Bekijk volle/desktop versie : Sheikh van Dubai stuurt hulp naar Haiti in privéjet



17-10-2016, 22:34
Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum van de Verenigde Arabische Emiraten heeft 90 ton aan noodhulp in zijn privéjet naar Haïti laten vliegen. Sheikh Mohammed is blijkbaar erg begaan met het lot van honderdduizenden Haïtianen die dakloos zijn geworden na orkaan Matthew.

Lees ook: Wat gaat de Nederlandse marine doen in Haïti?

De vrouw van de sheikh, prinses Haya Bint Al Hussein, zou persoonlijk hebben toegezien hoe de tenten, muggennetten, medische hulp en water uit het vliegtuig werden geladen. De hulppakketten zouden in totaal ruim 300.000 euro waard zijn.


Prinses Haya zette zelf ook een foto van de pakketten op Instagram. Ze schreef daarbij: „Het is een beeld dat me altijd bij zal blijven als ik aan Haïti denk. Ik heb het land gezien in 2010 [toen het land werd getroffen door een aardbeving, red], de ravage die was aangericht (...). Vandaag kom ik met hetzelfde vrachtvliegtuig.”


Volgens de prinses gaat het om een groots gebaar. „Wij Arabieren zouden failliet kunnen zijn. We vechten op elk front”, zo verwijst ze naar de oorlog tegen IS in Syrië en Irak. „We hebben onze eigen mensen die moeten worden gevoed en die onderdak nodig hebben.” Daarna prijst ze de Verenigde Arabische Emiraten: „Dank u wel, mijn land, jullie zijn over de gehele wereld, als er slechte tijden zijn, zijn jullie er om te helpen.”

http://www.metronieuws.nl/nieuws/buitenland/2016/10/sheikh-van-dubai-stuurt-hulp-naar-haiti-in-privejet