Bekijk volle/desktop versie : Op trouwdag weggelopen bruidje Marokko moet cel in



Pagina's : [1] 2 3

19-08-2016, 18:34
In het zuidelijk stadje Imintanout heeft een rechter zich uitgesproken over een bizarre zaak die niet zou misstaan in een romantische dramafilm zonder happy end.

Al Ahdath Al Maghribiya meldt vandaag in de krant dat een jonge vrouw van negentien jaar is veroordeeld tot vier maanden celstraf en een boete van 500 dirham. Zij was op haar trouwdag weggelopen met haar minnaar. De rechter sprak zich woensdag uit over de zaak en haalt enkele dagen de landelijke pers. De zaak dateert van begin augustus, toen de jonge vrouw een gedwongen huwelijk wilde voorkomen.

Ze koos het laatste moment om tegen het huwelijk in te gaan. Haar minnaar, en naar eigen zeggen echte liefde, is een jongeman van twintig jaar. De vader van het meisje had al gauw door wat er aan de hand was en ging een dag later naar de politie om een klacht in te dienen. Volgens hem was zijn dochter een schande voor de familie en voor alle bewoners van het dorpje.

Tegenover de rechter verdedigde het bruidje zichzelf door te stellen dat ze liever sterft dan dat ze trouwt met iemand die ze niet wil. De rechter vond haar handelswijze echter incorrect en strafbaar. Haar vriendje is veroordeeld wegens overspel en moet ook vier maanden brommen.

19-08-2016, 19:19


Ik neem aan dat dit stuk een grapje is... Als het verhaal wat hier staat, klopt, zou het een wat vreemde rechter zijn zo dunkt mij.

19-08-2016, 20:06
4 maanden is niks

19-08-2016, 22:08
klopt iets niet.

19-08-2016, 23:10


Wat een rare zaak. Heel raar dat je eigen vader zoiets doet. Ok dat meisje heeft verkeerd gehandeld door met die jongen te vluchten (haraam!!!) maar dat is de schuld vd vader. Gedwongen huwelijken zijn gedoemd tot mislukking.

19-08-2016, 23:14
Marokko.nl zijn jullie nooit moe van verhalen verzinnen. Raar dat jullie ook nooit bron plaatsen maar dat wel van topicstarters vragen.

19-08-2016, 23:29

Citaat door Fonda:
(...)Raar dat jullie ook nooit bron plaatsen maar dat wel van topicstarters vragen.

Dit is de eerste (en vast ook laatste) keer dat ik t met je eens ben.

19-08-2016, 23:48
Waarschijnlijk omtrent dit steeds de familieleden van de redactie en krijgen zij dit soort nieuwtjes per telefoon binnen, vandaar geen bronnen/linken!

20-08-2016, 12:34
gedwongen huwelijken, dat is toch iets van 100 jaar geleden ? Blijkbaar lopen ze in Afrika nog wat achter

20-08-2016, 13:57
Dutchman98



Ik neem aan dat dit stuk een grapje is... Als het verhaal wat hier staat, klopt, zou het een wat vreemde rechter zijn zo dunkt mij.

Jullie Hollanders hebben geen eer, jullie laten willekeurig manen jullie dochters gewoon thuis krikken

20-08-2016, 14:04

Citaat door bousekkour:
Dutchman98



Ik neem aan dat dit stuk een grapje is... Als het verhaal wat hier staat, klopt, zou het een wat vreemde rechter zijn zo dunkt mij.

Jullie Hollanders hebben geen eer, jullie laten willekeurig manen jullie dochters gewoon thuis krikken
Een huwelijk ga je aan uit liefde niet om eer!

20-08-2016, 14:43
ja ja door jou dochter met een vreemde man binnen te laten . en jij drinkt gerust een biertje met hem .



en deze dingen zijn vrijheid ? tazzzz
Citaat door Pieter-Baan:
Een huwelijk ga je aan uit liefde niet om eer!

20-08-2016, 14:54



Citaat door zakof:
ja ja door jou dochter met een vreemde man binnen te laten . en jij drinkt gerust een biertje met hem .
en deze dingen zijn vrijheid ? tazzzz
Als ik al een dochter zou hebben zou ik haar in elk geval nooit uithuwelijken.

Die keuze voor een partner ligt geheel en al bij haar.

En waarom zou ik geen biertje mogen drinken met mij 'schoonzoon'?

20-08-2016, 18:08
omdat bier haram is ? en de vriend van je dochter een relatie heeft en dus niet getrouwd is met haar .



Citaat door Pieter-Baan:
Als ik al een dochter zou hebben zou ik haar in elk geval nooit uithuwelijken.

Die keuze voor een partner ligt geheel en al bij haar.

En waarom zou ik geen biertje mogen drinken met mij 'schoonzoon'?

20-08-2016, 18:15

Citaat door bousekkour:
Dutchman98



Ik neem aan dat dit stuk een grapje is... Als het verhaal wat hier staat, klopt, zou het een wat vreemde rechter zijn zo dunkt mij.

Jullie Hollanders hebben geen eer, jullie laten willekeurig manen jullie dochters gewoon thuis krikken
Zulke dingen moet je nooit zeggen natuurlijk:
als het waar is heeft het geen effect, dus waarom zou je het dan zeggen?
En als het niet waar is, lieg jij, worden zij boos en zullen ze wraak willen.

Tip: behandel anderen zo eervol als je zelf behandeld wilt worden.
Wie die tip opvolgt zal nooit gediscrimineerd worden!
Want discriminatie is meestal wraak, vergeet dat niet.

Pagina's : [1] 2 3