Bekijk volle/desktop versie : Vaste lasten



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

11-10-2016, 14:28
Het is weer de tijd van het jaar om de vaste lasten weer eens onder de loep te nemen.
kijken of het nog iets goedkoper kan.
misschien kunnen we elkaar helpen aan goedkopere verzekeringen ?


Ik begin met onze vaste lasten

huur € 709 ( gedaald van 739 vorig jaar )
verzekeringen huur € 42
budget energie €154
zorgverzekeringen cz 3 volwassenen € 384
gemeentelijke belastingen € 45
water € 15
schade/alles in een verzekering € 65
CNV € 17
Ziggo tv/internet € 43
auto belasting 76
telefoon abbo. 19
telefoon abbo 13

vaste lasten : 1565 euro

boodschappen : tussen de € 400 en € 500 per maand.
tanken +/_ €145 per maand

wat ik tot nu toe heb kunnen regelen



budget energie van € 154 naar € 127 per maand .
puur omdat essent mij heeft gebeld met een aanbieding van 135 euro, dit doorgespeeld naar budget energie...
1 jaar contract afgesloten.

CNV vakbond laten vallen vanaf december ( geen vakbond meer in het bedrijf, dus ook niet meer nodig ) 17 euro

ziggo tv opgezegd ( we hebben een ander systeempje ) - 17 euro

scheelt me straks toch weer 61 euro.

jullie ?

11-10-2016, 15:09


Ziggo tv moet verandering in komen. Hebben die extra kinderzenders. En daar kijkt de jongste nog niet eens naar behalve Cartoon Network. Is eigenlijk zonde van het geld, we betalen voor 1extra zender. Pff moet hem weer proberen over te halen, wordt lastig.

11-10-2016, 15:17

Citaat door citroencake:
Ziggo tv moet verandering in komen. Hebben die extra kinderzenders. En daar kijkt de jongste nog niet eens naar behalve Cartoon Network. Is eigenlijk zonde van het geld, we betalen voor 1extra zender. Pff moet hem weer proberen over te halen, wordt lastig.
is inderdaad zonde als hij er niet naar kijkt. beter opzeggen scheelt toch weer iets elke maand.
wat betaal je nu als ik vragen mag ?
wij zijn overgestapt naar een BLOMC.. ( gratis voor ons via een familie lid )
maar je betaald volgens mij 150 euro voor het kasje (eenmalige aanschaf ) en 50/60 euro voor de opwaardeer kaart per jaar. je hebt dan echt alle zenders.
ik betaal nu 204 euro per jaar voor tv ziggo...

11-10-2016, 15:34
Huur 710
Gas electra 130(kan goedkoper, krijgen 400 terug) maar straks baby en meer thuis en ga een droger halen dus laat het op 130.
Zorgverzekering man 85
Zorgverzekering mij 15
Water 22
Inet/tv/telefonie 65
Autoverzekering man 60
Autoverzekering mij 50
Autobelasting jaarlijks..van man rond de 400 volgens mij en die van mij 200.
Inboedel 20
Motorverzekering man jaarlijks 100 eur
Tanken 80 voor mij en man rond de 60 a 80 per maand.
Boodschappen verschillend..heb sowieso 140 eur aan maaltijdcheques per maand dus die maak ik op en daarna nog rond de 150 eur.

Al met al rond de 1500 gaat sowieso op. Nu ik zwanger ben komen er meer facturen van het ziekenhuis. Deel krijg je terug. En toch elke x weer een onverwachtse uitgaven. Soms vraag ik me af waar t geld naar toe gaat buiten deze 1500 gemiddeld per maand.

Dit zijn trouwens bedragen van iemand die in Belgie woont. Man werkt wel in NL dus daarom zijn zorgverzekering.






Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

11-10-2016, 15:44



Citaat door fessia_ka:
Huur 710
Gas electra 130(kan goedkoper, krijgen 400 terug) maar straks baby en meer thuis en ga een droger halen dus laat het op 130.
Zorgverzekering man 85
Zorgverzekering mij 15
Water 22
Inet/tv/telefonie 65
Autoverzekering man 60
Autoverzekering mij 50
Autobelasting jaarlijks..van man rond de 600 volgens mij en die van mij 400.
Inboedel 20
Motorverzekering man jaarlijks 100 eur
Tanken 80 voor mij en man rond de 60 a 80 per maand.
Boodschappen verschillend..heb sowieso 140 eur aan maaltijdcheques per maand dus die maak ik op en daarna nog rond de 150 eur.

Al met al rond de 1500 gaat sowieso op. Nu ik zwanger ben komen er meer facturen van het ziekenhuis. Deel krijg je terug. En toch elke x weer een onverwachtse uitgaven. Soms vraag ik me af waar t geld naar toe gaat buiten deze 1500 gemiddeld per maand.

Dit zijn trouwens bedragen van iemand die in Belgie woont. Man werkt wel in NL dus daarom zijn zorgverzekering.






Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Ik zag meteen dat je van Belgie was Fesia hahaha inderdaad de zorgverzekering... wat een verschil met NL !!
bedankt voor je bijdrage... weer wat kunnen vergelijken al gaat om verschillende landen. hahah

11-10-2016, 15:49

Citaat door Riannah:
Ik zag meteen dat je van Belgie was Fesia hahaha inderdaad de zorgverzekering... wat een verschil met NL !!
bedankt voor je bijdrage... weer wat kunnen vergelijken al gaat om verschillende landen. hahah
Haha ja t verschilt wel met nl..denk dat we in NL duurder uitkwamen met alles maar toch denk ik elke maand waar gaat t geld na toe..naast de vaste lasten toch nog een bedrag wat overal en nergens na toe gaat. Maar krijg er geen zicht op omdat dit elke maand verschilt..dan een rekening dan een boete dan weer iets anders maarja mogen niet klagen Alhamdoulilah!

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

11-10-2016, 15:56
Riannah jij bent zo'n toppertje! Ik hou van jouw orde, netheid en structuur
Het toevallige is dat ik net inlogde om jouw enveloppensysteem op te zoeken en daarmee aan de slag te gaan.
Wij geven honderden euro's uit aan onnodige dingen etc. Nu willen we gaan sparen voor grotere doeleinden en wil ik dus zaken op orde stellen.
Weet jij toevallig op welke pagina van de andere topic jij jouw enveloppensysteem had uitgelegt? (Sorry dat ik ff off-topic ga )

11-10-2016, 15:57
Ik durf het niet eens op te tellen, schandalige kosten maken we hier in Nederland.

11-10-2016, 15:58

Citaat door Riannah:
Het is weer de tijd van het jaar om de vaste lasten weer eens onder de loep te nemen.
kijken of het nog iets goedkoper kan.
misschien kunnen we elkaar helpen aan goedkopere verzekeringen ?


Ik begin met onze vaste lasten

hypotheek € 709 ( gedaald van 739 vorig jaar )
verzekeringen hypotheek € 42
budget energie €154
zorgverzekeringen cz 3 volwassenen € 384
gemeentelijke belastingen € 45
water € 15
schade/alles in een verzekering € 65
CNV € 17
Ziggo tv/internet € 43
auto belasting 76
telefoon abbo. 19
telefoon abbo 13

vaste lasten : 1565 euro

boodschappen : tussen de € 400 en € 500 per maand.
tanken +/_ €145 per maand

wat ik tot nu toe heb kunnen regelen



budget energie van € 154 naar € 127 per maand .
puur omdat essent mij heeft gebeld met een aanbieding van 135 euro, dit doorgespeeld naar budget energie...
1 jaar contract afgesloten.

CNV vakbond laten vallen vanaf december ( geen vakbond meer in het bedrijf, dus ook niet meer nodig ) 17 euro

ziggo tv opgezegd ( we hebben een ander systeempje ) - 17 euro

scheelt me straks toch weer 61 euro.

jullie ?
Hypotheek is haram. Waarom huren jullie niet particulier?

11-10-2016, 16:00

Citaat door Misz_Tanger23:
Hypotheek is haram. Waarom huren jullie niet particulier?
ik ga hier niet weer mijn hele verhaal vertellen, maar wij zijn op de hoogte dat het haram is, en zijn al lange tijd bezig met verkopen :

11-10-2016, 16:00
Ik durf ook niet mijn lasten te melden, alleszins een pak hoger dan die van jullie.

Dankzij Fifiano ofzo heb ik vorig jaar wat verzekeringen opgezegd.

Brrrrr in Marokko betaal je bijna niks.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

11-10-2016, 16:01
ik ga nu naar huis, ik reageer vanavond !

11-10-2016, 16:02



Citaat door olifantje:
Ik durf ook niet mijn lasten te melden, alleszins een pak hoger dan die van jullie.

Dankzij Fifiano ofzo heb ik vorig jaar wat verzekeringen opgezegd.

Brrrrr in Marokko betaal je bijna niks.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Jaa echt pijnlijk

11-10-2016, 16:03

Citaat door olifantje:
Ik durf ook niet mijn lasten te melden, alleszins een pak hoger dan die van jullie.

Dankzij Fifiano ofzo heb ik vorig jaar wat verzekeringen opgezegd.

Brrrrr in Marokko betaal je bijna niks.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Gaan we emigreren?
Alleen al de wegenbelastingen en verzekeringen zijn misselijkmakend, ook nog eens de vaste lasten van het huis.
Mohim, ik ben weg hier!

11-10-2016, 16:08

Citaat door Theelepeltje:
Gaan we emigreren?
Alleen al de wegenbelastingen en verzekeringen zijn misselijkmakend, ook nog eens de vaste lasten van het huis.
Mohim, ik ben weg hier!
Neen mijn papa is terug en hij heeft klie3 bij maar dat is bijzaak.

Ze waren maanden in Marokko en nog geen 300 euro betaald aan water en electriciteit.

Dan is dat toch genoeg reden, niet???? ;-)

Ik ga ook weg hihi

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7