Bekijk volle/desktop versie : Dealers en junks verzieken Schilderswijk



10-11-2016, 14:25
DEN HAAG - De Haagse Schilderswijk, waar vorig jaar rellen uitbraken na de dood van Mitch Henriquez, is in de greep van drugsdealers en junks. Ondernemers en bewoners luiden de noodklok, nadat de politie deze week een inval deed in een koffiehuis en acht verdachten arresteerde. De volgende morgen stonden de mannen, die onder meer worden verdacht van handel in verdovende middelen en het bezit van softdrugs, weer op straat.

,,Zo gaat het altijd met als gevolg dat dealers, gebruikers en bedelaars nu al heel lang onze straat en buurt verzieken”, aldus ondernemers die uit angst voor represailles anoniem willen blijven. ,,Wij hebben heel veel last van die lui. Winkeliers die optreden en ze voor hun deur wegsturen, worden geintimideerd en bedreigd. Er worden auto’s bekrast, ramen ingegooid en gedreigd dat de zaak in brand wordt gestoken. Waarom? Omdat ze willen laten zien dat het hun buurt is. Maar wij willen dit niet langer. In zo’n omgeving willen we onze kinderen niet laten opgroeien”.

Volgens de eigenaar van het koffiehuis is de politie op de hoogte van de overlast. ,,Ik heb diverse keren aan de wijkagent gemeld dat ik last heb van junkies voor de deur”, zegt ondernemer Hamhan. ,,In plaats van het probleem aan te pakken, sluiten ze mijn zaak. Je vraagt je nu wel af waar je goed aan doet. De keer dat ik een junk betrapte die binnen op het toilet zat te gebruiken, kreeg ik zelf een aangifte aan de broek.”

Volgens de Haagse PPV-fractie wordt het hoogtijd dat de politie in de Schilderswijk ‘een flinke tik uitdeelt’. ,,De politie moet gezag en autoriteit uitstralen en weer de baas worden op straat”, vindt raadslid Andre Elissen. ,,Die drugshandelaren en overlastgevende jeugd moeten met lik-op-stukbeleid keihard aangepakt worden en niet na een paar uurtjes weer op straat staan.” Het raadslid pleit verder voor voetsurveillance en de mogelijkheid om aangevers en getuigen waar mogelijk anoniem te laten getuigen. ,,Mensen zijn vaak terecht bang voor represailles. De politie en het OM moeten daar rekening mee houden”.

Volgens de gemeente wordt al lange tijd gewerkt aan het terugdringen van overlast in de omgeving van de Hoefkade. ,,Wij doen dat met onder andere buurtbewoners en de politie”, zo laat burgemeester Van Aartsen via zijn woordvoerder weten. ,,Alle klachten over drugsoverlast worden door ons serieus genomen. Er wordt gehandhaafd door het verrichten van aanhoudingen van overlastplegers en dealers. En waar nodig sluiten we panden en horeca waar drugshandel wordt geconstateerd en worden er gebiedsverboden opgelegd.” Ook wijst de gemeente op de recente plaatsing van cameratoezicht op het Oranjeplein en de al langer aanwezige politiecamera’s op de Koningsstraat en Hoefkade”.

Ondernemers en bewoners zijn niet onder de indruk: ,,Hoe kan het dan dat het nog steeds niet rustig is in de wijk?”

Bron:

10-11-2016, 14:37


Wat een nare mensen die ondernemers.

Ze vergroten problemen, die overigens grotendeels zijn opgelost voor eigen belang...

oneee, het verhaal van de shariahdriehoek... De telegraaf = grafnieuws.

klopt helemaal niks van. Nare journalisten

10-11-2016, 14:42

Citaat door jongenbario:
Wat een nare mensen die ondernemers.

Ze vergroten problemen, die overigens grotendeels zijn opgelost voor eigen belang...

oneee, het verhaal van de shariahdriehoek... De telegraaf = grafnieuws.

klopt helemaal niks van. Nare journalisten
Tuurlijk jochie!

http://www.omroepwest.nl/nieuws/3280845/PVV-wil-keiharde-aanpak-tegen-drugshandel-in-de-Schilderswijk

10-11-2016, 15:44

Citaat door Pieter-Baan:
Tuurlijk jochie!

http://www.omroepwest.nl/nieuws/3280845/PVV-wil-keiharde-aanpak-tegen-drugshandel-in-de-Schilderswijk
Niks nieuws onder de zon. Het is nog steeds de PVV sensatiemaker die veel schreeuwt maar vooral scheetjes laat.

Nare ventjes zijn dat.

10-11-2016, 15:59



Citaat door jongenbario:
Niks nieuws onder de zon. Het is nog steeds de PVV sensatiemaker die veel schreeuwt maar vooral scheetjes laat.

Nare ventjes zijn dat.
En al die drugsdealers daar zijn natuurlijk lieve jochies die niemand kwaad doen?

Het hard aanpakken van de criminaliteit is zo'n beetje het enige wat die idioten van de PVV wel doen.
De PVV is volgens mij ook de enige partij die pedo's veel harder wil straffen. Maar helaas wil en kan ik vanwege de andere (de racistische) standpunten van deze mafkezen nooit op die partij stemmen.

Vertel eens bario, wat is er mis aan het keihard aanpakken van criminaliteit?

10-11-2016, 16:07

Citaat door jongenbario:
Niks nieuws onder de zon. Het is nog steeds de PVV sensatiemaker die veel schreeuwt maar vooral scheetjes laat.

Nare ventjes zijn dat.
Het zijn nog steeds de junks en dealers die de boel voor veel mensen onleefbaar maken.

Als je daar wat van zegt wordt je door dat tuig bedreigd.

Dacht jij dat er enkel blanken woonden in de Schilderswijk?

Nee, die klachten en zorgen komen uit jouw bevolkingsgroep van ouders en winkeliers!

En als de PVV er niet mee gekomen was, had een ander het wel gedaan. Dus hou op met criminelen te verdedigen omdat het je 'matties' zijn waarschijnlijk!