Bekijk volle/desktop versie : Vragen m.b.t. boze oog, afgunst en jaloezie



Pagina's : [1] 2

20-09-2016, 01:00
As salaam alaikoum

Ik heb een aantal vragen m.b.t. het onderwerp boze oog, jaloezie en afgunst in een "vriendschap".
Nou wil ik súper graag m'n ei kwijt, maar als ik dat hier in een topic deel, komt dat neer op zwartmaken aangezien ik leden op dit forum persoonlijk ken en zij direct weten wie ik bedoel.
Het is niet mijn bedoeling iemand zwart te maken. Wil gewoon m'n verhaal doen en ik hoop op advies.
Heeft iemand suggesties? Waar zou ik mijn verhaal kunnen doen (behalve al-yaqeen)?[/SIZE]

20-09-2016, 01:10


Ik heb dit onderwerp, dit gedeelte van de menselijke aard altijd interessant gevonden. Ik reageer voor de noti om te zien wat er gezegd zal worden. Mijn contributie:

Het zijn verkeerde emoties die weleens eruitgetrokken kunnen worden door anderen. Degene die het voelt is echter niet altijd de hoofzakelijke boosdoener. Weleens kan iemand met andere verkeerde karaktereigenschappen het aanwakkeren. Denk aan iemand die onbewust teveel praat over haar eigen successen. Uitsloverij etcetera.
Erken de menselijke aard zoals het is en doe je best om als niet jaloerse persoon ook om jaloezie niet aan te wakkeren bij anderen. Zeg bijv niet dat jij jezelf mooi of goed vindt zoals vele dames dat tegenwoordig doen. Forceer complimenten/erkenning niet. Voel niet de drang om dat wel te willen doen omdat anderen niet verstandige dames het ook doen. Laat het goede woord vanzelf komen en wees bescheiden, vooral bescheiden. Nog beter; wees nederig. Laat de ander altijd meer shinen dan jezelf.

Dit zou ongerelateerd en uit context kunnen zijn, maar ik drop het maar even.

20-09-2016, 01:19

Citaat door -positief:
Oh wat had ik graag gewild dat het om dit soort zaken ging! Hoe simpel de oplossing dan was geweest "gewoon niet meer zeggen".
Het ligt helaas een stuk ingewikkelder.

Khair In shaa Allah
Expected. Zulke emoties/reacties kunnen overigens op meerdere manieren aangewakkerd worden.

In ieder geval, sommige hebben simpelweg een donkere hart; bij dezen zal er niet veel moeite nodig zijn. Anderen kennen het gevoel niet totdat ze een persoon leren kennen die het uit ze haalt en stimuleert.

Jij hebt het nu over een persoon met mogelijk/potentieel een donkere hart?

20-09-2016, 01:42

Citaat door -positief:

Ik wil er niet veel over kwijt in de topic zelf aangezien 't mogelijk is dat bekenden meelezen. Wil niet in zonde vervallen om niks (zou neer kunnen komen op zwartmakerij, Allahou ahlem)
Ik snap het. Ik wens je succes verder moge dingen opgehelderd worden in sha Allah

20-09-2016, 02:03



Citaat door Edge:
Ik snap het. Ik wens je succes verder moge dingen opgehelderd worden in sha Allah
In shaa Allah.. Dank je wel!

20-09-2016, 07:06
Boze oog kun je zelfs onbewust doen en dat gebeurt meestal ook. Het hoeft niet perse in aanwezigheid te zijn van de persoon, er al aan denken kan ervoor zorgen dat iemand geraakt kan worden door het boze oog.

Daarom is adhkaar van belang, om je te beschermen.

20-09-2016, 20:12

Citaat door Bloem.:
Boze oog kun je zelfs onbewust doen en dat gebeurt meestal ook. Het hoeft niet perse in aanwezigheid te zijn van de persoon, er al aan denken kan ervoor zorgen dat iemand geraakt kan worden door het boze oog.

Daarom is adhkaar van belang, om je te beschermen.
Jezelf beschermen tegen boze oog doen? Om het te vermijden bedoel je.

-positief, ook al is het boze oog een realiteit waar je als moslim in dient te geloven adviseer ik je om niet in dat segment te blijven steken zoals zoveel moslims, met name Marokkanen. Elk negatief gevoel, tegenslag of bad vibe wordt gezien als boze oog. En zo worden sommige dingen een soort van self-fulfilling prophecy, want je trekt het op een gegeven moment aan.

