Bekijk volle/desktop versie : Omtrent de foutieve Saoedische aankondiging voor ‘Ashura 2016



02-10-2016, 21:51
Helaas heeft de Saoedische staat wederom een islamitische maand ingeluid, terwijl het astronomisch onmogelijk was om o.a. in dat gebied de maansikkel met het blote oog te bezichtigen. Een beslissing waarvan bekend is dat deze gebaseerd is op de voorgecalculeerde Saoedische kalender, genaamd Umm al-Qura, dat gelijk is aan de voorgecalculeerde kalender van het Turkse Diyanet. Mede omdat vele moslims in Nederland de beslissingen volgen die deze twee instanties maken en met het zicht op de dag van ‘Ashura [10 Muharram] en het profijt dat verkregen kan worden door op deze dag te vasten, doen wij deze urgente mededeling.

http://sunni-instituut.nl/sunni-instituut.nl/omtrent-de-foutieve-saoedische-aankondiging-voor-ashura-2016-en-het-islamitisch-nieuwjaar-1438/

07-10-2016, 06:32


Ik heb een vraag, ik weet het gaat niet over dit onderwerp, maar jullie reageren niet op Facebook en verwijderen mijn bericht
van jullie pagina.

Vraag: Waarom werken jullie samen/prijzen/liken (met) moskeeën waar shirk wordt gedaan? Ik heb het over noeroel moskee in Den Haag
en over die roeyatee hilaal comite van taibah (waar ook shirk wordt gedaan)?

Waarom vertellen jullie niet erbij dat zij shirk doen? Hele dag waarschuwen tegen selefies, wat wel mag, maar shirk is erger dan
wat selefies fout doen!!!!!!!

Dus, of jullie geloven ook in shirk of jullie weten niet van hun shirk of jullie meten met 2 maten.......Welke is het?

Zou graag meer informatie hierover willen.

07-10-2016, 14:03
KSA volgt de SUnnah en de Sunnah is het aanschouwen van de maan met het oog. Wat doen jullie met jullie sufi instituut behalve tegenstrijdig zijn aan de Sunnah?

De blaffende honden deren Ahl Sunnah niet walhamdoelilah

07-10-2016, 18:25
Zeker xxxxxs dit

07-10-2016, 18:38


Liever een fout maken op de wijze van de sunnah dan een fout maken terwijl je de sunnah tegenwerkt.

Duidelijk.

08-10-2016, 06:45
jullie selefies zijn ook niet serieus te nemen. Niemand op aarde durft het om te verdedigen dat een land jaar op jaar
de maan eerder ziet dan iedereen behalve jullie met jullie obsessieve liefde voor saudi. vandaar dat niemand van jullie ook
inhoudelijk kan reageren behalve te huilen met soefie soefie ashari

08-10-2016, 08:54
Hoe noem je het dan wanneer je rond 10:00u in de ochtend in Rdam Spaanse Polder nog de volle maan ziet?

08-10-2016, 09:34
INHOUDELIJK ANTWOORD OP HET ARTIKEL VAN “SUNNI INSTITUUT”

http://https://irshaadpublicaties.wordpress.com/2015/04/12/inhoudelijk-antwoord-op-het-artikel-van-sunni-instituut/

08-10-2016, 16:07

Citaat door naamloozzz:
jullie selefies zijn ook niet serieus te nemen. Niemand op aarde durft het om te verdedigen dat een land jaar op jaar
de maan eerder ziet dan iedereen behalve jullie met jullie obsessieve liefde voor saudi. vandaar dat niemand van jullie ook
inhoudelijk kan reageren behalve te huilen met soefie soefie ashari


Wat een onzin, het is niet dat niemand Sunni Instituut inhoudelijk weerlegd, het is dat Sunni instituut op een laffe manier alle inhoudelijke reacties die kritiek geven op hun artikelen censureert, verwijderd en de schrijvers blokkeert van hun pagina. En op externe inhoudelijke weerleggingen reageren ze niet.

09-10-2016, 06:40

Citaat door Bilal_bin_Mohamed:
Hoe noem je het dan wanneer je rond 10:00u in de ochtend in Rdam Spaanse Polder nog de volle maan ziet?

Volle maan is pas over een paar dagen te zien. Als je de nieuwe maan bedoelde, dan is 10 uur in de ochtend nietszeggend, omdat het gaat over het moment dat
beslist moest
worden of de nieuwe maand morgen begonnen moest worden. Dat was de dag ervoor voor ishaa of uiterlijk fadjr.

Saudi claimde om 5 uur in de middag Nederlandse tijd dat de maan was gezien. Op dat moment was de maan nergens op aarde gezien. Behalve in hun land.
En dat voor de zoveelste keer op een rij. Deze discussie gaat niet over tawhied-shirk of soennah-bidah. Probeer dat te begrijpen iedereen.

Dit gaat erom dat het niet geloofwaardig is dat een land - welk land dat ook - keer op keer de maan eerder ziet dan de rest van de moslimwereld.

En dan boeit het niet of iemand selefi, ashari of wat dan ook is. Want deze moslims hebben allemaal gewoon ogen.

09-10-2016, 06:43
en aan sunni instituut:::::::::::::: reageer dan op mijn vraag??????????? jullie kunnen wel schreeuwen als het over selefies gaat

Maar waarom waarschuwen jullie niet voor die tempels (zoals noeroel/taibah) waar shirk gedaan wordt? In plaats daarvan liken jullie
hun paginas en geven jullie hun oordeel over de maan (zonder erbij te vertellen dat het koeffaar zijn)!!!

09-10-2016, 10:09
Na meer dan een jaar hier lid te zijn geweest. Kan ik op de eerste plaats broeders en zusters die een site beheren niet meer serieus nemen. En naast dit, ik kan me niet voorstellen dat een volwassen en wijs persoon zijn gesprekken met broeders op dit forum laat plaats vinden, een forum waar kinderen de baas zijn, een plaats van geflirt en roddels.