Bekijk volle/desktop versie : Kamerleden mogen illegale nederzettingen in Palestina bezoeken



20-10-2016, 16:49
Tweede Kamervoorzitter Khadija Arib voelt zich niet aangesproken door een klacht van de Palestijnse regeringspartij PLO over SGP-Kamerlid Kees van der Staaij. Het staat Kamerleden vrij op eigen initatief een zionistische illegale nederzetting te bezoeken, zoals Van der Staaij tot ongenoegen van de PLO deed, liet ze donderdag weten.



De SGP-fractievoorzitter deed in de herfstvakantie onder meer een zionistische illegale nederzetting aan op de Westelijke Jordaanoever, in bezet Palestijns gebied. Dat was een doorn in het oog van de PLO, de partij van de Palestijnse president Mahmoud Abbas. De PLO deed zijn beklag bij Arib, maar die wijst erop dat "het geen commissiebezoek namens de Tweede Kamer" betreft. Kamerleden kunnen volgens haar op eigen initiatief een bezoek brengen aan plekken die zij belangrijk vinden.

20-10-2016, 17:07


Enge lui, die gchristen-mannetjes van de SGP.

In plaats van dat ze de bezetters daar zwaar bekritiseren gaan ze ze een beetje complimentjes geven voor hun werk.
Dit soort gestoorde reli-gekkies zijn nu de lui die mede oorlogen veroorzaken. Door als olifanten door de porceleinkast te denderen zonder ook maar op één manier oog te hebben voor de gevoeligheden van anderen.

Niemand zou die bezette gebieden moeten bezoeken. Ze zouden ontruimd moeten worden en terug gegeven aan de Palestijnen.

20-10-2016, 17:14
Dus ik mag nu eindelijk een reis regelen naar Gaza zonder dat Zionisten mij tegenhouden?

20-10-2016, 18:00

Citaat door TheDudeMaster:
Dus ik mag nu eindelijk een reis regelen naar Gaza zonder dat Zionisten mij tegenhouden?
Gaat hem niet worden.

De laatste mensen naar Gaza waren 10 Turken op een boot en ze waren alle 10 vermoord.

20-10-2016, 20:42


Tja, die vent van de SGP is niet kosjer, dat zie je aan zijn manier van praten, hij liegt en dat straalt hij uit.

Wat betreft Khadija Arib, ze is voorzitter van de Tweede Kamer een behoorlijk statige en belangrijk ambt. Er zijn regels omtrent dit soort zaken en zij ziet hierop toe, in dit geval dus ook.

Los van de bezette gebieden hebben Marokkanen niks tegen Joden, sterker nog er wonen 1 miljoen Marokkaanse Joden in Israël, zien eruit als jij en ik en spreken de taal.