Bekijk volle/desktop versie : Rabobank blokkeert rekening islamitisch centrum Gouda



Pagina's : [1] 2

07-09-2016, 11:29

Citaat door JoeProx:


De rekening van El Wahda- het islamitische centrum dat zou verrijzen in Gouda - is geblokkeerd. Geen van de bestuursleden kan op dit moment ook maar een cent opnemen van het ingezamelde geld.

De Rabobank heeft hiertoe besloten, omdat het de bank niet langer duidelijk is wie binnen het bestuur van El Wahda nu formeel recht heeft het geld te beheren.

Afgelopen week wilde Mustapha Bouharrou inzicht krijgen in de financiële situatie, waarin de stichting zich bevindt en toog naar de bank. Bouharrou was voorzitter van El Wahda, maar wordt nu door een deel van het bestuur niet meer als zodanig erkend. Een paar dagen later wilde de penningmeester uit het El Wahdabestuur eveneens inzicht krijgen in de rekening. Bouharrou: ,,De Rabobank raakte daardoor verward: twee bezoekers die langskomen en claimen van El Wahda te zijn, terwijl ze duidelijk tegengestelde belangen hadden. Daarop heeft de Rabobank besloten tot een blokkade van de rekening. Niemand kan nu bij het geld op de rekening.''

Geld terug

Het bestuur van El Wahda is voor de zomer uiteengevallen, veel donateurs willen hun geld terug. Een deel van de Goudse moslims heeft zich inmiddels aangesloten bij MIV Assalam, dat een moskee heeft aangekocht aan de Antwerpseweg.

Een ander deel wil verder met de droom van islamitisch centrum El Wahda. Volgens Hendrik Jan Eijpe van de Rabobank komt het vaker voor dat rekeningen worden geblokkeerd, wanneer niet duidelijk is wie formeel bevoegd is het geld te beheren. ,,Zonder iets over deze specifieke casus te zeggen is dit iets waartoe we af en toe genoodzaakt zijn. Als meerdere partijen claimen dat ze ergens over gaan, dan moeten wij een lijn trekken. Hopelijk duurt de blokkade niet te lang, maar ik kan daar inhoudelijks niets over zeggen.''

De vrouwencommissie van El Wahda is ondertussen uiterst verbolgen. Met een groep van zestien zijn zij onlangs naar het politiebureau getogen omdat zij hun geld niet terug krijgen. Lees hier hun hele verhaal.

http://www.ad.nl/gouda/rabobank-blokkeert-rekening-islamitisch-centrum-gouda~a978d283/
.

07-09-2016, 12:18


Een groep van 16 vrouwen naar het politiebureau?

1 dame was genoeg geweest. Die andere 15 hadden haar kunnen machtigen.

Ik volg deze kwestie ook sinds kort. Ik ben benieuwd wie de fitna zaaier is die de facebookpagina van Al Wahda beheert.

07-09-2016, 12:33
Goed dat de Rabobank dit doet. In ieder geval verdwijnt er nu geen geld. Zoals wel gebeurde bij de Wester Moskee in Amsterdam en de Essalaam moskee in Rotterdam.

Waarom altijd weer vechtend over straat rollen bij dit soort projecten?

07-09-2016, 12:34
Ik verbaas mij altijd over die onenigheden tussen bestuursleden van moskeeën en organisaties. Moeilijk he iets op zetten voor de gemeenschap en niet jezelf pff.

07-09-2016, 13:42


[video=youtube;01htwHo4yGs]https://www.youtube.com/watch?v=01htwHo4yGs[/video]

07-09-2016, 13:46
Ze moeten wel hun zaken goed regelen, maar als het geregeld is dan hoort de rekening weer open te gaan met het gehele bedrag.

07-09-2016, 14:00

Citaat door TheDudeMaster:
Ze moeten wel hun zaken goed regelen, maar als het geregeld is dan hoort de rekening weer open te gaan met het gehele bedrag.
Ik denk ook niet dat dat een probleem zal zijn... ze willen gewoon niet achteraf gezeik dat ze iets niet hadden mogen uitbetalen aan X omdat X niet bevoegd was maar Y.

07-09-2016, 14:02

Citaat door Peej:
Goed dat de Rabobank dit doet. In ieder geval verdwijnt er nu geen geld. Zoals wel gebeurde bij de Wester Moskee in Amsterdam en de Essalaam moskee in Rotterdam.

