Bekijk volle/desktop versie : Slapen met de vijand



Pagina's : [1] 2 3 4

26-04-2005, 22:01
Slapen met de vijand:

120.000 vrouwelijke kindsoldaatjes moeten mannen ter wille zijn

Naar schatting 120.000 meisjes, sommigen niet ouder dan acht, zijn ingelijfd als kindsoldaten bij verschillende legers in de wereld. Ze moeten niet allemaal vechten, maar ze moeten wel de mannen van het leger ter wille zijn. Hun problemen worden schromelijk onderschat, vindt de internationale kinderrechtenorganisatie Save the Children.

Hawa was nog geen tien toen op een nacht de oorlog, onder de vorm van vijandige soldaten, haar dorp bereikte. Toen iedereen wegvluchtte, raakte ze haar familie kwijt. Ze werd gevonden door de soldaten, die haar meenamen naar Liberia. ,,In het begin wilde ik helemaal geen 'vrouw' van een soldaat zijn, maar toen ik merkte dat niemand het voor mij opnam en ik geen eten kreeg, heb ik toegegeven. Acht maanden lang ben ik een seksslaafje geweest. Het deed pijn, ik was nog nooit ongesteld geweest.''

Hawa is één van de naar schatting 120.000 jonge meisjes die ingelijfd worden bij de legers. Ze worden het schaduwleger genoemd, omdat ze niet direct opvallen: ze poetsen, koken, dragen de bagage en verzorgen de mannen. Daarbovenop moeten ze vaak ook nog vechten.

Volgens de organisatie Save the Children zetten zowel de gewone als de rebellenlegers meisjes in. Ze schat dat over de hele wereld 43% van alle kindsoldaten meisjes zijn. De meesten zijn te vinden in Sri Lanka ( 21.000), in de democratische republiek Congo (12.000) en in Oeganda (6.500). Maar ook de legers van Colombia, Oost-Timor, Pakistan en Liberia maken gretig gebruik van de diensten van meisjes.

Als de oorlog ten einde is en alle soldaten weer naar huis kunnen gaan, dan beschouwen de mannelijke commandanten de meisjes als hun eigendom. De mannelijke kindsoldaten worden vrijgelaten, maar de meisjes blijven bij 'hun mannen'. Velen willen ook niet weg, want ze hebben ondertussen een kind en dat willen ze niet achterlaten bij de vader. Bovendien beginnen de problemen pas echt als ze ontwapend worden.

Bezoedeld

De Liberiaanse Rose vertelt hoe ze niet meer welkom was in haar dorp. ,,De mensen van het dorp maakten mij het leven heel moeilijk. Ik kon met niemand van mijn leeftijd contact hebben. Men neemt mij kwalijk dat ik een baby van een man heb die niet uit het dorp komt. Ze begrijpen niet dat ik ertoe verplicht was. Ze denken dat ik een xxxx ben en dat ik een slecht voorbeeld zal zijn voor hun dochters. Iedereen mijdt mij.''

Vele dorpelingen hebben nog afschuwelijke herinneringen aan de kindsoldaten die plots in hun eigen dorp de oude vriendjes kwamen vermoorden. Een opdracht van de commandanten van het leger, waardoor het kind de bruggen naar huis verbrandt. De meisjes, die dan ook nog met de vijand hebben geslapen, zijn al helemaal niet meer welkom.

In vele gevallen moeten ze nu verder als ongehuwde moeder. Ze worden in de dorpen waar ze geboren zijn met de vinger gewezen, want ze zijn bezoedeld. De dorpelingen vrezen ook dat de meisjes aids of andere seksueel overdraagbare aandoeningen met zich meebrengen. Ze zijn ook bang dat de 'echtgenoot' zijn vrouw en zijn kinderen zal komen terughalen en dat de ellende weer opnieuw zal beginnen.

Meisjes niet geholpen

De VN-programma's die zich bezighouden met ontwapening, verwaarlozen de problemen van de meisjes, vindt Save the Children. In Congo zijn er zo goed als geen meisjes door die programma's geholpen, in Sierra Leone een kleine 4%. Vaak bestaat het hulppakket voor ex-soldaten uit wat eten, olie, een plastieken zeil en een lift naar huis. Soms krijgen ze ook een beetje geld, maar van een begeleiding in het dorp is zo goed als geen sprake, zegt Save the Children. De organisatie pleit voor een langdurige begeleiding van de meisjes zodat ze, na een leven als soldatenvrouw, weer gewone, aanvaardde dorpelingen kunnen worden.

bron: http://www.hetvolk.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GMOECPLS


Corry HANCKE26/04/2005



Veel vrouwelijke kindsoldaten worden vooral gebruikt om te poetsen, te koken, de bagage te dragen en de mannen te bevredigen. Maar soms, zoals hier in Congo, worden ook zij met zware wapens op pad gestuurd.

