Bekijk volle/desktop versie : Weet je wat ik oprecht jammer vind...



Pagina's : [1] 2 3

02-11-2016, 19:38
Is dat iedereen zo egoïstisch is geworden! Je kan niet eens meer op jouw eigen familie meer bouwen!
Jouw eigen bloed helpt je pas wanneer je geld aanbiedt, serieus? Is dit nu waar het hele leven om draait? Geld?!
En waar is de behoefte om elkaar als molsim broeder of zuster te helpen? En ja, ZONDER geld of er iets terug voor te willen?
Ik vind het echt jammer... Wat ik ook jammer vind, is dat iedereen beter wil zijn, iedereen vindt dat hij/zij meer moet verdienen. En denk je dat deze mensen jou dan gaan helpen om beter te worden? Hell no! Als er niks voor hen inzit dan kun je fluiten naar hulp!
Ik ben erg teleurgesteld in de mensen van nu. En als je hulp krijgt 9 van de 10 keer dat je er wat voor terug moet doen of dat ze je er later op terugpakken. Je krijgt er spijt van! Mohim enkel een ander helpen uit eigenbelang, niet nodig! Andere helpen siert de mens. De waardering die mensen daarvoor hebben zou genoeg moeten zijn om iemand te helpen.


Zo. Dit wilde ik even kwijt.

02-11-2016, 19:42


Wees blij dat je dit nu realiseert dan het wereldse leven waarin we ons bevinden. Overheerst geworden is door egoïsme zorg dat je er niet mee besmet word en wees een goede voorbeeld
Jammer genoeg zijn de mensen geïnfecteerd met materialisme

02-11-2016, 19:50
Ik doe vrijwilligerswerk en verwacht niks terug . Doe het fisabilillah en het geeft mij een goed gevoel.

02-11-2016, 19:53

Citaat door citroencake:
Ik doe vrijwilligerswerk en verwacht niks terug . Doe het fisabilillah en het geeft mij een goed gevoel.
Masha Allah. Als je dit met een oprecht hart doet lieve zuster zal dit je baten in deze dunya en het hiernamaals. Pet af voor mensen die vrijwillig werk verrichten...

02-11-2016, 19:55


je hebt helemaal gelijk,ik help graag en ik geniet van het gevoel om iemand te helpen.
maar heb letterlijk mee gemaakt dat mensen dan meer en meer willen en dat ook opgegeven moment gaan eisen,als je een keer druk hebt of niet kan dan worden ze zelfs boos of zelfs roddelen?!
heel jammer,want dan houdt het voor mij echt op.

02-11-2016, 20:13

Citaat door RightAndProud:
Wees blij dat je dit nu realiseert dan het wereldse leven waarin we ons bevinden. Overheerst geworden is door egoïsme zorg dat je er niet mee besmet word en wees een goede voorbeeld
Jammer genoeg zijn de mensen geïnfecteerd met materialisme


Je wordt er helemaal niet blij van wanneer je je het realiseert. Maar het is helaas de realiteit


Citaat door citroencake:
Ik doe vrijwilligerswerk en verwacht niks terug . Doe het fisabilillah en het geeft mij een goed gevoel.


Alhamdolilah! Dit bedoel ik dus! Moge Allah jou hiervoor belonen!


Citaat door RightAndProud:
Masha Allah. Als je dit met een oprecht hart doet lieve zuster zal dit je baten in deze dunya en het hiernamaals. Pet af voor mensen die vrijwillig werk verrichten...


Zeker petje af!


Citaat door OemAmaani:
je hebt helemaal gelijk,ik help graag en ik geniet van het gevoel om iemand te helpen.
maar heb letterlijk mee gemaakt dat mensen dan meer en meer willen en dat ook opgegeven moment gaan eisen,als je een keer druk hebt of niet kan dan worden ze zelfs boos of zelfs roddelen?!
heel jammer,want dan houdt het voor mij echt op.
Ik weet het... Mensen gaan het normaal vinden. Ik snap dan zeker dat je op een gegeven moment zegt, genoeg! Vooral dat roddelen, kan echt niet! Het is ook goed dat je die grens kan trekken, want anders kun je jezelf kwijt raken.

