Bekijk volle/desktop versie : Helppppppppp



Pagina's : [1] 2

27-04-2005, 22:06
salaam alikom,

ik ben 21 jaar oud en ben sindskort moslima geworden ik wil trouwen met een jongen waar ik echt veel van hou we willen trouwen maar zijn ouders weigeren want hij moet met een marokkaanse trouwen weten jullie misschien wat ik moet doen helpppppppppppp!!!!!!!!!!!!

27-04-2005, 22:13



Citaat door claire:
salaam alikom,

ik ben 21 jaar oud en ben sindskort moslima geworden ik wil trouwen met een jongen waar ik echt veel van hou we willen trouwen maar zijn ouders weigeren want hij moet met een marokkaanse trouwen weten jullie misschien wat ik moet doen helpppppppppppp!!!!!!!!!!!!
Raadpleeg een imaan of een familielid in...

Volgens de islam mogen zijn ouders jouw niet weigeren..maar cultuur staat in de weg..

Stuur iemand die veel van de islam weet naar zijn huis zodat die ouders weten dat het niet mag..

Succes.

27-04-2005, 22:18

Citaat door Bell:
Raadpleeg een imaan of een familielid in...

Volgens de islam mogen zijn ouders jouw niet weigeren..maar cultuur staat in de weg..

Stuur iemand die veel van de islam weet naar zijn huis zodat die ouders weten dat het niet mag..

Succes.
Dat heeft geen zin.
Marokkanen kennende zullen ze standvastig blijven volhouden dat hij, moet en zal trouwen met een Marokkaanse. Imam of niet.

27-04-2005, 22:20

Citaat door RisLaine:
Dat heeft geen zin.
Marokkanen kennende zullen ze standvastig blijven volhouden dat hij, moet en zal trouwen met een Marokkaanse. Imam of niet.

Niets doen heeft geen zin..

Ze kan het proberen...ook marokkanen hebben een hart..
En imans staan op hoge lijst bij marokkanen..

Nee heb je ja kun je krijgen

27-04-2005, 22:34


Dank je wel voor jullie reactie is echt snel.
Ik voel me er niet goed bij kijk het is haram om een relatie voor het huwelijk te hebben daarom willen we ook trouwen maar hij heeft het al 3x verteld aan zijn ouders en telkens pakken ze zijn telefoon af en dreigen ze hem om te moeten kiezen meskien maar kijk moet ik imaan naar zijn huis sturen of zelf meegaan of laten bellen of moet hij erbij zijn ik weet het niet hoor ik ben eerlijk gezegd best wel bang voor die ouders want ik heb ze een paar keer aan de telefoon gehad en eerlijk gezegd begrijp ik ze wel een beetje kijk hun denken halfnederlandse meisje hoertje uitgaan etc. en ze is moslima geworden voor onze zoon en later doet ze niks meer voor de islam terwijl ik bekeerd ben voor mezelf en niet voor een jongen ze hebben me nog nooit gezien maar ze zijn volgens mij bang en tenslotte hij is de oudste van thuis dus moet hij voorbeeld geven aan zijn broertje en zusje ewa kan iemand mij advies geven wat ik precies moet doen we willen zo snel mogelijk trouwen en halal leven

27-04-2005, 22:38

Citaat door Bell:

Niets doen heeft geen zin..

Ze kan het proberen...ook marokkanen hebben een hart..
En imans staan op hoge lijst bij marokkanen..

Nee heb je ja kun je krijgen
Marokkanen ontwikkelen naarmate de tijd vordert, eigen regels.
Het is in de Islam toegestaan te trouwen met een moslim van een ander ras, maar voor veel Marokkanen ligt dat echter anders.
Toch zou zij jouw advies eventueel kunnen opvolgen, ja.

27-04-2005, 22:39

Citaat door claire:
Dank je wel voor jullie reactie is echt snel.
Ik voel me er niet goed bij kijk het is haram om een relatie voor het huwelijk te hebben daarom willen we ook trouwen maar hij heeft het al 3x verteld aan zijn ouders en telkens pakken ze zijn telefoon af en dreigen ze hem om te moeten kiezen meskien maar kijk moet ik imaan naar zijn huis sturen of zelf meegaan of laten bellen of moet hij erbij zijn ik weet het niet hoor ik ben eerlijk gezegd best wel bang voor die ouders want ik heb ze een paar keer aan de telefoon gehad en eerlijk gezegd begrijp ik ze wel een beetje kijk hun denken halfnederlandse meisje hoertje uitgaan etc. en ze is moslima geworden voor onze zoon en later doet ze niks meer voor de islam terwijl ik bekeerd ben voor mezelf en niet voor een jongen ze hebben me nog nooit gezien maar ze zijn volgens mij bang en tenslotte hij is de oudste van thuis dus moet hij voorbeeld geven aan zijn broertje en zusje ewa kan iemand mij advies geven wat ik precies moet doen we willen zo snel mogelijk trouwen en halal leven
Ik weet niet of hij zusjes heeft die oud genoeg zijn, probeer via hem daar in contact mee te komen zodat hun meer over jouw weten en zijn ouders kunnen overtuigen

Als je imaan wil sturen dan zou ik niet meegaan, dan maak je het hun niet makkelijk, stuur hem samen met hun zoon zodat hij hun uitleg kan geven dat ze niet mogen weigeren alleen omdat jij niet-marokkaans bent

27-04-2005, 22:39
moeilijk hoor , ik zie het wel vaker. en soms duurt het wel een paar jaar voordat de ouders het goedkeuren. maar dan moet je wel echt doorzetten, en hij ook. en vooral laten zien dat jullie dit willen! en heb geduld!

