Bekijk volle/desktop versie : 12 Tips voor zusters om liefde te behouden binnen de relatie.



Pagina's : [1] 2

03-11-2016, 07:33
1. Als hij boos op jou is en hij begint te schreeuwen, wees dan stil en laat hem uitschreeuwen. Je zult al gauw merken dat het probleem sneller is opgelost. Wanneer hij dan kalm is kan jij jouw kant van het verhaal vertellen, en hoe jij sommige dingen in hem het liefst ziet veranderen.
2. Wanneer je boos op hem bent zeg dan niet: ''Je maakt mij woedend!'' Maar zeg liever: ''Je maakt mij verdrietig.'' Verander de manier van uiten van jouw woede, en reageer het niet op hem af.
3. Laat hem met zijn vrienden zijn zonder dat hij een schuldgevoel moet hebben, vooral niet als het goede vrienden zijn.
3. Moedig hem aan om naar zijn vrienden te gaan, zodat hij niet voelt alsof het verplicht is om thuis te zijn.
4. Als je man zich snel irriteert aan iets wat jij doet (en jij hebt het in de hand), stop het dan.
5. Leer hem te vertellen wat jij verwacht zonder dat hij het de hele tijd hoeft te raden. Leer over je gevoelens te praten.
6. Word niet boos om de kleinste dingen, het is het niet waard.
7. Vertel hem dat je de beste vrouw ooit bent, en complimenteer jezelf over dingen waarin je zeker weet dat je het goed doet.
8. Praat nooit, maar dan ook NOOIT, slecht over je man bij vrienden en familie. Want als zij het eens met jou zijn, raak jij nog depressiever want dat hoor je van een ander dat hij een slechte echtgenoot is.
9. Leer alle rechten en verplichtingen tegen over elkaar die toegewezen zijn door de Islam. En concentreer je om je verplichtingen na te komen en niet om je rechten op te eisen (behalve wanneer het nodig is)!
10. Geef hem complimenten om die dingen waarover hij niet zeker is (zijn uiterlijk, intelligentie etc.) Daarmee help je hem om zijn zelfvertrouwen op te bouwen.
11. Moedig hem aan om goede daden te doen.
12. Als hij in een slechte stemming is, gun hem zijn ruimte. Hij komt er wel over heen inshaa Allah.

03-11-2016, 08:24


Goed bezig! Nu nog een vent.

03-11-2016, 08:33

Citaat door karima_z:
Goed bezig! Nu nog een vent.
They say love hides behind the corners, probably you are walking in circles.

03-11-2016, 09:21

Citaat door Universale:
They say love hides behind the corners, probably you are walking in circles.
I Think hahaha

04-11-2016, 06:49



Citaat door MrBigSexy193:
Praat aub voor jezelf. Je valt alleen anderen lastig..
Daar is een forum voor toch? Ik geef een onderwerp en ben benieuwd wat jullie reactie is. Ik verwacht dan wel een inhoudelijke reactie i.p.v. zo een beperkte VMBO (BB, KB) antwoord. Ik sta open voor je feedback, maar niet voor je slecht onderbouwde (inhoudloze) kritiek. Je bericht is een zinloze melding waar ik niks mee kan. Ik weet niet wat jouw doel is van deze reactie, maar het lijkt erop dat je mij op een denigrerende en onrespectvolle manier wilt wijzen op een fout.

Gedraag jezelf als een volwassen man en beargumenteer je kritiek. Als je dat niet kan, reageer dan gewoon niet op dit onderwerp. Je zet je zelf alleen voor paal. Verder ga ik ervan uit dat je een hele attente broeder bent met goede intentie's, maar (zoals Badr op de Press Conf. zei: ) dat interesseert me eigenlijk geen drol. Met zo'n provocerende reactie trek je me uit m'n onberispelijke zone en dan kan je het krijgen ook. Het enige verschil is dat je van mij een reactie op niveau krijgt.

Thalla.

Universale. GTFOHLM.


P.S.: Ik heb sporadisch serieus gereageerd op dit soort bekrompen reacties, maar over dit onderwerp heb ik nog nooit iets gepost. Aangezien ik dat nu voor het eerst doe en zo'n reactie krijg, voel ik de drang om mensen zoals jij op hun plek te zetten. Als je überhaupt expliceert wat ik je duidelijk probeer te maken. Zo niet, dan heb ik speciaal voor jou een begrippenlijst in elkaar getoverd. Ik denk n.l. overal over na, als je geluk hebt. Jij hebt geluk. Leer van me.

