Bekijk volle/desktop versie : Het loopt best uit de hand.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

04-09-2016, 16:17
[Het gebruik van make up onder de vrouwen. Ik zie het vaker langskomen op het internet. Lagen verf icm een hijab en als klap op de vuurpijl geven die ''dames'' tutorials hoe je de hijab kunt verkrachten. Ben ik nou zo gek of zijn die drollen niet bang voor hun Heer. Ik bedoel; als je wilt zondigen, prima. Je gaat de rest toch niet meenemen in je malaise. Dan heb ik het niet eens over hoe ongezond die zooi is voor je huid. Na verloop van tijd zie je eruit als een kroket.]

Stop daar gewoon mee.

04-09-2016, 16:21


Is goed..ik stop :/

04-09-2016, 16:26

Citaat door __Euphoria__:
Is goed..ik stop :/
Zonder grap. Het moet echt ophouden.

04-09-2016, 16:27
Ik beloof t. No more

Verstuurd vanaf mijn VFD 600 met Tapatalk

04-09-2016, 16:28


Maar f ontopic..waar maak je je druk om? Laat ze lekker hun huid vertiefen

Verstuurd vanaf mijn VFD 600 met Tapatalk

04-09-2016, 16:38

Citaat door __Euphoria__:
Maar f ontopic..waar maak je je druk om? Laat ze lekker hun huid vertiefen

Verstuurd vanaf mijn VFD 600 met Tapatalk
Het gaat om de religieuze verkrachting die de hijab moet ondergaan door dat soort straatwijven. Doe je kopvod af en schmink jezelf, geen probleem.

04-09-2016, 16:41
Misschien moeten de mannen allereerst hun vrouwen, zussen, nichten en tantes gaan adviseren. Want ik denk dat het daar al misgaat, ze hebben mahaarim die lak zijn daarin en over geen greintje gheerah bezitten over hun vrouwen.

04-09-2016, 16:48

Citaat door GroteHandenVoeten:
Clowns.

Indeed.

Citaat door prinsesje010_:
Misschien moeten de mannen allereerst hun vrouwen, zussen, nichten en tantes gaan adviseren. Want ik denk dat het daar al misgaat, ze hebben mahaarim die lak zijn daarin en over geen greintje gheerah bezitten over hun vrouwen.
Ik denk dat die vrouwen lak hebben aan advies of geloof jij dat ze tegenwoordig echt nog zo goed luisteren? Als ze al berispt worden dan zie je nog meer opstandigheid. Nederland biedt ''vrijheid'' aan die vrouwen.

04-09-2016, 16:51

Citaat door DeRegeerder:
Indeed.


Ik denk dat die vrouwen lak hebben aan advies of geloof jij dat ze tegenwoordig echt nog zo goed luisteren? Als ze al berispt worden dan zie je nog meer opstandigheid. Nederland biedt ''vrijheid'' aan die vrouwen.
Als ze lak hebben aan advies, dan ligt het aan hun opvoeding. Een goede moslima is blij met advies en luistert erna. Uiteindelijk wilt je mahram het beste voor je. Als je als vrouwzijnde lak hebt daaraan, dan ja.. Lastig. Moge Allah ons leiden.

04-09-2016, 16:55

Citaat door DeRegeerder:
Indeed.


Ik denk dat die vrouwen lak hebben aan advies of geloof jij dat ze tegenwoordig echt nog zo goed luisteren? Als ze al berispt worden dan zie je nog meer opstandigheid. Nederland biedt ''vrijheid'' aan die vrouwen.
Ik denk niet dat ze lak hebben aan advies, maar eerder aan het feit dat de ouders dit soort dingen gewoon toelaten. Wanneer zij op een oudere leeftijd daarop aangewezen worden, dan is het van 'huh? altijd al gedragen en nu wil je opeens regeltjes opgeven?'

Mijn ouders hebben mij al vroeg duidelijk gemaakt dat make-up dragen een no go is, buiten het feit dat ik het nu gewoon zelf niet doe, omdat het niet toegestaan is, zouden ze mij zo nooit naar buiten laten gaan.

