Bekijk volle/desktop versie : Schippers: Onze cultuur is beter dan andere



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

06-09-2016, 08:03




DEN HAAG - Minister Schippers (Volksgezondheid) vindt dat de Nederlandse cultuur ‘een stuk beter’ is dan alle andere culturen. Dat zei de VVD-politica vanavond in Amsterdam waar ze de H.J. Schoo-lezing hield.

Schippers roemt de Nederlandse cultuur met name omdat vrouwen, homo’s en transseksuelen hier kunnen zijn wie ze zijn. Ze is trots op de Nederlandse vrijheden, de veiligheid en de economische kansen die onze cultuur ons biedt.

De politica vindt het uiterst belangrijk dat we in Nederland onze oren niet te veel laten hangen naar andere culturen. Als voorbeeld noemt ze de weigering van sommige islamitische mannen om vrouwen de hand te schudden. Schippers vindt het een slechte zaak dat er mensen zijn die vinden dat dit maar getolereerd moet worden omdat dit nou eenmaal ingebakken zit in bepaalde culturen en alle culturen gelijkwaardig zouden moeten zijn.

„Ik vind dat een vreselijke misvatting”, sprak de bewindsvrouw in de Rode Hoed in Amsterdam. „Frits Bolkestein zei het al in de jaren negentig: alle culturen zijn helemaal niet gelijkwaardig. En ik zeg het het hem na. Onze cultuur is een stuk beter dan alle andere die ik ken. In ieder geval voor de vrouw. In ieder geval voor de homo, of de transseksueel. In ieder geval voor mensen die niet behoren tot de groep van de machthebbers. Voor mensen die de overheersende religie niet aanhangen.”

Schippers vindt het tevens verschrikkelijk dat er in sommige wijken een generatie jongens opgroeit die conservatiever is dan hun ouders. En dat in Nederland geboren ouders hun kinderen geen Nederlands leren. Ook dat er in Nederlandse wijken gerecruteerd wordt voor ’het gewelddadige gif’, kan ze niet verkroppen.

Als oplossing draagt de VVD-politica aan om met zijn allen een ’vrijheidscoalitie te vormen’. Een coalitie die vecht voor ’onze cultuur en onze vrijheden’. Het wordt tijd dat wij dit actief verdedigen. We zullen onze stem moeten laten horen. Voordat het te laat is. Als wij onze vrijheid zo ver doorvoeren dat we accepteren dat anderen die ondermijnen, kunnen we haar in een oogwenk verliezen.”


De H.J. Schoo-lezing wordt ieder jaar gehouden ter nagedachtenis aan de gelijknamige oud-hoofdredacteur van weekblad Elsevier. Premier Rutte en PvdA’ers Aboutaleb en Timmermans hielden de lezing in eerder jaren.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/26546984/__Schippers__Onze_cultuur_is_beter_dan_andere__.ht ml

06-09-2016, 08:12


Ze mogen wel homo pedo en transgender zijn maar ondertussen worden ze geweigerd op het mbo. (Stapelaars)
Doe daar maar eerst wat aan.

06-09-2016, 08:14
De blanke cultuur en manier van leven staat boven alles, daarom waren de blanke beschaafde mensen zo gretig om koste wat het kost deze manier van leven over te brengen aan andere volkeren op deze wereld.

Met alle gevolgen van dien

06-09-2016, 08:35
Jullie hebben geen eens een cultuur de enigste wat jullie hebben is geld en als dat op is verkoop je je moeder op marktplaats voor meer geld dat is de westerse cultuur .

06-09-2016, 08:51


Nee hoor.


Citaat door AboubakrSiddiq:
Jullie hebben geen eens een cultuur de enigste wat jullie hebben is geld en als dat op is verkoop je je moeder op marktplaats voor meer geld dat is de westerse cultuur .

06-09-2016, 09:00

Citaat door jakko:
Nee hoor.
Vertel me eens iets over de Nederlandse cultuur en dan bedoel ik niet de Yankees nadoen

06-09-2016, 09:20
Ik verkoop mijn moeder niet. Dat is 1.

En meen je dat werkelijk? Je kent niet de wezenlijke cultuurverschillen tussen Nl en USA?


Citaat door plop:
Vertel me eens iets over de Nederlandse cultuur en dan bedoel ik niet de Yankees nadoen

06-09-2016, 09:26

Citaat door jakko:
Ik verkoop mijn moeder niet. Dat is 1.