Begrippenlijst (speciaal voor onze grote vriend):
Inhoudelijk (Bijv. naamw.): De inhoud betreffend. Relevante informatie (sub- en/of objectief) over het desbetreffende onderwerp.
VMBO (BB, KB): VMBO Basis beroeps gerichte onderwijs, kader beroepsgerichte onderwijs (met alle respect).
Feedback (Zelfst. naamw.): Evaluerende reactie achteraf, terugkoppeling.
Onderbouwen (Werkw.): (een redenering) Van argumenten voorzien.
Denigrerend: (Bijv. naamw.): Manier van uiten dat je iemand onbelangrijk en waardeloos vindt.
Onrespectvol: Je weet wat dit betekent asaahbie. (Ik heb geen zeeën van tijd voor jouw op deze vroege morgen.)
Beargumenteren (Werkw.): Argumenten opsommen voor iets. Ik heb geen zin om het begrip van 'argument' te geven.
Press conf.: Persconferentie: https://www.youtube.com/watch?v=BVM7XAhj9A8 ;betreffende tijd is 0:43
Provoceren (Werkw.): Opzettelijk iets doen of zeggen waarmee je een reactie wilt uitlokken.
Onberispelijk (Bijv. naamw.): Correct, foutloos, zorgvuldig, smaakvol


Oh nee, ik ben nog niet klaar.

Slotwoord:
Safi genoeg voor je. Excuses dat jij het slachtoffer moet zijn, maar leden op m.nl moeten leren op een degelijke manier met elkaar om te gaan. Ik (en genoeg anderen met mij) vind(en) dat sommige van jullie een 'veel te grote muil' hebben voor hun leeftijd.

Verder hoop ik dat vanaf nu, geen asociale leden mij durven te bekritiseren zonder relevante argumenten. Aangezien ik al een aantal bijdehandjes voorbij heb zien komen, vond ik het nodig om in dit bericht even te laten merken dat ik niet klakkeloos iets op m.nl zet (somtijds OH uitgezonderd, als ik heel erg dronken ben). Als je stoer wilt doen tegen me, reageer ik er vanaf vandaag niet meer op. Ik weet dat heel veel van jullie poep praten, daarom. Bij deze geef ik jullie allemaal één keer een serieuze respons.

Als je hier een reactie op hebt, dan sta ik daarvoor open. PM me in dat geval. Dank u wel.

Zoals Killer zou zeggen:
Citaat:
'Ik ging challas, ik zeg vieze bitch thalla. KLxWxx! Wat zijn dit voor tnawies?! Wesh je denkt ik doe alles voor xxxxxxxx?!'.





Ooooooooohja, ook nog 1 dingetje voor alle knuppeltjes die durven te zeggen dat ik te Nederlands ben o.i.d.: Mchi f7alek. Va bene ya khouti va bene. Dunya kratni belli l3adyan y'banou. 3a9liya Al Pacino. Li mafhamnixi, mchi ntaa7 rassou m3a l7aayt. Ik spreek beter Arabisch als Nederlands, come at me bro.

xNote: Ik drink geen alcohol, hoop dat jullie die grap begrepen. Indien je na het lezen van die regel in shock was, rustig maar. Vind het trouwens ook nog super irritant dat ik m'n grappen vaak moet uitleggen.

04-11-2016, 07:30
Mooie tips waar je zeker wat aan hebt, Masha Allaah. Heb je ze zelf geschreven?

04-11-2016, 08:57

Citaat door LilMama:
Mooie tips waar je zeker wat aan hebt, Masha Allaah. Heb je ze zelf geschreven?
Thanks. Gebaseerd op lezingen. Beoordeeld en geselecteerd vanuit m'n eigen gedachtegang.

04-11-2016, 09:38
Om even aanvulling te geven op tip nummer 9; wanneer een van de twee tekortschiet in zijn verplichtingen tegenover jou, probeer hem/haar dan ook niet op dezelfde manier te 'straffen'. Kom je verplichtingen na en adviseer hem/haar daarop zover jij dat kunt, zodat hij/zij weet aan wat 'ie moet werken. Het zal het huwelijk alleen ten goede komen.

04-11-2016, 09:54

Citaat door Bloem.:
Om even aanvulling te geven op tip nummer 9; wanneer een van de twee tekortschiet in zijn verplichtingen tegenover jou, probeer hem/haar dan niet ook op dezelfde manier te 'straffen'. Kom je verplichtingen na en adviseer hem/haar daarop zover jij dat kunt, zodat hij/zij weet aan wat 'ie moet werken. Het zal het huwelijk alleen ten goede komen.
Chokran, aanvullingen vanuit ander perspectief altijd goed!