26-04-2005, 22:33


Inderdaad gebeurd dit.Schandalig wreed.Sommige landen snappen er echt geen ruk van.Vaak islamitische landen die kinderen inzetten in de naam van ALLAH..kijk maar naar Iran..Irak..ENZ.

26-04-2005, 22:59

Citaat door Einherjer:
Inderdaad gebeurd dit.Schandalig wreed.Sommige landen snappen er echt geen ruk van.Vaak islamitische landen die kinderen inzetten in de naam van ALLAH..kijk maar naar Iran..Irak..ENZ.
ik zie daar namen van irak en iran niet!!!!!!!!!!!!! of moet het volgens jou altijd een islamitisch land zijn, anders zou het probleem zker niet bestaan???
hoe heet jij ook weer: Einherjer of engerd???

26-04-2005, 23:01

Citaat door Einherjer:
Inderdaad gebeurd dit.Schandalig wreed.Sommige landen snappen er echt geen ruk van.Vaak islamitische landen die kinderen inzetten in de naam van ALLAH..kijk maar naar Iran..Irak..ENZ.
Het gebeurt veel vaker in centaal Afrika..

En of het uberhaupt al gebeurt in een islamitisch land betwijfel ik, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker, en de Palestijnse kinderen die bereid zijn zichzelf op te blazen hebben hier niks mee te maken, die worden niet gedwongen...

26-04-2005, 23:50


Deze link gaat naat een pagina met achtergrond info over welke landen kindsoldaten gebruiken.

Deze info is nog erg vriendelijk opgesteld, het fenomeen seks slaaf wordt hier zelfs helemaal buiten beschouwing gelaten.

De reden om deze link toch te plaatsen is dat wel duidelijk is dat kindsoldaten zowel worden ingezet in landen met islamitische als met christelijke achtergrond. Geloof doet er hier niet zoveel toe denk ik. Diegene die kinderen inzetten voor hun smerige oorlog en machtspelletjes hebben sowieso geen respect voor kinderen of geloof, alleen voor hun eigen zaak.

26-04-2005, 23:53

Citaat door amazed observer:
Deze link gaat naat een pagina met achtergrond info over welke landen kindsoldaten gebruiken.

Deze info is nog erg vriendelijk opgesteld, het fenomeen seks slaaf wordt hier zelfs helemaal buiten beschouwing gelaten.

De reden om deze link toch te plaatsen is dat wel duidelijk is dat kindsoldaten zowel worden ingezet in landen met islamitische als met christelijke achtergrond. Geloof doet er hier niet zoveel toe denk ik. Diegene die kinderen inzetten voor hun smerige oorlog en machtspelletjes hebben sowieso geen respect voor kinderen of geloof, alleen voor hun eigen zaak.
de link werkt niet

hier een Belgische site:

http://www.kindsoldaat.be

landen met kindsoldaten (klein kaartje)
Kindsoldaten : wie, waar, waarom …

27-04-2005, 00:34
die afrikaanse landen gaan afschuwelijk met elkaar om

27-04-2005, 00:58
Geen woorden voor dit soort praktijken

MvG,
Blue

27-04-2005, 01:12

Citaat door Nieuwkomer:
ik zie daar namen van irak en iran niet!!!!!!!!!!!!! of moet het volgens jou altijd een islamitisch land zijn, anders zou het probleem zker niet bestaan???
hoe heet jij ook weer: Einherjer of engerd???
Schelden doet geen zeer..slaan veel meer!!
Noem jij eens een westers land op die kindsoldaten inzet..weetje,kan je nu al vertellen dat het niet in westeuropa gebeurd.Sommige islamitiche landen schijnen er echter geen problemen mee te hebben om kinderen in te zetten voor de heilige oorlog tegen de ongelovigen.(er worden onschuldige mensen opgeblazen in BV Israel..kinderen blazen hun zelf op..in de naam van JOU allah).denk daar maar eens over na.stupid!!.Als jij t goedkeurt dat kiddz gebruikt worden in een zaak waarvan ze zelf niet eens weten wat het inhoud...geronseld worden omzichzelf op te blazen in de naam van jou ALLAH..vind ik jou een grote 0..met je ALLAH erbij!!.LOSER!!!

27-04-2005, 02:19

Citaat door Einherjer:
Schelden doet geen zeer..slaan veel meer!!
Noem jij eens een westers land op die kindsoldaten inzet..weetje,kan je nu al vertellen dat het niet in westeuropa gebeurd.Sommige islamitiche landen schijnen er echter geen problemen mee te hebben om kinderen in te zetten voor de heilige oorlog tegen de ongelovigen.(er worden onschuldige mensen opgeblazen in BV Israel..kinderen blazen hun zelf op..in de naam van JOU allah).denk daar maar eens over na.stupid!!.Als jij t goedkeurt dat kiddz gebruikt worden in een zaak waarvan ze zelf niet eens weten wat het inhoud...geronseld worden omzichzelf op te blazen in de naam van jou ALLAH..vind ik jou een grote 0..met je ALLAH erbij!!.LOSER!!!
Nou, nou, nou..Zo kan 'ie wel weer hoor. Kon je 't weer niet laten God te lasteren op jouw manier? En ook dat agressieve 'toontje' zegt voldoende neem ik aan. Alsof meneertje werkelijk woedend is, en die kindersoldaatjes op zijn geveinsde steun kunnen rekene...