En meen je dat werkelijk? Je kent niet de wezenlijke cultuurverschillen tussen Nl en USA?
Ik zal nooit over je moeder beginnen dat laat ik aan andere minder ontwikkelde ''mensen'' over.


Maar je beantwoord mijn vraag met een vraag dat zegt genoeg .........Er is geen NL cultuur alles is weg of dreigt te verdwijnen.

06-09-2016, 09:30

Citaat door AboubakrSiddiq:
Jullie hebben geen eens een cultuur de enigste wat jullie hebben is geld en als dat op is verkoop je je moeder op marktplaats voor meer geld dat is de westerse cultuur .
Je bedoelt zoals haar man doet?

06-09-2016, 09:32
Staat zeer zeker onder druk, zoals overal ter wereld onder de globale ontwikkelingen. Maar daaronder schuilen zeker wel cultuurverschillen. In sommige aspecten lijkt Nl heel erg op de VS. Het waren Nederlandse emigranten die aan de wieg van die natie stonden. Dan gaat het voornamelijk over de kapitalistische systematiek omarmende Protestantse geloofscultuur. Maar er zijn ook wezenlijke verschillen: die van maatschappelijke solidariteit en gelijkheidsprincipes, die zijn minder geland en ontplooid in de VS en meer hier, zeker in de 20e eeuw. Het 'polderen' is een Nederlandse uitvinding. Maar zeker volgt Nl onder de liberale koersversnelling een algemene liberale trend. De VS is inmiddels zelf een andere koers ingeslagen met Trump. Ik weet daarom ook net zo goed wat je nog met de leidende rol van de VS zou bedoelen. Het is een mondiaal gegeven inmiddels: populisme duikt overal op, ook in Rusland en in de Aziatische en moslim landen.

En doe niet zo suf arrogant met je 'dat zegt genoeg..'. Echt simpel...


Citaat door plop:
Ik zal nooit over je moeder beginnen dat laat ik aan andere minder ontwikkelde ''mensen'' over.


Maar je beantwoord mijn vraag met een vraag dat zegt genoeg .........Er is geen NL cultuur alles is weg of dreigt te verdwijnen.

06-09-2016, 09:45
Schippers roemt de Nederlandse cultuur met name omdat vrouwen, homo’s en transseksuelen hier kunnen zijn wie ze zijn. Ze is trots op de Nederlandse vrijheden, de veiligheid en de economische kansen die onze cultuur ons biedt.

Noemt ze dit cultuur? Iets wat ze de laatste 40 jaar hebben verzonnen en waar maar een deel mee eens is?
Dan zie ik niet in waarom de nederlandse cultuur beter is dan de Franse. En dan moet ik zeggen dat de franse keuken wat geraffineerder is. De fransen zijn ook nog eens zuiniger op hun taal en houden meer vast aan hun tradities

06-09-2016, 09:53

Citaat door jakko:
Staat zeer zeker onder druk, zoals overal ter wereld onder de globale ontwikkelingen. Maar daaronder schuilen zeker wel cultuurverschillen. In sommige aspecten lijkt Nl heel erg op de VS. Het waren Nederlandse emigranten die aan de wieg van die natie stonden. Dan gaat het voornamelijk over de kapitalistische systematiek omarmende Protestantse geloofscultuur. Maar er zijn ook wezenlijke verschillen: die van maatschappelijke solidariteit en gelijkheidsprincipes, die zijn minder geland en ontplooid in de VS en meer hier, zeker in de 20e eeuw. Het 'polderen' is een Nederlandse uitvinding. Maar zeker volgt Nl onder de liberale koersversnelling een algemene liberale trend. De VS is inmiddels zelf een andere koers ingeslagen met Trump. Ik weet daarom ook net zo goed wat je nog met de leidende rol van de VS zou bedoelen. Het is een mondiaal gegeven inmiddels: populisme duikt overal op, ook in Rusland en in de Aziatische en moslim landen.

En doe niet zo suf arrogant met je 'dat zegt genoeg..'. Echt simpel...
Dus nu is Nederland verantwoordelijk voor de genocide op de indianen in de VS ?



Ik arrogant ? nee hoor vertel alleen de waarheid .


Er is geen Hollandse cultuur

06-09-2016, 09:54


Gek is het natuurlijk niet, dat iemand zijn of haar cultuur beter vindt. Dat geldt denk ik voor iedere "actieve participant" van een bepaalde cultuur.

06-09-2016, 09:57
















Hoe innig hoe liefdevol .......om te haten en onderdrukken

06-09-2016, 10:02



Defensieministers Moshe Ya’alon (Israël) en Hennis ondertekenen een verklaring.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23