Adviseren of ondersteunen (in dit, maar ook andere gevallen) vind ik inderdaad ook een belangrijk punt. Komt ook voor als punt 2 van mijn tips aan de broeders! (http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5504364)

04-11-2016, 16:33
Salaam 3leikoem,

kun je punt 7 toelichten?

04-11-2016, 17:15
Punt 3 vind ik best apart. Je spreekt meer over vrienden dan familie.
Een man aanmoedigen om goed te zijn jegens zijn familie en hen te bezoeken klinkt veel beter, en dit brengt ook veel zegeningen en beloningen met zich mee. En het leven dat men nu gewend is voor zijn huwelijk is anders dan erna.
Je hebt dan meer verantwoordelijkheden, en het is net hoe je je tijd indeelt om alles/ieder zo zijn tijd te kunnen geven.
Dus je vriendschap onderhouden zoals je dit nu doet gaat na een huwelijk niet altijd zo gemakkelijk. Omdat je er gewoon weg niet meer zoveel tijd voor zult hebben.

En punt 7 vind ik ook best apart. Je hoort elkaar te complimenteren en niet jezelf. Dit heeft geen toegoevoede waarde bij de ander, het bezorgt je geen fijn of goed gevoel.
Vol lof over jezelf spreken zou denk ik meer een afknapper zijn.

Voor de rest zijn het goede tips.

04-11-2016, 20:33
Ben ik het volledig mee eens, maar het zou mooi zijn als zo een vrouw ook wordt gewaardeerd. En dat is moeilijk te vinden die waardering tegenwoordig.

04-11-2016, 21:01



Citaat door Universale:
1. Als hij boos op jou is en hij begint te schreeuwen, wees dan stil en laat hem uitschreeuwen. Je zult al gauw merken dat het probleem sneller is opgelost. Wanneer hij dan kalm is kan jij jouw kant van het verhaal vertellen, en hoe jij sommige dingen in hem het liefst ziet veranderen.
2. Wanneer je boos op hem bent zeg dan niet: ''Je maakt mij woedend!'' Maar zeg liever: ''Je maakt mij verdrietig.'' Verander de manier van uiten van jouw woede, en reageer het niet op hem af.
3. Laat hem met zijn vrienden zijn zonder dat hij een schuldgevoel moet hebben, vooral niet als het goede vrienden zijn.
3. Moedig hem aan om naar zijn vrienden te gaan, zodat hij niet voelt alsof het verplicht is om thuis te zijn.
4. Als je man zich snel irriteert aan iets wat jij doet (en jij hebt het in de hand), stop het dan.
5. Leer hem te vertellen wat jij verwacht zonder dat hij het de hele tijd hoeft te raden. Leer over je gevoelens te praten.
6. Word niet boos om de kleinste dingen, het is het niet waard.
7. Vertel hem dat je de beste vrouw ooit bent, en complimenteer jezelf over dingen waarin je zeker weet dat je het goed doet.
8. Praat nooit, maar dan ook NOOIT, slecht over je man bij vrienden en familie. Want als zij het eens met jou zijn, raak jij nog depressiever want dat hoor je van een ander dat hij een slechte echtgenoot is.
9. Leer alle rechten en verplichtingen tegen over elkaar die toegewezen zijn door de Islam. En concentreer je om je verplichtingen na te komen en niet om je rechten op te eisen (behalve wanneer het nodig is)!
10. Geef hem complimenten om die dingen waarover hij niet zeker is (zijn uiterlijk, intelligentie etc.) Daarmee help je hem om zijn zelfvertrouwen op te bouwen.
11. Moedig hem aan om goede daden te doen.
12. Als hij in een slechte stemming is, gun hem zijn ruimte. Hij komt er wel over heen inshaa Allah.
bij punt 1, sorry. Schreeuwen? Moet hij niet leren om zijn woede binnen te houden? Hij kan bij me terug komen als hij mij op een gelijkwaardige en respectvolle manier kan aanspreken.

Voor de rest mooie en goede adviezen. Herkenbaar.

04-11-2016, 21:27

Citaat door JohnnyBravo:
Salaam 3leikoem,

kun je punt 7 toelichten?
Ja die snap ik ook niet haha.

05-11-2016, 01:23

Citaat door JohnnyBravo:
Salaam 3leikoem,

kun je punt 7 toelichten?
Ik denk persoonlijl dat dit jou nog aantrekkelijker maakt als vrouw voor je man. Een vorm van trots tegenover je. Ze zeggen ook wel dat er niets aantrekkelijkers is dan een zelfverzekerde vrouw.

Zo heb ik hem begrepen dunno

Pagina's : [1] 2