumbai tot de dansvloer van de nachtclub Pulse in Orlando. We moeten met veel moed vechten, niet alleen tegen de haat tegen moslims, maar ook tegen haat door moslims. Zo kan iedereen met gemoedsrust leven."

http://www.hln.be/hln/nl/10496/Verkiezingen-VS/article/detail/2976714/2016/11/12/Ik-ben-een-moslima-vrouw-en-migrante-Ik-heb-voor-Trump-gestemd-en-hier-is-waarom.dhtml
Dit is geen moslim en deze wijf gebruikt veel oxymorons is haar artikel je kan geen liberaal zijn en moslim en je kan niet beweren dat een moordadige sekte van 20.000 met de islam te maken heeft deze mushriken worden altijd opgetrommeld voor de blanke racisten om hun zieke racistische ideologie goed te praten .Leuk geprobeerd tokkies

13-11-2016, 13:12

Citaat door .808.:
Deze mensen zijn zogenaamd voor de democratie, behalve als hun gedoodverfde winnaar de verkiezingen verliest.
Mensen die een democratie beginnen willen een democratie.
De Founding Fathers hebben de Amerikaanse democratie bewust zo ingericht om te voorkomen dat een dictator op democratische wijze aan de macht komt.

Is niet kinderachtig maar juist de filosofie en het doel van de democratie.

13-11-2016, 13:26

Citaat door .808.:
Dus de zwarten, latino's en Aziaten die voor Trump hebben gekozen zijn klote racisten?
Die kunnen net zo goed ook racistisch zijn hoor!

Maar als je goed leest zei ik de MEESTE