Bekijk volle/desktop versie : Ik geraak niet meer vooruit.



17-08-2016, 23:22
salaam


Ik heb jarenlang man en vrouw en moeder geweest in mijn huwelijk.
De man die moest gaan werken.
De vrouw vr haar man en de moeder zijn voor haar kinderen.

Mijn man heeft mij bedrogen en heb die een kans gegeven. Een jaar later weer van hetzelfde, weer een kans gegeven.
Daarna heb ik ontdekt dat hij uitging terwijl wij sliepen.

Hij werkt niet.
Zijn liefde vr de kinderen is groot maar stelt mij elke keer teleur als ik hem vraag om te helopen in het huishouden.
Ik vind dat ik dat zelfs niet moet vragen en dat hij dat moet inzien dat ik geen ROBOT ben.

Ik werk 8u buiten, doe de boodschappe, betaal rekeningen, de was en plas doe ik allemaal zelf. kindjes ophalen van school.
Maar eerlijk nadat ik ontdekt te hebben dat hij uitging terwijl wij in ons bed lagen te slapen,
gaat die beeld niet meer weg.

Ik heb zoveel kansen gegeven en dit was vr mij de druppel toch het slechte pad te volgen.
Ik keek eerst naar de kinderen dat ik sber moest hebben voor hun, maar mijn gezondheid gaat er slecht aan toe en
ik ben de enige die hun onderhoudt.

De ene zegt heb sber je hebt kinderen.De andere zegt gooi hem buiten dat is geen man.
het is elke dag een strijd tegen mezelf maar het moet stilletjes aan gaan ophouden.

een verhaal heeft twee kanten maar dit verhaal heeft er maar 1hoe meer ik aandenk.

ik walg van hem als ik aan hem denk. Elke nacht is hij buiten. wat brengt de nacht met zich mee?
De duivel leeft in de nacht. en jullie moeten weten zelfs dat ik die nachten opblijf uit schrik dat er iets zou gebeuren.
en dan sanderendaags gaan werken!!!!!

Zijn familie is altijd goed vr mij geweest en staan altijd aan mijn zijde.

Scheiden maakt mij bang maar stilletjes aan zie ik het meer en meer de oplossing.

ik wilde dit even kwijt. ik ben het vloeken geslaag ruzie meer als beu. mijnkind heeft nu de'leeftijd van besef en merkt
dat we ruzie maken. weet je je probeert het te vermijden maar het is soms sterker als jezelf.
ik wil niet dat de kinderen dit moeten doormaken. moge Allah swt met ons zijn en dat ik het beste kan beslissen vr mijn gezin.

het schrikt mij niet af om er alleen vr te staan want ze voelt het al immers jaren.
De hoop dat hij zou veranderen maar waloe.

Allah jedieh inshallah

19-08-2016, 05:03


Was hij ook zo voor het huwelijk? Werkloos en uitgaan duidelijk geen vaderfiguur hij moet echt zijn verantwoordelijkheid kennen.

19-08-2016, 06:04
Waarom dringt het niet in ons door dat er mannen en vrouwen zijn die gewoon ongeschikt zijn om een huwelijk aan te gaan altijd maar als vee naar voren geduwd in het kader plant je voort onze ummah moet uitgebreid worden en anno 2016 hoor je de naam mo vaker in de gevangenis dan in het bedrijfsleven! Kijk in de spiegel en leer je zelf eerst kennen voordat je iemand anders leert kennen en je als een koe laat slachten op de huwelijksmarkt!

20-08-2016, 14:36
Je hebt gelijk ivm dat niet iedereen daar geschikt is voor het huwelijk.
Dus je stelt dan voor om jaren te date en elkaar te leren kennen? Ik zeg je, je leert iemand kennen als je dag in en dag uit met elkaar leeft.
Je gaat toch niet zomaar samenwonen?? Ik ben een moslima en heb het volgens de regels gedaan. Had nooit verwacht dat zo n dingen
hem nog zou interesseren.

20-08-2016, 14:37


Ja hij was zo voor het huwelijk. Het ergste is dat hij denkt dat hij niets verkeerds doet weet je..

20-08-2016, 21:24
Als hij al jaren zo is, denk ik niet dat hij zal veranderen. Heb je je familie al verteld dat het einde in zicht is en over zijn gedrag en onverschilligheid?

Misschien kunnen zij met hem praten en ziet hij in dat dit geen normaal gedrag is en dat hij jullie liefde hiermee kwijt raakt.

20-08-2016, 22:50
Helaas meermaals meegesproken en haalt niets uit.

Als'ik de stap zou zetten naar het gerecht en dat alles achter de rug is, dan zal de spijt e pas zijn.
Er moet percies iets eerst ernstig gebeuren vooraleer er iets aangedaan kan worden. Maar dan is het te laat.

en de kinderen zijn dan de slachtoffers en dat is wat mij heelhuids tegen houdt.

Zie betalen voor mij weekend bij mama weekend bij papa. Elke keer hun koffers heen en weer???? Dat is psychische schade voor hen.

