Bekijk volle/desktop versie : Problemen met schoonbroertje...



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

11-08-2016, 13:52
Wegens bepaalde omstandigheden woont mijn schoonbroertje soms bij ons.
Dit begint nu aardig voor irritaties te zorgen. Hij heeft ook een sleutel van ons huis en komt het huis binnen wanneer hij wil,
en komt soms ook gewoon binnen zonder aan te bellen.
Hij maakt ook altijd rommel; sokken op de grond, klerenkast van hem en mijn man maakt hij een rommel van.
De keuken laat ik elke avond netjes achter, volgende dag als ik wakker word zie ik allemaal kruimels en rotzooi op tafel.
Vandaag was de druppel, ik werd om 6 uur wakker om te gaan werken. Wilde naar de keuken gaan om te ontbijten.
En wie ligt daar te slapen? mijn schoonbroertje, ben naar het werk gegaan zonder ontbijt.

Mijn man vind dat ik mij druk maak om niets. Wat vinden jullie?

11-08-2016, 13:54


Schoonbroer is net als de duivel. Zijn niet mijn woorden, maar ze komen uit een hadith. Dus beter gaat hij een huis zoeken!

11-08-2016, 14:34
Dat van zomaar binnen komen zou je sowieso wel bij je man moeten aankaarten. Misschien dat hij eerst kan aanbellen, zodat jij weet dat hij binnen komt.. Stel dat jij bv een x er niet bedekt bij loopt en hij ineens binnen komt..

11-08-2016, 14:48
Je moet dit met je man bespreken en jouw man moet dit serieus nemen, en niet denken maakt je druk om niks. Want zijn broertje is de oorzaak van wrijving in jullie huwelijk, dus dit is zeker niet iets om zomaar even weg te wuiven. Dus geef dat aan bij jouw man.

Baz mensen die accepteren dat er broertjes/zusjes enz bij ze komt wonen, al is het maar tijdelijk. Nooit van zijn leven, enige wie dat kan doen zijn de ouders, van beiden kanten als zij oud zijn, dat zijn de enige fam leden die je in huis moet halen als zij het niet meer alleen kunnen. Maar de rest zoekt het maar uit, maar niet in mijn huis!

11-08-2016, 14:51



Citaat door BTetouani:
Gelijk alles nog erger aanwakkeren. Nog nooit zo hadith gehoord geen dingen verzinnen
Schaam je man, zeker weer een mannen haat dat je zulke reacties laat plaatsen


Juist gewoon in gesprek gaan, vertellen wat het met je doet. Duidelijk aankaarten.
Dan zal man sneller luisteren, inplaats van dat je er luchtig over doet.
Dat jij er nog nooit van hebt gehoord betekent niet dat het niet waar is..

'Uaqbah Ibn Amin heeft gezegd dat de profeet heeft gezegd "Pas op voor het binnentreden van de vrouwen. Eén van de mannen van de Ansar zei: "Hoe zit het met de schoonbroer?" De profeet saw zei "De schoonbroer is de dood" (Al Buchari)

11-08-2016, 14:53
Als ik me irriteer ik ben gwn iemand die er wat van zou zeggen. Gewoon op een normale manier maar wel gewoon dat hij het weet. Is zijn broertje zou niet zeggen ga ander huis zoeken zou dat niet kunnen, maar hij mag wel zn eigen troep opruimen. Verder ben k wel chill haha k pak gewoon een appel en ga dan weg hij mag slapen waar ie wil als het maar niet tussen mn man en mij in is !

11-08-2016, 14:55

Citaat door BTetouani:
Gelijk alles nog erger aanwakkeren. Nog nooit zo hadith gehoord geen dingen verzinnen
Schaam je man, zeker weer een mannen haat dat je zulke reacties laat plaatsen
Take it easy!

Ze bedoeld vast deze Hadith en heeft zich vast vergist in de zin..

'Oqbah bnoe 'Aamir overlevert dat de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei:

“Pas op voor het binnengaan van (de ruimten) waarin zich vrouwen bevinden.
Hierop zei een man van de Ansaar (de oorspronkelijke bewoners van Medinah):
“O Boodschapper van Allah, hoe zit het dan met de Hamoe (schoonbroer)?
Hij zei: “De Hamoe is de dood!”

(Tirmidhi en sahih verklaard door al-Albaani)

11-08-2016, 15:02
Tijd om met je vent een gesprek aan te gaan,

11-08-2016, 16:03
Kan die schoonbroer nergens anders terecht? Ik bedoel maar, jullie zijn toch niet zijn enige familie?

11-08-2016, 16:09
Over het binnenkomen zonder aan te bellen heb je gelijk maar over de rest? Doe niet zo lui en ruim die kruimels op. Je krijgt er geen polio van.

11-08-2016, 16:18
Schoonbroertje hoort niet bij jullie te slapen uit islamitisch oogpunt alleen als het jouw broers zijn.
geef hem een trap onder de kont dat die maar voor zichzelf gaat zorgen.

11-08-2016, 16:37
Die sleutel afpakken zo kan hij niet zonder te laten weten binnen komen.
Je man zou dat duidelijk moeten maken want zoals andere hier al zeiden als je er onbedekt bij loopt en hij komt binnen.
Verder zou ik hem in een aparte kamer laten slapen.
En je schoonbroer zou uit zichzelf moeten weten dat het raar is als hij in jullie huis rondhangt en jij bent thuis en je man niet. Tenzij hij dan niet zijn kamet uitkomt maar het blijft toch raar.
En je man moet dit doorgeven aan hem zo zal hij het wel begrijpen.
Verder van die kruimels zou ik gewoon snel opruimen maar de rest waar je je aan ergert heb jij volledig gelijk hoor.
Gewoon op een normale manier aan je man duidelijk maken en dat hij dan de boodschap doorgeeft.

11-08-2016, 16:50


De scheidingslijn bestaat niet meer,,,tegenwoordig gaan stelletjes schoonbroer met vrouw en schoonzus met haar man samen naar de strand waar de vrouwen met hun dikke koeienreten over het strand paraderen dus deze schoonbroer ziet het kwaad er niet van in,,,,,,,,, vrouwen lopen er als hoeren bij in BIJ zijn van de schoonbroer dus dese schoonbroer denkt ook van,,,NIETS AAN DE HAND,,,, de schoonzus draagt zulke broeken waar haar marokaanse koeien reet bijna uit knalt en dat toont ze aan iedderen ,,,dus dese schoonbroer denkt okk waarom zou ik bellen,,,ze loopt er als een xxxx bij dus zo veel valt er niet te verbergen

11-08-2016, 17:32
Omg die koeienretenfobie weer

11-08-2016, 17:33
Hahahaha die Taric!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7