02-11-2016, 20:19
Gewoon rekening mee houden nee heb je ja kun je krijgen. Dan raak je ook niet teleurgesteld. Andersom ook nee hebben ze en ja kunnen ze krijgen mocht men jou om hulp vragen. Teveel hulp vragen en verwachten is ook niet goed.

Alhamdoelilah goedheid is niet verdwenen er zijn genoeg mensen op deze aardbol die goedheid bezitten. Hoeft niet altijd familie te zijn. Soms zijn het volstrekt onbekende die je een toereikend hand bieden en visa versa.

02-11-2016, 20:21
Ik heb het een beetje verkeerd verwoord. Maar ik bedoelde gewoon er mee dat de situaties waar je dit opgemerkt hebt toch een wake up call moet zijn

02-11-2016, 20:23
Ik accepteer ook geen hulp meer, van niemand niet...
heb zovaak pijn geleden toen ik ziek was, maar vertikte iemand te vragen om hulp. Krijg je levenslang spijt van, mensen willen dan meteen aanbeden worden, bij wijze van.

wie denkt er nog tegenwoordig aan Fisabillah

02-11-2016, 20:42
Das de verrotte wereld van tegenwoordig. Alles draait om geld en materialisme.
Soms heb ik gewoon zin om naar de amazone te verhuizen.

02-11-2016, 20:44
meid ik begrijp je punt , maar ik help idd niet iedereen meer..
en misschien heel slecht maar heel jammer dan ik ben nu jaren getrouwd en al die jaren heb ik niks opgebouwd ik vond het niet erg , ik hielp iedereen zowel met geld voor studie als met opvangen van kinderen , familie kennisen dag in dag uit en hamdulah ik deed het mer plezier en nu jaren later is iedereen getrouwd en heb ik een aantal maanden geleden zo slecht gelegen dat ik hulp vroeg en weet je ik zag niemand meer en het ergste 1 persoon vroeg ik om me docher van school te halen omdat ik erg zwak was nog en ik zal het nooit meer vergeten dat ze zei ja ik moet dan tanken (en dit is hele dichte familie) moheim ik zei laat maar en ben zelf gegaan en nu sta ik alleen nog klaar voor me moeder en de rest kan me geen bal schelen.

klinkt hard maar ik heb jaren voor anderen geleefd en nu is het mijn tijd.

02-11-2016, 21:05

Citaat door horia20:
meid ik begrijp je punt , maar ik help idd niet iedereen meer..
en misschien heel slecht maar heel jammer dan ik ben nu jaren getrouwd en al die jaren heb ik niks opgebouwd ik vond het niet erg , ik hielp iedereen zowel met geld voor studie als met opvangen van kinderen , familie kennisen dag in dag uit en hamdulah ik deed het mer plezier en nu jaren later is iedereen getrouwd en heb ik een aantal maanden geleden zo slecht gelegen dat ik hulp vroeg en weet je ik zag niemand meer en het ergste 1 persoon vroeg ik om me docher van school te halen omdat ik erg zwak was nog en ik zal het nooit meer vergeten dat ze zei ja ik moet dan tanken (en dit is hele dichte familie) moheim ik zei laat maar en ben zelf gegaan en nu sta ik alleen nog klaar voor me moeder en de rest kan me geen bal schelen.

klinkt hard maar ik heb jaren voor anderen geleefd en nu is het mijn tijd.


Dit is het gevaar van dat je altijd als de helper werd gezien, maar nooit als de behoeftige, omdat je ook geen hulp nodig had.
Subhana allah wanneer je het moeilijk hebt, weet je pas echt wie er voor je is en wie niet... Daarbij je vroeg zelf om hulp, en wat voor hulp.... Iets heel kleins eigenlijk... Het zal je erg veel pijn hebben gedaan dat je familielid over tankkosten begon...

Maar blijf wel anderen helpen zonder iets terug te verwachten, ondanks de oneerlijkheid. Je weet zelf namelijk goed dat wanneer iemand om hulp vraagt, dit niet zomaar is. Wat je nu hebt meegemaakt is een kwestie van leren kennen van mensen en wie er voor je zijn in moeilijke tijden. En eigenlijk hoe iemands karakter is.
Ik zeg niet dat je niet voor jezelf moet kiezen, dat zeker wel! Jouw gezondheid, welzijn etc gaat voor.


