Bekijk volle/desktop versie : Belgische krant klaar met racisme na racistische reacties op dood Ramzi (15)



03-08-2016, 10:33


BRUSSEL - De Belgische krant De Morgen heeft woensdag een krachtig statement gemaakt tegen racistische reacties op het nieuws dat een 15-jarige Belgische jongen van Marokkaanse afkomst omkwam bij een quad-ongeluk in Marokko. ’Racisme zonder schaamte’ kopte de krant op een zwarte voorpagina met de verzamelde reacties.



Vooral het feit dat de jongen, die uit Genk kwam, een Belg werd genoemd schoot sommige reageerders op internet in het verkeerde keelgat. „Sinds wanneer is een geitenneuker een Vlaming,” luidt een van de reacties. Anderen schreven: „Lol was het een zelfmoordaanslag?”, „Een quad gekocht met behulp van drugshandel of diefstal durf ik te wedden”, „Makakken zijn geen Vlamingen. Dat zijn inteelt-apen die geen respect hebben voor onze cultuur.”

Racisme zonder schaamte: morgen op de #voorpagina pic.twitter.com/uqYkpJxyKb

— De Morgen (@demorgen) August 2, 2016


De Duitse krant Bild publiceerde vorig jaar een aantal berichten met haatdragende teksten over vluchtelingen op de voorpagina. Bild koos ervoor om de auteurs met naam en foto aan de schandpaal te nagelen. Dat doet De Morgen niet



http://www.telegraaf.nl/buitenland/26339336/__Krant_klaar_met_racisme__.html

http://www.ad.nl/buitenland/ongeloof-en-verdriet-na-racistische-reacties-op-dood-ramzi-15~aec48864/

03-08-2016, 10:34





03-08-2016, 10:47
De Hel is er niet voor niets. De Rechtvaardige zal met hen afrekenen.

03-08-2016, 10:54
Ik vind dat ze sws moeten optreden tegen de alsmaar groeiende haat en islamofobie op FaceBook. Laatst een oproep gelezen om een groep op te richten binnen facebook om dat juridisch te verwezenlijken.

Belachelijk dat je op social-media de mogelijkheid krijgt om smerige racistische opmerkingen te plaatsen zonder dat daar door de eigenaar(s) tegen wordt opgetreden.

03-08-2016, 10:55


dit soort figuren behandelen net als terroristen, keihard aanpakken. thuis oppakken. aan de schandpaal ermee en flink straffen. zo moeilijk lijkt dat me niet gezien t feit ze nieteens de moeite nemen om anoniem te plaatsen.
waarom zouden ze ook?
dit soort idioten wanen zich zo onaantastbaar dat ze gewoon met naam en achternaam dit soort dingen plaatsen. dat is het systeem waarin we leven.

03-08-2016, 11:21
Wat denk ik wel goed is om te zien, is hoeveel mensen tegen dit soort achterlijkheid gelukkig ook in opstand komt. Ondanks dat er een trieste gebeurtenis voor nodig was.