Waarom altijd weer vechtend over straat rollen bij dit soort projecten?
leugenaar

07-09-2016, 15:08

Citaat door JoeProx:
'Mijn Rabobank'
Ik herken daarin in elk geval 'mijn' Rabobank niet meer. Alhoewel, het is mijn bank niet meer. Zowel omdat ik er niet meer werk - bij een bank die zich zo opstelt zou ik ook niet meer willen werken - als omdat ik er als klant en als zogenaamd lid afstand van genomen heb. Ik eindigde mijn eerste alinea met de vraag of het nog goed komt met de Rabobank. Daar heb ik een heel hard hoofd in. Veel medewerkers verkeren in een ontkenningsfase. Ze staan nauwelijks open voor geluiden van buiten. Ze ontkennen kritiek, gaan een constructieve dialoog en oplossingen in klantbelang uit de weg. Die houding wordt mijns inziens mede veroorzaakt door de enorme angstcultuur die er heerst. Die wordt zeker ook ingegeven door de reusachtige personele reorganisatie waar de bank voor staat. Zeker, er zijn enthousiaste en goedwillende jonge mensen en veel integere ouderen werkzaam die absoluut geen blaam treft. Zij zouden zich mijn betoog ook niet persoonlijk hoeven aan te trekken als zij zich openstellen en zich er rekenschap van geven door de eindverantwoordelijken onwetend te worden gehouden en te worden gehersenspoeld. Het komt volgens mij alleen nog goed als
Rabobank zich bereid toont om de dialoog wél aan te gaan. Als er nog een splintertje van het coöperatieve gedachtegoed van Raiffeisen resteert, zou de bank dat publiekelijk met haar klanten moeten willen doen. Vanuit de grondhouding mooie woorden ook te willen omzetten in daden. Om gemaakte fouten te erkennen. Om medewerkers die een scheve schaats rijden te bestraffen en niet, zoals nu gebeurt, klanten de dupe te laten worden van deze fouten. Ik ben echter bang dat dit teveel gevraagd is. Dat het financiële belang van de bank dermate groot is dat de verantwoordelijken zich zullen blijven verschuilen. Tot nu toe is de standaardreflex dat Rabobank ‘zich niet in de kritiek herkent’. Ergens hoop ik alleen nog dat ik dat mis heb.
Geef je de Rabobank nu de schuld van het feit dat een aantal initiatiefnemers van een moskee niet door één deur kunnen en elkaar geld afhandig proberen te maken.

Wat ben jij voor een sukkel?

De Rabobank voorkomt juist dat het geld wat gedoneerd is door gelovigen niet in verkeerde handen komt.

07-09-2016, 15:13

Citaat door JoeProx:
Peej de moslimhater. Wie kent hem niet? !
http://www.metronieuws.nl/rotterdam/2015/05/waarom-er-herrie-is-in-de-essalam-moskee

http://www.rtvnh.nl/nieuws/38690/ruzie-over-westermoskee-voor-rechter

En nee hoor, ik haat niemand. Ik heb wel een hekel aan extreem rechtse fascisten. Of die nu Wilders aanhangen of Erdogan, dat maakt me niks uit. een fascist is een fascist.

07-09-2016, 15:15
Rabobank blokkeert niet zo maar een bankrekening. Dan is echt wat aan de hand. Zooitje ongeregeld bij dat bestuur die hun zaken niet goed hebben geregeld.

08-09-2016, 03:03
Volgens Hendrik Jan Eijpe van de Rabobank komt het vaker voor dat rekeningen worden geblokkeerd, wanneer niet duidelijk is wie formeel bevoegd is het geld te beheren. ,,Zonder iets over deze specifieke casus te zeggen is dit iets waartoe we af en toe genoodzaakt zijn. Als meerdere partijen claimen dat ze ergens over gaan, dan moeten wij een lijn trekken. Hopelijk duurt de blokkade niet te lang, maar ik kan daar inhoudelijks niets over zeggen.''


Apart dat wanneer moslims een organisatie opzetten dat er vaak geld verdwijnt, niet goed met het geld wordt omgegaan of dat er andere problemen zijn. Is het zo moeilijk om een administratie bij te houden en gewoon een penningmeester en een assistent daarin de volle verantwoordelijkheid te geven met daarnaast nog een beperkt aantal mensen die moeten controleren waar het binnenkomend en uitgaande geld heengaat?

Is het trots, hebberigheid bij het zien van zoveel geld... waarschijnlijk allebei

Moslims ( vooral Marokkanen) zijn heel gevoelig voor geld en vaak is het zo hoe meer ze ervan moeten beheren hoe verleiderlijker het wordt om er iets illegaals mee te doen ( stelen) of hoe trotser ze worden omdat geld zelf te willen beheren

Die bank heeft gewoon gelijk

P.S. Ik reageer op een PVV achtige stijl omdat wij moslims zelfs een berg geld toevertrouwd kan worden zonder dat er ook maar 1 cent verdwijnt of dat geld nou van je buurman of van een organisatie of vriend is. Dat heeft integriteit en vertrouwelijk kunnen omgaan met eigendommen van anderen maar die 'bestuurders' worden al gek bij het zien van een pakje geld van 1000 euro

08-09-2016, 03:06



Citaat door JoeProx:
Leugenaar!

Als je écht een hekel hebt aan fascisten, dan had je bv Wilders en Rutte aangepakt. ...maar nee, jij zoekt ze verder dan je land je land is.
Rutte is geen fascist, hij is misschien wel een beetje racistisch

Pagina's : [1] 2