Bekijk volle/desktop versie : Niet ongesteld na stoppen pil



29-09-2016, 23:06
Salam, wie heeft hier ervaring mee?

Na de stopweek-bloeding kreeg ik 2 weken later een bloeding van 1,5 dag, ben hiervan geschrokken.
En nu continu NIKS!! al 2 maanden

Dit terwijl ik de pil maar een halfjaar heb geslikt. Wie herkent dit? Ik heb af en toe wel bruine afscheiding maar menstruatie WELOU!
Terwijl ik vroeger na ontpillen wel direct op tijd ongesteld werd...

Ben pas 24 jaar. huisarts zegt hoort erbij maar op internet lees ik pcos

29-09-2016, 23:11


Maak je geen zorgen meid is normaal. Iedere dame heeft andere hormoon spiegel. Je zal hoe dan ook op een gegeven moment weer normaal bloeden.

29-09-2016, 23:16

Citaat door Feshkelisatie:
Salam, wie heeft hier ervaring mee?

Na de stopweek-bloeding kreeg ik 2 weken later een bloeding van 1,5 dag, ben hiervan geschrokken.
En nu continu NIKS!! al 2 maanden

Dit terwijl ik de pil maar een halfjaar heb geslikt. Wie herkent dit? Ik heb af en toe wel bruine afscheiding maar menstruatie WELOU!
Terwijl ik vroeger na ontpillen wel direct op tijd ongesteld werd...

Ben pas 24 jaar. huisarts zegt hoort erbij maar op internet lees ik pcos
ik weet er niks van , ben geen meid.. maar ga zeker meer dokters vragen..

29-09-2016, 23:21
Probeer een maand lang regelmatig een smoothie te maken van wortels, gember en water(sinaasappelsap kan ook). De combinatie caroteen en gember zijn goed om je hormoonspiegel in balans te brengen en dus ook je menstruatie op gang te brengen. Je kan ook hijama verrichten schijnt ook goed te helpen.

29-09-2016, 23:26


Vergeet al die adviezen met smoothies of hijama. Hahahaha.

Meid dit is normaal.
Je lichaam heeft een half jaar hormonen gehad die jouw eigen ritme volledig stil hebben gelegd.
Dit is ook de reden waarom veel vrouwen na het stoppen met de pil niet meteen zwanger worden.
Vaak na een paar maanden tot een jaar komt je eigen menstruatie vanzelf weer op gang.
Bij nog langere periode is het verstandig contact op te nemen met je huisarts.

29-09-2016, 23:26
Je moet begrijpen dat de pil erg veel invloed heeft op ons hormoonspiegel en cyclus. Ik heb zelf nadat ik dat spul slikte 2 week na de stopweek ook een bloeding gehad, geen idee hoe dat kwam, maar na lange tijd werkte m'n cyclus weer normaal. Voor de zekerheid zou ik even langs de dokter gaan, waarschijnlijk zal je vanzelf weer ongesteld worden. Je lichaam moet het nu zelf doen in plaats van dat de pil het eerst regelde.

30-09-2016, 09:55
Het is normaal bij sommige vriendinnen van mij die al heel jong pil slikte omdat ze heftige menstruatie hadden en door de Pil werd het minder, duurde het een jaar voordat ze weer een normale cyclus hadden.

30-09-2016, 23:44
De pil bevat echt zoveel hormonen.. is heel normaal dat cyclus lang kan uitblijven of weer normaal word. Wat ik een x gehad heb is lange bloeding en na stoppen werd het wel snel normaal maar heb t ook niet lang gebruikt. Gewoon geduld hebben.