Bekijk volle/desktop versie : Duitse minister wil gedeeltelijk boerkaverbod



19-08-2016, 13:43
De christendemocraten in de Duitse regering willen het dragen van gezichtsbedekkende kleding in onder meer het onderwijs, aan het gemeenteloket en in de rechtszaal verbieden.





Het boerkaverbod, zoals de discriminerende maatregel in de volksmond heet, moet volgens de CDU-minister van Binnenlandse Zaken niet de veiligheid, maar de wellevendheid dienen. "We wijzen de boerka geheel af", zei minister Thomas de Maizière vrijdag. "Die past niet in ons open land."

De Maizière heeft voor de maatregel de steun verworven van de verantwoordelijke deelstaatministers van zijn partij. Of hij ook coalitiepartner SPD aan zijn kant weet te krijgen valt nog te bezien. Enkele kopstukken van de sociaaldemocraten lieten afgelopen week doorschemeren wel voor een beperkt verbod te voelen, maar de partij was altijd sceptisch. Mogelijk komt de kwestie pas na de Bondsdagverkiezingen van najaar 2017 aan de orde.

Een soortgelijk verbod is al enkele jaren van kracht in onder meer Nederland en België.

19-08-2016, 14:48


En wat is de volgende stap???
Zeker omdat je op een Arabier lijkt mag je niet meer op straat en je moet je aanmelden als je op straat gaat met je foto wat je moet doorgeven aan politie zodat als je door speciale politie gescand wordt dat je niet beboet of meegenomen wordt als betaal parkeren in Amsterdam

19-08-2016, 14:54
Groot gelijk ik vind dat je je gezicht zichtbaar moet zijn wil je dat niet ga dan i een islamitische land wonen

19-08-2016, 15:12
Abdul_Karim,

Ik denk dat het de Duitsers menens is dit keer.
In Berlijn hebben ze ook de nokini al verboden!

http://www.joop.nl/kijk-nou/berlijnse-metro-verbiedt-nokini


Noord

19-08-2016, 15:36


Aldus de christendemocraten ..(knipoog)

19-08-2016, 15:38
Noord de nsb'er ziet dit als goed nieuws .. We know

19-08-2016, 18:55
In een open samenleving is het niet meer dan normaal dat je geen kleding draagt die je gezicht bedekt. Met het oog op veilig een goede actie om boerka op straat en in openbare ruimte net als bvb een bivakmuts te verbieden.

19-08-2016, 19:18

Citaat door Maghrabi10:
Noord de nsb'er ziet dit als goed nieuws .. We know

Niet alleen Noord... Alle ontwikkelde mensen zien dat zo...

19-08-2016, 19:20
Daar gaan we weer...
Als de ene niest is de andere verkouden..
En België is er middenin ..continu griep hier...Haaaaaaaaaaatsjjjjjjjjjoeeeeeeeeeee..!!

srry..

19-08-2016, 19:35

Citaat door Maghrabi10:
Noord de nsb'er ziet dit als goed nieuws .. We know
Maghrabi,

Waar lees jij dat ik het goed nieuws vind dat de nokini verboden is?

Wat ik zei: "Het is de Duitsers menens! Ze hebben de nokini ook al verboden!"

En jij leest daarin dat ik dit als "goed nieuws" zie? Het is een ramp voor alle vrije Duitsers! Je reinste discriminatie en naturistolofobie!


Noord