Bekijk volle/desktop versie : Werk of studeer jij in de zorg en welzijns branche? Lees dan dit!



14-10-2016, 21:34
Selaam o3laykom lieve leden.

Ik ben vanaf mijn geboorte gezegend met een ernstig visuele beperking. Het belemmerd mij niet in mijn dagelijks leven. Ik ga naar regulier onderwijs en met hulpmiddelen kan ik gewoon normaal brieven lezen en dergelijke. Alhamdoulilah ten allen tijden! Vanaf jongs af aan merk ik vooral in de islamitische gemeenschap veel onwetendheid over mensen met een beperking. Vele denken dat het een straf is, praten op een kinderlijke toon of vermijden zelfs deze doelgroep. Ik ben altijd open geweest over mijn beperkingen puur om die kloof te verkleinen en 'gezonde' en 'beperkte' mensen dichterbij elkaar te brengen.

Wat ik al die tijd heb gemist is dat er onvoldoende hulpinstanties of hulpverleners waren die mij begrepen. die zowel rekening hielden met beperking als met mijn islamitische achtergrond. Iemand die mijn ouders ervan konden overtuigen dat ik een normaal leven kon leiden en hen helpen op het pad des instanties. Hen helpen bij vragen die ze hebben in hun eigen taal.

Mijn droom is daarom om maatschappelijk werker te worden. Om mensen met een beperking te ondersteunen zowel islamitisch als niet islamitisch. Mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar de islamitische jongeren met een beperking en hen te helpen. En zorgen dat zij wel de kansen krijgen die ik des tijds gemist heb.

Vandaag ben ik een opleiding gestart bij de LOI. Alleen zit ik nu met het volgende. Ik ben bang dat instanties mij niet serieus zullen nemen en mij door mijn visuele beperking zullen afwijzen. Denken jullie dat dit mij juist een meerwaarde oplevert. Omdat ik dan een ervaringsdeskundige ben in principe.

Graag hoor ik van jullie. Dit mag ook middels een privé bericht natuurlijk!

Moge Allah subhan wa ta3la jullie belonen voor de tijd die jullie hebben genomen om dit te lezen en eventueel te beantwoorden.

Selaam o3laykom.

14-10-2016, 21:45


Up voor jou! <3
In Shaa Allah kan iemand je meer informatie geven.
Je word heus wel serieus genomen, zeker met jouw mentaliteit!!

15-10-2016, 04:14
Je zult zeker serieus genomen worden.
Je bent een topmeid. En als bepaalde instanties je niet serieus nemen geef dan niet op. Blijf opzoek tot iemand je serieus neemt. Want iemand met jou mentaliteit is zeldzaam en jij verdient het beste!