04-09-2016, 16:58

Citaat door prinsesje010_:
Als ze lak hebben aan advies, dan ligt het aan hun opvoeding. Een goede moslima is blij met advies en luistert erna. Uiteindelijk wilt je mahram het beste voor je. Als je als vrouwzijnde lak hebt daaraan, dan ja.. Lastig. Moge Allah ons leiden.

Ik vraag me af hoe belangrijk opvoeding is geworden met de komst van internet.

Citaat door Bloem.:
Ik denk niet dat ze lak hebben aan advies, maar eerder aan het feit dat de ouders dit soort dingen gewoon toelaten. Wanneer zij op een oudere leeftijd daarop aangewezen worden, dan is het van 'huh? altijd al gedragen en nu wil je opeens regeltjes opgeven?'

Mijn ouders hebben mij al vroeg duidelijk gemaakt dat make-up dragen een no go is, buiten het feit dat ik het nu gewoon zelf niet doe, omdat het niet toegestaan is, zouden ze mij zo nooit naar buiten laten gaan.
Ben ik het niet mee eens. Daarmee zou je dus stellen dat het allemaal onwetende inteeltkinderen zijn die geen kennis opdoen over hun religie. Als je het advies van je ouders al in de wind zou slaan dan zou ik toch hopen dat je af en toe wat leest om te weten wat een correcte hijab is. Of ben ik nou gek?

Alsnog kun je later toch make up dragen door een tekort aan imaan. Dat kan altijd.

04-09-2016, 17:04
Een hijab draag je om je schoonheid te verbergen, maar zij maken zich op met 2 kg make-up. Het feit dat ze deze tegenstrijdigheid niet inzien heeft puur te maken met een hun gebrek aan intellect en logica. Het is niet hun schuld maar die van hun ouders die hun dit laten begaan.

04-09-2016, 17:06



Citaat door Saza_:
kroket haha

Ehm ja, een groot probleem. Los van de 'religieuze aantasting van de hijab', een probleem. Weet_nie_meer had es een keigoede topic hierover geopend.

Ik weet niet wat precies jouw doel is.. maar met deze toon 'bekeer' je niemand ;p
+

04-09-2016, 17:11

Citaat door DeRegeerder:
Ik vraag me af hoe belangrijk opvoeding is geworden met de komst van internet.


Ben ik het niet mee eens. Daarmee zou je dus stellen dat het allemaal onwetende inteeltkinderen zijn die geen kennis opdoen over hun religie. Als je het advies van je ouders al in de wind zou slaan dan zou ik toch hopen dat je af en toe wat leest om te weten wat een correcte hijab is. Of ben ik nou gek?

Alsnog kun je later toch make up dragen door een tekort aan imaan. Dat kan altijd.
Als geloof hen echt zoveel zou bekommeren, dan hadden zij het in eerste plaats niet (meer) gedaan. De goedkeuring van hun ouders zegt echt heel erg veel voor ze. Mocht je ze advies geven, dan kun je een reactie als 'mijn ouders zeggen niet eens wat, wie ben jij dan?' verwachten.

True, maar goed.

Dat is waar, maar een zwakke imaan hoeft niet meteen te betekenen dat je alles dan maar doet. Sommige hebben die schaamte of, laat me zeggen, 'vrees' voor hun ouders om bepaalde dingen toch achterwegen te laten. Tenzij alles stiekem gaat.

04-09-2016, 17:14

Citaat door Saza_:
Wie zegt dat ze de tegenstrijdigheid niet zien?

en in hoeverre kun je de schuld bij de ouders leggen?
Als ze de tegenstrijdigheid zien, waarom doen ze dan uberhaupt de moeite om hun hoofd te bedekken. Hijab is een alles-of-niets concept.

De meeste ouders leggen de nadruk op het bedekken van het hoofd, maar zien de rest door de vingers.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13