20-09-2016, 21:06

Citaat door pharid:
Jezelf beschermen tegen boze oog doen? Om het te vermijden bedoel je.

-positief, ook al is het boze oog een realiteit waar je als moslim in dient te geloven adviseer ik je om niet in dat segment te blijven steken zoals zoveel moslims, met name Marokkanen. Elk negatief gevoel, tegenslag of bad vibe wordt gezien als boze oog. En zo worden sommige dingen een soort van self-fulfilling prophecy, want je trekt het op een gegeven moment aan.
Jouw vraag begrijp ik niet zo goed. Je dient jezelf ten alle tijden te beschermen tegen alle soort kwaad met de authentieke smeekbedes en suwar.

20-09-2016, 23:29

Citaat door Bloem.:
Jouw vraag begrijp ik niet zo goed. Je dient jezelf ten alle tijden te beschermen tegen alle soort kwaad met de authentieke smeekbedes en suwar.
Jouw laatste zin heeft kennelijk niets te maken met je eerste zin. My bad.

21-09-2016, 07:18

Citaat door pharid:
Jouw laatste zin heeft kennelijk niets te maken met je eerste zin. My bad.


Geen enkel probleem.

Citaat door -positief:
Klopt! Khair in shaa Allah.

[/SIZE][/FONT]


Je hebt gelijk.

De afgelopen twee jaar zijn er een aantal vreemde dingen gebeurd. Nooit eerder stond ik er echt bij stil. Ik ben vaker door mensen uit mijn omgeving gewezen op jaloers gedrag van 1 bepaald persoon, maar nooit ging ik er echt op in, nooit dacht ik er verder over na. Tot ik afgelopen zomer een soortgelijke situatie meemaakte. En. Nu. Ben. Ik. In. Shock.
http://www.ahloelhadieth.com/index.php/en/magie-djinns-bijgeloof-etc/696-het-boze-oog-de-genezing-en-de-middelen-om-jezelf-ertegen-te-beschermen

Wat meer informatie over. Ik zou er niet te veel mee bezighouden en probeer zo een persoon dan ook te vermijden en/of mee te praten indien dat mogelijk is.

21-09-2016, 16:32

Citaat door lionheart06:
Ik heb geen flauw idee wat je hebt meegemaakt...je kunt dit ook beter gewoon voor jezelf houden of aan allah swt voorleggen...deel je prive nooit met mensen...Ze kunnen toch niks voor je doen...Doe gewoon du3a en hou je vast aan je gebed...mensen waarvan je denkt dat die niet deugen uit je leven verbannen...Dit het advies dat ik je kan geven...


[QUOTE=Bloem.;131502003" -->Geen enkel probleem.


http://www.ahloelhadieth.com/index.php/en/magie-djinns-bijgeloof-etc/696-het-boze-oog-de-genezing-en-de-middelen-om-jezelf-ertegen-te-beschermen

Wat meer informatie over. Ik zou er niet te veel mee bezighouden en probeer zo een persoon dan ook te vermijden en/of mee te praten indien dat mogelijk is.[/QUOTE]

[SIZE=2][FONT=Georgia]Barak Allahou feek! Vermijden is alleen echt lastig

21-09-2016, 16:42
Arab-ELLA heeft veel topics over dit soort zaken en wellicht kun je deze zuster contacteren als zuster, indien je vragen hebt. Wellicht kan ze je antwoord geven doormiddel van Fatawa van grote geleerden

23-09-2016, 10:29


Je nick komt me bekend voor (niet dat k je persoonlijk ken)

24-09-2016, 17:15

Citaat door A_bdars:
Arab-ELLA heeft veel topics over dit soort zaken en wellicht kun je deze zuster contacteren als zuster, indien je vragen hebt. Wellicht kan ze je antwoord geven doormiddel van Fatawa van grote geleerden

Citaat door lionheart06:
http://https://m.youtube.com/watch?v=MSah5ERUUgc



[QUOTE=ibrahimovic10;131508971]Je nick komt me bekend voor (niet dat k je persoonlijk ken)[/QUOTE" -->

[SIZE=2][FONT=Georgia]Je sprak me aan n.a.v. een topic van mij waarin ik eigenaar van een zaak zocht voor camerabeelden

24-09-2016, 17:33
ohjaaa, heb je dat nog geregeld ??

Pagina's : [1] 2