Bekijk volle/desktop versie : bioscoop

Pagina's : [1] 2

14-04-2002, 19:17
salaam

Ik wou gewoon vragen of het haraam is om naar de bioscoop te gaan, ook al is het een redelijke film die wil bekijken?

groetjes

14-04-2002, 22:34

je maakt een grapje he

14-04-2002, 23:00
Nee wollah ik meen da echt. Ik heb da gehoord ma ik wou graag een bevestiging hebben.

17-04-2002, 10:09
hai hai,
kijk als je nou gewoon overdag gaat met een goede vriendin, en je gaat naar een redelijke film dus een film waar niet in geflik flooid wordt, (al is dat bijna onmogelij ktegenwoordig) en je gaat daarna gewoon naar huis. dus je doet het niet stiekem dan is het volgens mij niet zo erg.
je kunt natuurlijk ook wachten tot de film uit is op video, dan kijk je hem gewoon thuis.
maar ja ik weet het ook niet allemaal hoor.
xxx samira

17-04-2002, 14:14

mensen doe is effe normaal. Waarom mag dat niet. Als je zo begint te denken, dan zou ik zeggen ga bij de nonnen wonen of graaf een put en kruipt erin.

de groeten

17-04-2002, 14:20

Citaat:
Origineel gepost door foudie
mensen doe is effe normaal. Waarom mag dat niet. Als je zo begint te denken, dan zou ik zeggen ga bij de nonnen wonen of graaf een put en kruipt erin.

de groeten
he jongen ze vraagd een normale vraag hooor(en ik ben van jou gewent dat je ook altijd antwoord)........nou ja ze heeft gelijk ik wil het ook weten of het haram is of niet.....ik ben namelijk zelf er nooit geweest(mag niet) en ik ga niet stiekem ook.......ik wacht wel op de ware en dan gaan we samen hand in hand

17-04-2002, 14:46
salaam

Limburgertje,soemea en samirarose ik wou jullie bedanken voor jullie reactie! Moge allah jullie belonen.

groetjes

17-04-2002, 17:06
Assalaam ou alaikoem,

(0020) Is naar de bioscoop gaan of gewoon een film thuis kijken haraam?

Vraag: As salaam u 'alaaikum Muziek is Haraam, maar is naar de bioscoop gaan of gewoon een film thuis kijken ook haraam?

Antwoord:

Wa Alaikoem assalam warhamatoe ALLAH,

T.V is net een raam die men open zet, als het raam geopend wordt met uitzicht op een mooie plek met lekkere geuren zal hij ervan genieten. Maar als het raam geopend wordt waarbij men een vuilnisbelt tegemoet komt waar hij last van slechte geuren, muggen ..etc zal krijgen, dan zal hij er geen voordeel uit halen.

Dit is precies hetzelfde als een T.V. Er zijn dingen op die men ten gronde kan richten, en je hebt andere dingen waar men ervan kan leren en dat tot het goede roept. Het laatste is toegestaan en de eerste is verboden.

Films zijn weer te onderscheiden in verschillende categorieën, je hebt dierenfilms, natuurfilms en ook weer Hollywood films. Films waar men zijn religie niet kan schaden en waar hij ervan kan leren, of de schepping van Allah kan bezichtigen zijn zeker aan te raden om naar te kijken, denk aan natuurfilms die over de heelal spreken....etc Bij het laatste (hollywood films) behoren naakte vrouwen, en immorele gebeurtenissen die tegen de islam ingaan.

Geleerden zijn het allemaal eens dat het kijken naar zulke films verboden is, of het nu thuis of buiten is, de bron is hetzelfde. Wat betreft de bioscoop, het is een vergrotingsscherm zoals de T.V.

En Allah weet het het beste.

Cyber-Imam, Het team van al-Islaam.com

salaam ou alaikoem wr wb

18-04-2002, 13:06
Vroeger in de tijd van Mohamed had men toch geen bioscopen en televisies. Het lijkt mij dan ook een verzinsel. Ik kan me voorstellen dat mensen sexfilms haram vinden, maar dat is dan ook het enige.

Met andere woorden tv lijkt mij volstrekt niet haram.

gr. B

18-04-2002, 16:47
hi muslima
sorry hoor maar ik vind dat je je niet zo druk moet maken over wat wel of niet mag als je zo gaat denken dan mag je hellemaal niks in je leven
ik heb laatst van een achterlijk iemand gehoord dat alle etenswaaren van de super markt die een streepjescode hebben die met een 7 beginnen dat die haram zijn,
nou dan kan je alles gaan weggooien

22-04-2002, 14:26
assalaam wa aleikum

bioscoopbezoeken zijn haram!!
en niet omwille van het soort film dat je gaat bekijken. het gaat om het feit dat het een donkere plaats waar mannen en vrouwen gemengd zitten. in de bioscoopzalen is de sheitaan (moge de vloek van Allah op hem rusten) ten volle aanwezig.

ma a salaam

22-04-2002, 14:41
nadia wat vertel jij nu?? Heb je niet teveel films gezien??

groetjes

22-04-2002, 15:42

Als ik dit lees moet ik zo hard lachen, dus stel ik het volgende voor:
alle moslims terug naar de woestijn waar ze vandaan komen, daar heb je geen bioscopen en geen etenswaar met streepjescode 7 en daar ben je niet op het onheilige land A GEKKENHUIS!!

22-04-2002, 22:02

Citaat:
Origineel gepost door foudie
nadia wat vertel jij nu?? Heb je niet teveel films gezien??

groetjes
hahaha

24-04-2002, 15:28
salaam,

je moet tv/bioscoop vergelijken met een kan. Als je de kan vult met verboden dranken, te denken aan alcohol, dan is het niet verantwoord gebruik te maken van die kan. Vul je de kan echter met dranken die niet verboden zijn te nuttigen, dan kun je de kan gebruiken naar behoeven...
Er moet echter wel geweten worden dat een avondje bioscoop niet vergelijkbaar is met een videotje thuis kijken. De reden hiervan is simpel: mannen/vrouwen door elkaar enz enz. Ik weet dat er nu allerlei ´moderne´ opmerkingen komen in de zin van: wat een onzin! en leef je in de middeleeuwen?!?!?....wel..dat zijn nu eenmaal de voorschriften om een beschaafd, islamitisch leven te lijden. Je hebt het echter zelf in de hand, ga je puur naar de film, en niet voor de gezelligheid (lekkere vrouwen/mannen bekijken enz) da is het natuurlijk niet echt een zonde. En vertel me alsjeblieft niet dat het onzin is om naar de bios te gaan, als je niet alleen maar puur voor de film gaat, want ik ken genoeg mensen die zo zielig zijn...

serpico

Pagina's : [1] 2