Bekijk volle/desktop versie : 'Toen ik begon te huilen, brachten ze me terug naar de cel'



28-07-2016, 14:32
http://nos.nl/artikel/2121311-toen-ik-begon-te-huilen-brachten-ze-me-terug-naar-de-cel.html
Citaat:



"Ze vroegen: wie is jouw god? Toen ik Allah zei, gaven ze me een elektrische schok in mijn maag. Daarna raakte ik bewusteloos." De Syrische jongen Hossam vertelt aan mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch hoe hij tijdens de burgeroorlog drie dagen lang gemarteld werd in een militair kamp bij Homs.

"Ze ondervroegen me een tweede keer, sloegen me en gaven me meer stroomstoten. De derde keer kwamen ze terug met een tang, en trokken mijn teennagel eruit. Ze zeiden: onthoud dit goed: we pakken kinderen en volwassenen op. En we doden beiden. Toen ik begon te huilen, brachten ze me terug naar de cel."

Hossam is een van de jongens uit het onderzoek van Human Rights Watch. De mensenrechtenorganisatie rapporteerde dat wereldwijd duizenden kinderen in conflictgebieden zijn opgepakt, omdat ze volgens hun land een veiligheidsrisico vormen. Vaak zijn ze vastgezet zonder een formele aanklacht en werden internationale verdragen geschonden.
Van straat geplukt

De verhalen zijn opgetekend uit verschillende plekken op de wereld zoals Nigeria, Afghanistan, Guantánamo Bay, Irak en Congo. In dat laatste land zijn onlangs kinderen vastgezet met als argument dat ze lid zouden zijn van rebellenbeweging FDLR.
Uiteraard niet verrassend dat de zionistische staat weer niet genoemd word door de westerse media.