27-04-2005, 22:40

Citaat door RisLaine:
Marokkanen ontwikkelen naarmate de tijd vordert, eigen regels.
Het is in de Islam toegestaan te trouwen met een moslim van een ander ras, maar voor veel Marokkanen ligt dat echter anders.
Toch zou zij jouw advies eventueel kunnen opvolgen, ja.
Waarom zeg jij marokkanen..ipv van sommige marokkanen..niet elk gezin weigert een nederlands-moslima..

Islam moet boven cultuur staan en dat is bij veel mensen niet, hun zijn bang voor omgeving ik ken dat gezeik al van hun..

Daarom beter een iman sturen hij kan veel werk verrichten

27-04-2005, 22:41

Citaat door claire:
Dank je wel voor jullie reactie is echt snel.
Ik voel me er niet goed bij kijk het is haram om een relatie voor het huwelijk te hebben daarom willen we ook trouwen maar hij heeft het al 3x verteld aan zijn ouders en telkens pakken ze zijn telefoon af en dreigen ze hem om te moeten kiezen meskien maar kijk moet ik imaan naar zijn huis sturen of zelf meegaan of laten bellen of moet hij erbij zijn ik weet het niet hoor ik ben eerlijk gezegd best wel bang voor die ouders want ik heb ze een paar keer aan de telefoon gehad en eerlijk gezegd begrijp ik ze wel een beetje kijk hun denken halfnederlandse meisje hoertje uitgaan etc. en ze is moslima geworden voor onze zoon en later doet ze niks meer voor de islam terwijl ik bekeerd ben voor mezelf en niet voor een jongen ze hebben me nog nooit gezien maar ze zijn volgens mij bang en tenslotte hij is de oudste van thuis dus moet hij voorbeeld geven aan zijn broertje en zusje ewa kan iemand mij advies geven wat ik precies moet doen we willen zo snel mogelijk trouwen en halal leven
Maar je stelt hem nu ook voor een moeilijke keuze, beste meid.
In principe stel je hem nu onbewust een ultimatum voor.
Hij wil jou graag trouwen, maar dat wil hij kennelijk niet zonder de acceptatie van zijn ouders doen.

27-04-2005, 22:43

Citaat door Bell:
Ik weet niet of hij zusjes heeft die oud genoeg zijn, probeer via hem daar in contact mee te komen zodat hun meer over jouw weten en zijn ouders kunnen overtuigen

Als je imaan wil sturen dan zou ik niet meegaan, dan maak je het hun niet makkelijk, stuur hem samen met hun zoon zodat hij hun uitleg kan geven dat ze niet mogen weigeren alleen omdat jij niet-marokkaans bent
kijk weet je wat het is een imaan hebben wij niet hier die is pas geleden vertrokken maar ik heb wel shahadah gedaan in moskee pas geleden en die man helpt mij best wel met de islam ik mag naar zijn familie komen en hij helpt mij met alles kan ik misschien hem om advies vragen hij is degene waar ik shahadah bij gedaan heb misschien kan hij naar zijn huis bellen of langsgaan of is dat raar als ik dat aan hem zou vragen?????????

27-04-2005, 22:45

Citaat door Bell:
sturen hij kan veel werk verrichten
Iman is de sterkte van het geloof in het hart. Jij bedoelt imam.
Correctie; sommige Marokkanen.
Wat betreft jouw beredenering; Islam moet boven cultuur staan, en dat is bij veel mensen niet het geval omdat zij bang zijn voor de omgeving, is juist.

27-04-2005, 22:45



Citaat door claire:
kijk weet je wat het is een imaan hebben wij niet hier die is pas geleden vertrokken maar ik heb wel shahadah gedaan in moskee pas geleden en die man helpt mij best wel met de islam ik mag naar zijn familie komen en hij helpt mij met alles kan ik misschien hem om advies vragen hij is degene waar ik shahadah bij gedaan heb misschien kan hij naar zijn huis bellen of langsgaan of is dat raar als ik dat aan hem zou vragen?????????
Niet denken maar doen..

Hij heeft jouw geholpen en hij kent jouw al best goed, stuur hem samen met jouw vriendje (nog op dit moment)

Vraag het hem, die man zal het begrijpen

27-04-2005, 22:53

Citaat door RisLaine:
Maar je stelt hem nu ook voor een moeilijke keuze, beste meid.
In principe stel je hem nu onbewust een ultimatum voor.
Hij wil jou graag trouwen, maar dat wil hij kennelijk niet zonder de acceptatie van zijn ouders doen.
weet je wat het is ik wil hem niet voor een keuze laten staan en zeker niet dat hij moet kiezen tussen ouders en mij ik vind het echt erg maar wat moet ik dan doen hem laten vallen ik hou van hem en ik wil het ook anders ik heb dit ook niet gewild en hij ook niet maar ja ik moet wel begrip hebben het zijn natuurlijk ook zijn ouders en ik begrijp die ouders best wel maar het is echt moeilijk want het is al een enige tijd aan de gang en steeds laten ze hem niet uitpraten inschallah gaat alles goed komen maar het kost echt heel veel geduld

27-04-2005, 22:56

Citaat door Bell:
Niet denken maar doen..

Hij heeft jouw geholpen en hij kent jouw al best goed, stuur hem samen met jouw vriendje (nog op dit moment)

Vraag het hem, die man zal het begrijpen
kan ik ook zijn telefoonnummer geven en dat die jongen waar ik mee wil trouwen die man belt en het hem uitlegt of kan ik beter met die man gaan praten ikd enk dat als hij belt dat die man het dan beter begrijp tenslotte praatte ze allebei arabisch en begrijpen ze elkaar ook beter en die man is helemaal tegen relatie's voor het huwelijk

Pagina's : [1] 2