Bekijk volle/desktop versie : Vraagje over 'kafan' (lijkwade)



Pagina's : [1] 2

23-08-2016, 15:00
[Het is een soennah als je je eigen kafan aankoopt/voorbereid.]

Is dit waar?
Kan iemand mij hier info over bezorgen of hier een hadith over is of een geleerde van de Maliki madhab dit ergens vermeld?

Barak Allah ou feekoum.


23-08-2016, 15:17


Ik heb een keer gelezen of gehoord dat iemand zei dat de kafan van ieder Moslim onderweg is.

Wa feek

23-08-2016, 15:17

Citaat door Bilal_bin_Mohamed:
Ik heb een keer gelezen of gehoord dat iemand zei dat de kafan van ieder Moslim onderweg is.

Wa feek
Wat wordt daar mee bedoeld?

23-08-2016, 15:21

Citaat door DochterVanAdam:
Wat wordt daar mee bedoeld?
Ik heb er wel zo mijn gedachten bij, maar ik heb geen salaf om het hier uit te kunnen leggen - want jouw vraag duidt op een vraag naar een specifiek antwoord.

Wat ik nog wel erbij kan zeggen - overigens - is dat er in die uitspraak ook voorkwam dat men zonder het te weten, zijn doodskleed op de markt klaar ligt.

23-08-2016, 15:24



Citaat door Bilal_bin_Mohamed:
Ik heb er wel zo mijn gedachten bij, maar ik heb geen salaf om het hier uit te kunnen leggen - want jouw vraag duidt op een vraag naar een specifiek antwoord.

Wat ik nog wel erbij kan zeggen - overigens - is dat er in die uitspraak ook voorkwam dat men zonder het te weten, zijn doodskleed op de markt klaar ligt.
Ja dat laatste wat je zei, komt me wel bekend voor. Ergens is dat ook zo.

Ik las dit op een website van een islamitische uitvaartdienst. Ze hadden er geen bron bij geplaatst, dus vroeg ik mij dit af.

23-08-2016, 18:50

Citaat door VPUhHart:
up
Shokrane voor te uppen.

23-08-2016, 18:51
is makkelijk voor de nabestaanden als je de kafan al zelf gekocht hebt en je weet zeker dat deze betaald is met halal geld/ uberhaupt
betaald is. het wil weleens voorkomen dat nabestaanden kafan uit de moskee halen en vergeten te betalen.

23-08-2016, 18:53

Citaat door VPUhHart:
is makkelijk voor de nabestaanden als je de kafan al zelf gekocht hebt en je weet zeker dat deze betaald is met halal geld/ uberhaupt
betaald is. het wil weleens voorkomen dat nabestaanden kafan uit de moskee halen en vergeten te betalen.
Daar heb je wel gelijk in. Ik had hier net een kleine discussie ook over met mijn moeder die zei dat je deze niet moest aankopen, dat je deze gratis krijgt.
Maar toen las ik van dat het dus blijkbaar een soennah is om het zelf aan te kopen.

23-08-2016, 18:57

Citaat door DochterVanAdam:
Daar heb je wel gelijk in. Ik had hier net een kleine discussie ook over met mijn moeder die zei dat je deze niet moest aankopen, dat je deze gratis krijgt.
Maar toen las ik van dat het dus blijkbaar een soennah is om het zelf aan te kopen.
van wie denkt ze deze gratis te krijgen?
meskina je moeder haha

Allahoe a3lem ik heb daar geen bewijs over, maar acht het goed om zelf te kopen. Ik was van plan ook te kopen en vergeten, door jouw topic denk ik er weer aan. Baraka Allahoe feeki

23-08-2016, 19:12

Citaat door VPUhHart:
van wie denkt ze deze gratis te krijgen?
meskina je moeder haha

Allahoe a3lem ik heb daar geen bewijs over, maar acht het goed om zelf te kopen. Ik was van plan ook te kopen en vergeten, door jouw topic denk ik er weer aan. Baraka Allahoe feeki
Dus dat.

Wa feeki barak Allah. Ik probeer alles op punt te zetten voor mijn uitvaart en ik wil gerust zijn dat ik dit allemaal dan al geregeld heb.
Moest ik komen te overlijden, dat mijn familie zich niet te druk moeten maken.

23-08-2016, 19:38
Stukje laken wat zal dst nou kosten?.........€10

23-08-2016, 19:38

Citaat door DochterVanAdam:
Dus dat.

Wa feeki barak Allah. Ik probeer alles op punt te zetten voor mijn uitvaart en ik wil gerust zijn dat ik dit allemaal dan al geregeld heb.
Moest ik komen te overlijden, dat mijn familie zich niet te druk moeten maken.
druk hoef te maken om eenzamen van €10

23-08-2016, 19:39



Citaat door 19TANGER77:
druk hoef te maken om eenzamen van €10
Uitvaart in zijn geheel kost wel wat meer. Je leest ook niet duidelijk wat ik vraag ik deze topic.

23-08-2016, 20:23

Citaat door DochterVanAdam:
Uitvaart in zijn geheel kost wel wat meer. Je leest ook niet duidelijk wat ik vraag ik deze topic.
Ben je toch voor verzekerd?

23-08-2016, 21:10

Citaat door DeRegeerder:
Ben je toch voor verzekerd?
Kost veel voor diegene die niet verzekerd is hé.

Pagina's : [1] 2