Bekijk volle/desktop versie : wel of niet uitnodigen?



24-04-2005, 21:55
Ik zit met een dilemma, ik ga binnenkort trouwen, en wil een feestje geven, het probleem is dat ik het klein wil houden en mijn moeder wil juist veel menen uitnodigen, dus een grote feest.
Ik wil het klein houden omdat :
Ten eerste houd ik zelf niet van grote bruiloften, ten tweede omdat mijn familie en vrienden kring niet zo groot zijn.

Aangezien dat we in kleine stadje wonen en er niet veel Marokkanen hier wonen, wil mijn moeder ook die Marokkaanse/stadsgenoten uitnodigen omdat zij vaak uitgenodigd wordt door hen, en in haar ogen zijn het buren dus wel uitnodigen.
Ik ken nauwelijks die mensen en heb er geen behoefte aan hun aanwezigheid op mijn bruiloft omdat ik denk dat ze toch een beetje vreemden zijn voor mij. Mijn moeder denkt heel anders er over en ze wil juist die mensen uitnodigen, ze noemt ze buren, hoewel ze verder wonen.

Aan de ene kant wil ik mijn moeder naar de zin maken, aan de andere kant vrees dat ik niet op mijn gemak zou voelen door hun aanwezigheid en mijn mooiste dag verpesten door de zenuwen.Ik wil mijn bruiloft een persoonlijk tintje geven, en dat kan als je het viert met je dierbaren en niet met vreemden of zit ik verkeerd?

graag jullie mening hierover,

24-04-2005, 22:00



Citaat door lubna05:
Ik zit met een dilemma, ik ga binnenkort trouwen, en wil een feestje geven, het probleem is dat ik het klein wil houden en mijn moeder wil juist veel menen uitnodigen, dus een grote feest.
Ik wil het klein houden omdat :
Ten eerste houd ik zelf niet van grote bruiloften, ten tweede omdat mijn familie en vrienden kring niet zo groot zijn.

Aangezien dat we in kleine stadje wonen en er niet veel Marokkanen hier wonen, wil mijn moeder ook die Marokkaanse/stadsgenoten uitnodigen omdat zij vaak uitgenodigd wordt door hen, en in haar ogen zijn het buren dus wel uitnodigen.
Ik ken nauwelijks die mensen en heb er geen behoefte aan hun aanwezigheid op mijn bruiloft omdat ik denk dat ze toch een beetje vreemden zijn voor mij. Mijn moeder denkt heel anders er over en ze wil juist die mensen uitnodigen, ze noemt ze buren, hoewel ze verder wonen.

Aan de ene kant wil ik mijn moeder naar de zin maken, aan de andere kant vrees dat ik niet op mijn gemak zou voelen door hun aanwezigheid en mijn mooiste dag verpesten door de zenuwen.Ik wil mijn bruiloft een persoonlijk tintje geven, en dat kan als je het viert met je dierbaren en niet met vreemden of zit ik verkeerd?

graag jullie mening hierover,
Jouw moeder word ook uitgenodigt door die mensen dan heeft ze meer dan gelijk vind ik dat ze ook mogen worden uitgenodigt.
Stel dat ze niet worden uitgenodigt dan voelen ze zich benaadeeld en zullen ze zich afvragen wat de reden is van geen uitnodiging te krijgen.
En nog iets je moeder kent deze mensen dus zijn het geen vreemden in mijn ogen voor jou misschien wel maar je moeder kent ze.

24-04-2005, 22:00
Ik begrijp het wel hoor meid, maar ik kan het ook begrijpen van je moeder.
Zij wordt natuurlijk vaak uitgenodigd door verschillende mensen, en als jij trouwt en je moeder nodigt deze mensen niet uit, dan is het meteen een belediging.

Ik zou maar goed met je moeder praten hierover. Vertel haar hoe je gevoel is en hoe je het allemaal vanuit jou ogen ziet. Het is natuurlijk jou feest..

Succes!

25-04-2005, 00:33
Meid weet je doe je moeder een plezier en laat haar die mensen uitnodigen.

Want voor onze moeders betekend het heel veel.
en jij joh doe net alsof zij er niet zijn en zenuwachtig wordt je toch met hen of zonder hen.
Ik ga ook binnenkort trouwen en wil ook bepaalde mensen niet bij hebben, maar mijn moeder denkt daar ook zo over zoals je moeder en ik zal wel de laatste zijn die mijn moeder dan tegen spreekt vooral nu ik haar ga verlaten..

Ik gun mijn moeder een betere gevoel dan dat ik zou hebben op die dag wat is er mooier dan een happy moeder en familie te zien, dat maakt toch gelijk ook JOU dag

25-04-2005, 08:44



Citaat door misszina29:
Meid weet je doe je moeder een plezier en laat haar die mensen uitnodigen.

Want voor onze moeders betekend het heel veel.
en jij joh doe net alsof zij er niet zijn en zenuwachtig wordt je toch met hen of zonder hen.
Ik ga ook binnenkort trouwen en wil ook bepaalde mensen niet bij hebben, maar mijn moeder denkt daar ook zo over zoals je moeder en ik zal wel de laatste zijn die mijn moeder dan tegen spreekt vooral nu ik haar ga verlaten..

Ik gun mijn moeder een betere gevoel dan dat ik zou hebben op die dag wat is er mooier dan een happy moeder en familie te zien, dat maakt toch gelijk ook JOU dag
Inderdaad geef je moeder haar zin, ik weet niet als je meer zussen hebt maar gun haar ook een mooi feest. Denk aan na het feest wanneer je weg kan gaan met je man en van hem genieten. Het is alleen een feest het is zo om als je getrouwd bent heb je niets meer met die mensen te maken.