Maar let wel; het is allemaal de schuld van Allah , dus heb jij 't volste recht om Zijn naam op jouw manier te hanteren: Allah is een loser, een nul.

27-04-2005, 03:18

Citaat door Mister_Ferrari:
Nou, nou, nou..Zo kan 'ie wel weer hoor. Kon je 't weer niet laten God te lasteren op jouw manier? En ook dat agressieve 'toontje' zegt voldoende neem ik aan. Alsof meneertje werkelijk woedend is, en die kindersoldaatjes op zijn geveinsde steun kunnen rekene...

Maar let wel; het is allemaal de schuld van Allah , dus heb jij 't volste recht om Zijn naam op jouw manier te hanteren: Allah is een loser, een nul.
neen meneertje.daar ga je dus de fout in.Is het de wil van allah.dat kinderen opgeofferd worden in een smerige oorlog die nergens om gaat?.neen.lijkt mij niet.Ik reageerde slechts op een debiele uitspraak van een zak tabak die er werkelijk niets van snapt.Het kan toch niet de bedoeling zijn van de almachtige dat z'n creaties elkaar bekampen..zonodig onschuldige kinderen inzetten voor een zaak waarvan we allen weten dat het een foute zaak is.We zijn immers allen mensen van het boek,en allah/god is een en dezelfde.Zeg alleen..dat degene die dit goedkeuren..niet uit de naam van allah spreken..maar uit de naam van hun zelf verzonnen allah/god.

27-04-2005, 07:24

Citaat door Einherjer:
Schelden doet geen zeer..slaan veel meer!!
Noem jij eens een westers land op die kindsoldaten inzet..weetje,kan je nu al vertellen dat het niet in westeuropa gebeurd.Sommige islamitiche landen schijnen er echter geen problemen mee te hebben om kinderen in te zetten voor de heilige oorlog tegen de ongelovigen.(er worden onschuldige mensen opgeblazen in BV Israel..kinderen blazen hun zelf op..in de naam van JOU allah).denk daar maar eens over na.stupid!!.Als jij t goedkeurt dat kiddz gebruikt worden in een zaak waarvan ze zelf niet eens weten wat het inhoud...geronseld worden omzichzelf op te blazen in de naam van jou ALLAH..vind ik jou een grote 0..met je ALLAH erbij!!.LOSER!!!


Ja ja we weten het nu wel, het westen is heel beschaafd. Kindsoldaat is uit, kinderprostutie is in. ... Een kind hoeft geen soldaat meer te zijn.
Kinderen mogen ook de dupe worden van het heen en weer gezeik van echtelijke ruzies. Een kind mag ook lekker genieten van het zonder een vader opgroeien, omdat z'n ouders willen scheiden. Dat mag hier allemaal.
Jij mag van mij opzoeken hoeveel meisjes onder hun 12e sexueel misbruikt zijn of aangerand zijn.
Jij mag een ander een grote nul vinden met onze Schepper erbij... als je even wacht dan ben jij de grote nul (-N .... +L)

27-04-2005, 09:52



Citaat door Einherjer:
Schelden doet geen zeer..slaan veel meer!!
Noem jij eens een westers land op die kindsoldaten inzet..weetje,kan je nu al vertellen dat het niet in westeuropa gebeurd.Sommige islamitiche landen schijnen er echter geen problemen mee te hebben om kinderen in te zetten voor de heilige oorlog tegen de ongelovigen.(er worden onschuldige mensen opgeblazen in BV Israel..kinderen blazen hun zelf op..in de naam van JOU allah).denk daar maar eens over na.stupid!!.Als jij t goedkeurt dat kiddz gebruikt worden in een zaak waarvan ze zelf niet eens weten wat het inhoud...geronseld worden omzichzelf op te blazen in de naam van jou ALLAH..vind ik jou een grote 0..met je ALLAH erbij!!.LOSER!!!
Het gebeurt zeker dat kinderen oorlog maken in de naam van Allah maar ze misbruiken alleen de Koran ! niet alleen in Israel worden onschuldige opgeblazen maar ook in palestina... enz er zijn daar wel mensen die werkelijk met hersenen denken en weten dat Allah dit nooit wilt!!

27-04-2005, 09:54
Hi Salima-moi, ik ben blij weer terug te zijn. Ik wil heel graag met jouw praten!!

27-04-2005, 10:22

Citaat door MennovdMeer:
Hi Salima-moi, ik ben blij weer terug te zijn. Ik wil heel graag met jouw praten!!
over wat?

Pagina's : [1] 2 3 4