Citaat door Nefertari:
Das de verrotte wereld van tegenwoordig. Alles draait om geld en materialisme.
Soms heb ik gewoon zin om naar de amazone te verhuizen.


Haha ik ook! Lekker solo!


Citaat door seffa:
Ik accepteer ook geen hulp meer, van niemand niet...
heb zovaak pijn geleden toen ik ziek was, maar vertikte iemand te vragen om hulp. Krijg je levenslang spijt van, mensen willen dan meteen aanbeden worden, bij wijze van.

wie denkt er nog tegenwoordig aan Fisabillah


Ik begrijp je. Ik durf ook niet meer om hulp te vragen, want dan kan ik meteen mijn portemonee opentrekken... Gekke wereld!
En inderdaad dat andere mensen het je echt kwalijk kunnen nemen dat ze je hebben geholpen, zo graag gedaan was het dus niet!
Mensen willen er helaas bijna altijd wat voor terug...


Citaat door RightAndProud:
Ik heb het een beetje verkeerd verwoord. Maar ik bedoelde gewoon er mee dat de situaties waar je dit opgemerkt hebt toch een wake up call moet zijn


Ja misschien ook wel goed. Het heeft mij zeker wakker gemaakt!


Citaat door Emmy.:
Gewoon rekening mee houden nee heb je ja kun je krijgen. Dan raak je ook niet teleurgesteld. Andersom ook nee hebben ze en ja kunnen ze krijgen mocht men jou om hulp vragen. Teveel hulp vragen en verwachten is ook niet goed.

Alhamdoelilah goedheid is niet verdwenen er zijn genoeg mensen op deze aardbol die goedheid bezitten. Hoeft niet altijd familie te zijn. Soms zijn het volstrekt onbekende die je een toereikend hand bieden en visa versa.
Alhamdolilah, maar je zou denken dat je op je familie zou kunnen bouwen... Maar inderdaad tegenwoordig, kun je er het beste van uitgaan dat je geen hulp krijgt. Allah leidt wie hij wil

02-11-2016, 23:41



Citaat door Emmy.:
Gewoon rekening mee houden nee heb je ja kun je krijgen. Dan raak je ook niet teleurgesteld. Andersom ook nee hebben ze en ja kunnen ze krijgen mocht men jou om hulp vragen. Teveel hulp vragen en verwachten is ook niet goed.

Alhamdoelilah goedheid is niet verdwenen er zijn genoeg mensen op deze aardbol die goedheid bezitten. Hoeft niet altijd familie te zijn. Soms zijn het volstrekt onbekende die je een toereikend hand bieden en visa versa.

02-11-2016, 23:46
Wat me wel pakt is de tankgeld. :s
Shit man, iemand brengt je van west naar oost en wilt tankgeld. Gatverdamme, dan pak ik wel de taxi.

03-11-2016, 00:21
Toch mogen we de goedheid van de medemens niet verliezen.

Het komt hard aan als het van dierbaren of eigen bloed is, temeer omdat je juist van hen zoveel meer verwacht.

Maar genoeg vreemden die fie sabili Allah helpen.

Een waargebeurd verhaal afgelopen zomer...een oudere Marokkaanse dame heeft haar vlucht gemist naar Marokko zonder dat ze het wist, niemand was bij haar.

De bediende aan het loket zei dat de dame in kwestie nog 400 euro moest opleggen om met de volgende vlucht mee te kunnen.

4 totaal vreemden van elkaar hebben elks 100 euro betaald, 1 van hen was zo'n Marokkaanse hippieja. Uiteindelijk heeft iedereen zijn geld terug gekregen en heeft de oude dame zonder bij te betalen mee mogen vliegen.

Vergeet nooit de mens is zowel goed als kwaad en moge Allah swt ons met de goede samenkomen.

Voor mij was het ook een les, ga nooit op het uiterlijke af.

Zo heb ik nog tal van voorvallen :-) maar ook waarbij je familie je het licht niet gunt en zelfs zo ver durven te gaan om grote onrecht te plegen.

Pagina's : [1] 2 3