Bekijk volle/desktop versie : Visum kort verblijf aanvragen voor schoonzus



Pagina's : [1] 2 3

15-10-2016, 22:34
wie heeft recent een visum aangevraagd voor kort verblijf in Nederland.
Kan je mij precies vertellen wat ik nu nodig heb aan kopien van documenten en originele documenten.
Iedereen zegt namelijk wat anders.
ik heb nu:
Bewijs van garant stelling ingevuld en al betaald en opgestuurd via digid.
Kopien paspoort van mij en mijn man
Kopien lacarte van mij en mijn man.
Werkcontract van mij en mijn man
Salarisstroken van afgelopen 3 maanden van mij en mijn man
Bankafschriften van afgelopen 3 maanden van mij en mijn man
Trouwakte.

Mijn schoonzus in Marokko heeft de volgende documenten
Paspoort
La carte
Sha7ada 3ouzoubia
Geboorteakte
Kopie 7alamadania
2 pasfoto's
Verzekering gaat ze maandag afsluiten
En ticket reserveren.
Wat ontbreekt er nog meer

15-10-2016, 22:43


Ik wist dat Nl wel streng is wat betreft visums maar zoveeel documenten alleen voor een toeristenvisum pfff

Ik up met je mee. Ken alleen de Belgische manier ;s

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

15-10-2016, 22:44
Salam, je hebt de volgende documenten nodig om naar je schoonzus op te sturen. Zij kan dan de aanvraag indienen in marokko:
Garantverklaring,deze moet door de gemeente gezien worden. Jullie moeten in hun bijzijn deze aftekenen. Zij stempelen deze dan. Kopie arbeidscontract van jou en je man. 3 laatste loonstroken van beiden en ook van beiden een kopie van het paspoort.
Je schoonzus moet zorgen dat ze een geldig paspoort en lacarte heeft. Ze moet een reisverzekering hebben afgesloten en evt. Bewijs van inkomen.
Als al deze papieren in orde zijn dan kan zij in marokko de aanvraag indienen. Wij hebben dit nu al 3x op deze manier gedaan. Zowel mijn schoonzus en zwager zijn hier geweest en weer terug in marokko. Vorige week hebben we een nieuwe aanvraag verstuurd voor mijn andere schoonzus. Inchallah zal het met al deze papieren lukken om een visum te krijgen.

15-10-2016, 22:50

Citaat door semsa:
Salam, je hebt de volgende documenten nodig om naar je schoonzus op te sturen. Zij kan dan de aanvraag indienen in marokko:
Garantverklaring,deze moet door de gemeente gezien worden. Jullie moeten in hun bijzijn deze aftekenen. Zij stempelen deze dan. Kopie arbeidscontract van jou en je man. 3 laatste loonstroken van beiden en ook van beiden een kopie van het paspoort.
Je schoonzus moet zorgen dat ze een geldig paspoort en lacarte heeft. Ze moet een reisverzekering hebben afgesloten en evt. Bewijs van inkomen.
Als al deze papieren in orde zijn dan kan zij in marokko de aanvraag indienen. Wij hebben dit nu al 3x op deze manier gedaan. Zowel mijn schoonzus en zwager zijn hier geweest en weer terug in marokko. Vorige week hebben we een nieuwe aanvraag verstuurd voor mijn andere schoonzus. Inchallah zal het met al deze papieren lukken om een visum te krijgen.
Heb jij dan geen visumaanvraagformulier ingevuld.
En moest jou schoonzus en zwager iets van bewijs hebben voor terugkeer.
En hoeveel moet je verdienen om toegelaten te worden.

15-10-2016, 22:51


Bewijs van inkomen, wat houdt dat precies in. Wat als degene niet werkt in Marokko. Kan degene dan niet hierheen komen?

15-10-2016, 22:55
Het visum aanvraagformulier moeten ze in marokko invullen. Ik weet niet of je schoonzus in de buurt van nador woont of dat zij de aanvraag in Rabat gaat indienen? Maar bij beide wordt daar het visum aanvraag formulier ingevuld. Mijn schoonzus moest zich 2 jaar terug weer melden in Rabat om door te geven dat ze weer terug was in marokko. Mijn zwager was afgelopen zomer met ons meegekomen en hij hoefde zich niet meer te melden in Nador.