En als ik het toelaat om hem thuis te laat dan dan ga ik achteruit letterlijk en figuurlijk en moet mij sterk houden vr de kinderen.

snap je

20-08-2016, 22:59
Assalamu alikum sis,

Heb echt met je te doen sis! Wellicht kan iemand namens jou bemiddelen tussen jou en je echtgenoot om hem z`n ogen te doen openen met vermaning naar het goede met het goede, opdat je huwelijk nieuw leven ingeblazen kan worden sis. Insha Allah staat je echtgenoot hiervoor open en kunnen jullie op een vriendelijke wijze met elkaar communiceren om jullie huwelijk naar een hoger level te tillen meis. Moge Allah subhanahu watahala jouw sabr en imaan doen versterken, je echtgenoot doen vermanen naar het goede en jullie huwelijk doen vergemakkelijken met alle goeds en voorspoed. Allahuma ameen. verricht veel adhiya voor je echtgenoot dat z`n hart wordt verzacht en wordt vermaand sis.Tawakkal alla Allah! Ghair insha Allah!

21-08-2016, 10:01
wslm

weet je het is een sleur geworden. Hij neemt die kansen niet om zich te veranderen..
het is voor zichzelf, als die een leeftijd bereikt die niet meer wordt aangenomen om te werken dan heeft hij niets op te staan.

Het is niet de eerste keer dat hij ons verlaat.
wrm moet ik voor hem duas doen als hij er niet voor openstaat om zichzelf te veranderen
niet voor mij niet voor de kinderen en niet voor zichzelf.

21-08-2016, 17:58
Wat heftig dit! Je kinderen hebben ook niks aan een moeder die kapot is. Aan de andere kant begrijp ik heel goed dat je wilt vechten voor je gezin maar hoeveel kansen moet je iemand geven?
Het lijkt erop dat hij gewoon door gaat met het slechte. Ik denk dat hij ook in een vicieuze cirkel zit, geen baan uitgaan etc. Zolang hij dit blijft zal er niks veranderen aan de situatie en wil je je kinderen laten opgroeien in zo een omgeving?
Sterkte met het maken van de juiste beslissing

23-08-2016, 03:20

Citaat door f.z.:
wslm

weet je het is een sleur geworden. Hij neemt die kansen niet om zich te veranderen..
het is voor zichzelf, als die een leeftijd bereikt die niet meer wordt aangenomen om te werken dan heeft hij niets op te staan.

Het is niet de eerste keer dat hij ons verlaat.
wrm moet ik voor hem duas doen als hij er niet voor openstaat om zichzelf te veranderen
niet voor mij niet voor de kinderen en niet voor zichzelf.
Wa alikum assalam sis,

Ja ik begrijp dat het een sleur is geworden mettertijd, maar die kan doorbroken worden immers.Hij dient gemotiveerd te worden actief bezig te zijn en voor z `n gezin te gaan zorgen, zoals dat van hem wordt geboden immers.Het is spijtig dat hij zijn verantwoordelijkheid in deze zelf niet neemt helaas.Wellicht kan iemand van zijn broers of vrienden hem op sleeptouw nemen om een begin te maken hiermee sis. Alle begin is immers moeilijk en insha Allah zal hij dan op eigen kracht verder gaan.

En oprecht en vol tawakkul op Allah subhanahu watahala dua doen is het meest krachtige wapen wat je hebt om verandering te kunnen brengen in deze situatie bi idni Allah sis. Dus vandaar dat dat aangeraden wordt om te doen. Je wilt immers niet in deze situatie blijven verkeren.Dus doe het veelvuldig, opdat Allah subhanahu watahala je een gezegende uitweg schenkt om je gezin compleet te houden en naar een hoger level te tillen die jullie als gezin zijnde allemaal zal baten met het goede sis.Ghair insha Allah!

05-09-2016, 00:42
Salam zuster ik vind het vreselijk echt...
Het eerste wat in mij opkomt....omdat praten met jou waarschijnlijk niet tot hem doordringt...bemiddeling of weekje uit elkaar v bed. Het is zijn Plicht om voor zijn gezin te zorgen eten drinken en alle andere dingen voor julliea levensonderhoud, dat doet hij niet momenteel terwijl als hij dat wél zou doen hij zich meer tevreden voelt over zichzelf en daardoor ervaart dat hij alle andere zaken waar hij mee bezig is of juist niet moet laten varen of juist wel moet doen omdat hij het gevoel van trots zijn meer wil gaan voeden. Ik weet man is moeilijk om door te dringen en soms moet je zien als wezens die niet schijnen zonder STERKE vrouw met de juiste aanpak.

Scheiden is moeilijk met kinderen maar zoals jij plichten en rechten hebt heeft hij deze ook! Allah swt vind scheiden 1 van de halal zaken die hij het meest verafschuwd.

Ik zou zeggen hup hup hup schouders eronder, emoties uit en aanpakken/heropvoeden/stimuleren!!!

08-09-2016, 10:48


Je bent niet met een man gerouwd maar met een jongen

08-09-2016, 18:39
Het is al eerder genoemd. Sommige mannen/vrouwen zijn niet geschikt om te trouwen. Die veranderen nooit. En je komt op een punt dat je aanjezelf moet denken en welke situatie het beste is. Je moet altijd vechten blijf vechten, maar soms is het beter om te verliezen. Ik zeg niet dat je moet scheiden . nee. maar jij bent er ook nog en de kinderen. Jij telt ook!