Bekijk volle/desktop versie : Erdogan fanboy Tunahan Kuzu verklaart Lodewijk Asscher de oorlog



21-10-2016, 18:51
Tunahan Kuzu van DENK is er absoluut niet over te spreken dat Lodewijk Asscher de nieuwe lijsttrekker van de PvdA wil worden.

Ik heb zelf helemaal niets met Asscher, maar als ik dit soort kritiek lees begin ik hem opeens te waarderen:



In dat filmpje wordt Asscher bekritiseerd omdat hij zogenaamd veel te harde conclusies trok uit een onderzoek waaruit bleek dat bijzonder veel Nederturkse jongeren het jihadisme een warm hart toedroegen. Asscher vond dat rapport bijzonder zorgwekkend en stapte vervolgens zélf naar de media om zijn verhaal te doen. Dat deed hij met name bij Nu.nl.

Volgens de makers van de ‘documentaire’ had dat allemaal anders gemoeten omdat het onderzoek niet 100 procent wetenschappelijk was. Logischerwijze waren er nogal wat politici die daar anders over dachten omdat het onderzoek wel degelijk impliceert dat er écht een probleem is in de Nederturkse gemeenschap, en dan met name onder Nederturkse jongeren. Zo gaan ze los op een vraag als ‘Ik vind het goed dat Nederlandse moslims IS steunen.’ 87 procent van de gevraagde Nederturken antwoordde daar positief op.

Maar, zegt heel politiekcorrect links, ze interpreteerden die vraag als ‘ik vind het gerechtvaardigd dat organisaties als ISIS zich tegen Assad verzetten!‘ Het gaat volgens hen dus deels om jonge moslims die ‘gewoon’ willen dat de massamoordenaar Assad aangepakt wordt.

Wacht eens even: het was vanaf dag één al duidelijk dat ISIS een radicaal-islamitische organisatie is. Als je die organisatie steunt tegen Assad — een aleviet! — zegt dat iets over je religieuze denkbeelden én over je normen en waarden. Ik vind het helemaal niet relevant wat je daarnaast ook nog van Assad denkt: als je de extremistische slagers van ISIS steunt ben je gewoon verkeerd bezig.

Hoe dan ook, Kuzu gebruikt die documentaire dus om Asscher aan te vallen. Heel gek, maar op de één of andere manier begin ik daardoor bijna juist te sympathiseren met de vice-premier.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2016/10/erdogan-fanboy-tunahan-kuzu-verklaart-lodewijk-asscher-de-oorlog/

21-10-2016, 18:52


Erdogan fanboy onze hol landers