15-10-2016, 22:58

Citaat door poppetje0000:
Heb jij dan geen visumaanvraagformulier ingevuld.
En moest jou schoonzus en zwager iets van bewijs hebben voor terugkeer.
En hoeveel moet je verdienen om toegelaten te worden.
Mijn zwager die in marokko woont en werkt heeft wel een verklaring laten opstellen via de bank dat hij zorgt voor zijn zusje en broertje dus heeft hun soort van gemachtigd dat ze inkomen hebben in marokko.

15-10-2016, 22:59
Hoe heet het visumaanvraagformulier in het marokkaans en waar moet zij die gaan ophalen.
Ik heb begrepen dat ik vanuit Nederland online een afspraak voor haar moet maken bij de nlse ambassade in rabat om de aanvraag in te dienen.

15-10-2016, 23:06

Citaat door poppetje0000:
Hoe heet het visumaanvraagformulier in het marokkaans en waar moet zij die gaan ophalen.
Ik heb begrepen dat ik vanuit Nederland online een afspraak voor haar moet maken bij de nlse ambassade in rabat om de aanvraag in te dienen.
Ik weet niet hoe het formulier precies heet want dat hebben wij geen enkele x aangevraagd voor mijn familie. Zij hebben ook zelf een afspraak gemaakt met de ambassade. Er werken ook tussenpersonen in marokko die alles voor je schoonzus kunnen regelen het enige wat zij dan moet doen us zorgen dat ze alle papieren in bezit heeft en naar de ambassade toe te gaan. Ik weet niet waar je schoonzus vandaan komt anders kan ik mijn zwager vragen hoe hij dit de laatste x gedaan heeft. Wij komen uit regioe nador en dat ging de laatse x echt heel makkelijk

15-10-2016, 23:12

Citaat door semsa:
Ik weet niet hoe het formulier precies heet want dat hebben wij geen enkele x aangevraagd voor mijn familie. Zij hebben ook zelf een afspraak gemaakt met de ambassade. Er werken ook tussenpersonen in marokko die alles voor je schoonzus kunnen regelen het enige wat zij dan moet doen us zorgen dat ze alle papieren in bezit heeft en naar de ambassade toe te gaan. Ik weet niet waar je schoonzus vandaan komt anders kan ik mijn zwager vragen hoe hij dit de laatste x gedaan heeft. Wij komen uit regioe nador en dat ging de laatse x echt heel makkelijk
Mijn schoonzus woont nog op het platteland gebied
En wij hebben geen bewijs voor de terug keer omdat zij op het platte land woont.
Is het voor haar dan einde verhaal ofzo?

Moeten de documenten vertaald worden.
kan je je zwager vragen hoe het formulier heet visumaanvraagformulier in het arabisch

15-10-2016, 23:20
Ik zal mijn zwager vragen hoe dit formulier precies heet. Iklaat je morgen wel weten hoe en wat. Ik weet niet of het einde oefening is voor je schoonzus als zij geen bewijs van terugkeer kan aantonen? Als jij en je man beiden werken dan kunnen ze het eigenlijk niet weigeren. Jullie tekenen ook de garantverklaring dat jullie beiden eigenlijk voor alles garant zullen staan. Eerste x was het visum voor mijn schoonzus afgewezen maar toen hebben wij bezwaar ingediend en uiteindelijk mocht ze toch komen. Daarna hebben we een aanvraah verstuurd naar mij zwager die student is en ook geen inkomen heeft zijn visum werdt gelijk goedgekeurd.

16-10-2016, 11:58
Eerste keer weigeren ze de visum vaak, maar als je in beroep gaat geven ze opeens wel de visum dus het is sowieso een lang proces maar jullie moeten gewoon volhouden!

16-10-2016, 21:10


Kopie van huurcontract woning is ook nodig en volgens mij moet zij ook kunnen aantonen dat ze in Marokko iets heeft waardoor ze terug moet gaan omdat ze natuurlijk altijd bang zijn dat men hier blijft. Anders wijzen ze het vaak af.
Komt ze trouwens gewoon voor vakantie hier of met een bepaalde reden?

16-10-2016, 21:22

Citaat door Alwayshope:
Kopie van huurcontract woning is ook nodig en volgens mij moet zij ook kunnen aantonen dat ze in Marokko iets heeft waardoor ze terug moet gaan omdat ze natuurlijk altijd bang zijn dat men hier blijft. Anders wijzen ze het vaak af.
Komt ze trouwens gewoon voor vakantie hier of met een bepaalde reden?
Nee gewoon vakantie en geboorte van mijn baby

19-10-2016, 23:16
Ik mis geboorteakte van de garantsteller.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Pagina's : [1] 2 3