Bekijk volle/desktop versie : Wist je dat?



28-04-2005, 11:46
Salaam 3alaikoem wara7matoeAllah wa Barakata7oe,

Wist je dat de Engel des Dood elke dag 7 keer langskomt om te kijken of er nog zielen weggenomen moeten worden? Elke huis wordt bezocht en dat elke dag. De Engels des Dood zal je zo diep aankijken. Hij staat bij de ingang. Wist je dat?

In de hemel staat er een boom ( de laatste boom genoemd). Aan die boom hangen bladeren. Op elk blad staat er een naam. Alle namen van de mensheid op aarde staan op die bladeren. Wanneer Allah swthl wil dat er iemand overlijdt, valt er een blad naar beneden. De Engel des Doods pakt het blaadje op en leest wat er op het blaadje staat. Zo'n persoon heeft dan nog 40 dagen te leven. Wist je dat?

(Sun7anaAllah)

Tijdens de Joemoe3a staan de Engelen van Allah bij de ingang van de Moskee en schrijven alle namen van de mensen ,die gekomen zijn om te bidden op deze mooie dag, op. Deze Engelen kunnen zich in een gedaante veranderen. Je hebt dan de kans dat je de Engel een hand geeft. Ook kun je hen niet zien omdat zij Engelen zijn. Wel zitten zij tussen de mensen in.


En er zijn nog vele dingen waar je werkelijk van opkijkt. Sub7anaAllah. Lees daarom het onderstaand boek. Je ogen zullen zich ontsluieren inshaAllah.


Bron:


Titel: De dood, het graf en wat erna gebeurd.
Auteur: Suyuti


Een aanrader. Wordt ondersteund met de vertrouwde ahadiths.

Wel moet ik zeggen dat het angstig is om het in de avond/nacht te lezen. Aan de andere kant zal het je wel motiveren om beter je best te doen.

Ina LIlahie wa Ina ilahie raji3oen. Niemand ontkomt aan de dood. Iedereen zal de dood live proeven.


Wa salaam 3alaikoem

28-04-2005, 12:48


Salam Aleikum warahamtullah wa baraktuh

Lieve zuster ik heb vernomen dat dat boek de dood het graf en wat er daarna geen boek is waar Daliel in staat en ook geen bronnen? maar of dat echt zo is Allah hoe Alem weet iemand dit?

Aleikum Salam warahmatulllah wa barakatuh

28-04-2005, 14:28
Salaam 3alaikoem oughty,

Jáhwel, er worden bronnen aangegeven.

28-04-2005, 16:21
nee ik wist et inderdaad niet zuster....jazaka allahou gayran......

28-04-2005, 17:07


Oooh Gair in sha Allah

28-04-2005, 17:22
Djzakie Allahoe gairan voor de informatie zuster. Ik zal insallah het boek kopen.

Wa alaikoem asalaam.

28-04-2005, 19:06

Citaat:
Wel moet ik zeggen dat het angstig is om het in de avond/nacht te lezen.
Je hebt echt gelijk haha
Dat boek is echt een must-have!

28-04-2005, 19:12


Selaam 'aleikOum,

Djzaka Allahu Ghairan voor de informatie. Ik zal de boek Insa'Allah kopen en aanraden aan andere Zusters.

Wa Selaam 'aleikOum

28-04-2005, 19:22
Oh ik wil dat boek ook!! Djazzak Allahoe Gairan voor de tip!!

28-04-2005, 19:28

Citaat door MoslimaNour:
Salam Aleikum warahamtullah wa baraktuh

Lieve zuster ik heb vernomen dat dat boek de dood het graf en wat er daarna geen boek is waar Daliel in staat en ook geen bronnen? maar of dat echt zo is Allah hoe Alem weet iemand dit?

Aleikum Salam warahmatulllah wa barakatuh
Assalaamoe aleikoem

Beste zuster het is waar
Ik heb deze boek en ik vindt het verwarend er staan zwakke overleveringen in
Er wordt wel bij vermeld dat het zwakke overleveringen zijn ,maar waarom zetten zij het dan in het boek als ze zwak zijn ?
En rare verhalen die geen ondersteuning hebben
Advies koop een andere boek over de dood ,het graf

28-04-2005, 19:39
Ik heb daar toch heel andere ervaringen mee...sub7anaAllah....