Bekijk volle/desktop versie : Architect in Maroc



02-10-2016, 22:06
Hallo leden,

Heeft iemand enig idee wat een architect kost om een plan te maken voor het bouwen van een woning in Marokko?
Zonder deze plan kan je nog geen vergunning aanvragen voor het bouwen.
Ik ben verwezen naar iemand die zo'n plan kan maken. Hij vraagt 600 euro. Ik heb hier mijn vraagtekens over.
Heeft er iemand toevallig heel recent dit bovenstaande achter de rug??
Hoor graag van jullie?

03-10-2016, 11:37


ongeveer 500 euro kost een bouwplan.

03-10-2016, 13:30
OW, dus het klopt wat hij vraagt voor een bouwoppervlakte van 150m?
Thanx alvast.

03-10-2016, 23:38

Citaat door Adviseuse:
OW, dus het klopt wat hij vraagt voor een bouwoppervlakte van 150m?
Thanx alvast.
Ja.... Architectuur is geen simpel iets. Vooral in Marokko waar het een combinatie is van civiele techniek en architectuur. Gezien de fundering etc. Normaliter (in nl) niet tot architectuur behoort.

Verstuurd vanaf mijn E63s Amg 4matic met Tapatalk

04-10-2016, 22:08



Citaat door taqwa_lillah:
Ja.... Architectuur is geen simpel iets. Vooral in Marokko waar het een combinatie is van civiele techniek en architectuur. Gezien de fundering etc. Normaliter (in nl) niet tot architectuur behoort.

Verstuurd vanaf mijn E63s Amg 4matic met Tapatalk



Een funderingsplan word gemaakt door een architect hoe kom je erbij dat het niet tot architectuur behoort?

Terug naar de topicstarter, als je twijfels hebt moet je zijn vorige projecten bekijken. De prijs is prima.

04-10-2016, 23:49

Citaat door kelientie:
Een funderingsplan word gemaakt door een architect hoe kom je erbij dat het niet tot architectuur behoort?

Terug naar de topicstarter, als je twijfels hebt moet je zijn vorige projecten bekijken. De prijs is prima.
Fundering is het vakgebied van civiel ingenieurs.

Verstuurd vanaf mijn E63s Amg 4matic met Tapatalk

08-10-2016, 19:07
Op deze website kun je een bouwplan laten maken voor $5. Je moet dan zoeken naar "Floorplan". Maar ik denk dat je dan alsnog een stempel nodig hebt van een Marokaanse architect .

19-10-2016, 18:02
Is reëel. Wat hier over fundering wordt gesproken, A de bouwvergunningsaanvraag zit ook je constructietekening erbij. B, de funderingsconstructie van een dergelijk object is geen hoge wiskunde. Gezien de hoge draagkrachtige grondslag op een aantal meters graven.

20-10-2016, 08:23
Ik kan je doorverwijzen naar iemand die bezig is in marokko ivm verkoop huizen en andere zaken in marokko. Pm maar als je wilt